לנווט את המנהלים להצלחה

לנווט את המנהלים להצלחה

על מנת להביא את עצמך ואת הארגון ל 100% הצלחה, עליך לעבור שלב אחר שלב בפירמידה, מבלי לדלג על אף אחד מהשלבים

שיתוף

עמירם קאופמן, שימש כנווט בחיל האוויר במשך 20 שנה וכיום בעלים ומנכ"ל של חברת אימון מנהלים "קריירה זה העסק שלי", רותם את עקרונות הניווט להדרכת מנהלים ומוביל אותם להצלחה מקסימלית. בכנס 'למידה ופיתוח ארגוני' שיתקיים ב- 12 בינואר 2016, הוא ירצה על פירמידת מיומנויות הניהול וכיצד היא מיושמת בארגונים, על מנת להביא אותם להצלחה.

מדוע מנהלים נכשלים? מהן השגיאות הגדולות שאנחנו עושים בהכשרת מנהלים? כיצד מלמדים מנהלים לחשוב ולפעול ביזנס? להיות מנהל טוב, משמעו להביא תוצאות עסקיות טובות לארגון. בעולם הארגוני, מנהלים אחראים לתהליכי העבודה ולניהול אנשים. מנהלים משלבים טכניקות שונות לניהול התהליכים הפורמליים ולניהול עובדי החברה. הבעיה היא שבאופן גורף, מנהלים רבים אינם יודעים לנהל. הרבה מאוד מנהלים נזרקים לשטח, לתפקידים ניהוליים מבלי שקיבלו את התמיכה הנדרשת וחשוב לצאת מנקודת הנחה, שאם מנהל יודע לנהל ברמה של 50%, הוא יביא לארגון הצלחה של 50% בלבד.

ניהול היא מיומנות נרכשת. אין מנהל שנולד מנהל, את מיומנויות הניהול ניתן לרכוש. העניין הוא שברב המקומות לא יודעים להטמיע את המיומנויות הללו, בצורה נכונה. לרכישת מיומנויות הניהול, יש שלושה רבדים, בהתאם לעקרונות פירמידת מיומנויות הניהול.

מהי פירמידת מיומנויות הניהול?

"פירמידת מיומנויות הניהול מורכבת משלושה רמות. ברמה הבסיסית הנמוכה יש את מיומנויות הניהול האישיות, ברמה השניה, האמצעית יש את מיומנויות הניהול הבין אישיות וברמה הגבוהה, למעלה, יש את מיומנויות הניהול הארגוניות."

"הרמה הבסיסית, של מיומנויות הניהול האישיות, מלמדת את המנהלים, ראשית לדעת לנהל את עצמם. לחשוב בצורה נכונה, לנהל נכונה את העולם הרגשי שלהם, להיות מודעים לעצמם ולהשיג תוצאות אישיות טובות. הרמה השניה, של מיומנויות הניהול הבין אישיות, מלמדת את המנהלים לנהל את העובדים שתחתם. לייצר שגרת ניהול נכונה, שלא תבזבז את זמנם ולהיות יעילים ואפקטיביים. ברמה השלישית, העליונה של מיומנויות הניהול הארגוניות, המנהלים לומדים את הפוליטיקה הארגונית. להיעזר ולעזור במי שצריך, לשלב כוחות על מנת לייצר סינרגיה ולפעול יחד כארגון, על מנת להביא להצלחתו."

 איזה שגיאות קטלניות מנהלים עושים?

"ברמה הגבוהה של הפירמידה למשל, הם יוצרים נזקים חמורים בגלל אי הבנה של הפוליטיקה הארגונית. הם יכולים לקבל לארגון אנשים לא נכונים, ולקבל החלטות לא נכונות. ברמה הבין אישית, הם לעיתים 'נכנסים לעובדים שלהם לתוך הקרביים', במקום לאפשר להם להתנהל בעצמם. מנהל טוב הוא מנצח על תזמורת הנגנים שלו, כך שכולם ינגנו יחד את המנגינה. הוא לא אמור לרדת לנגן איתם על אחד הכלים."

 איך מלמדים מנהלים לחשוב ביזנס?

"על כל מנהל בארגון להבין את ההשפעה של ההחלטות שלו, על הערך של המוצר והכסף. איך הוא משפיע על המוצר ועל מה שהארגון מוכר. דבר נוסף שצריך ללמד הוא, מהי המשמעות הכספית של כל מה שאני עושה ומחליט וכיצד ההחלטות והפעולות שלי, יגדילו את הרווח של הארגון."

 איך אתה מביא את הניסיון שלך כנווט, להדרכת מנהלים?

"מוצר הדגל שלי הוא 'קורס טיס למנהלים'. אחרי 20 שנה כנווט בחיל האוויר עשיתי הסבה וב- 13 שנים האחרונות אני מנהל מנהלים לקריירה ניהולית. אני יודע להיות הנווט של המנהלים, לשבת איתם בקוקפיט ולא להחליף אותם על ההגה, לעזור להם מאחורה, לבצע את המשימה שלהם."

 עמירם קאופמן, מאמן בכיר. מומחה לניהול קריירה, עסקים וארגונים – בעלים ומנכ"ל של "קריירה זה העסק שלי". ב- 13 השנים האחרונות עזר למאות אנשים להצליח – מנהלים, גברים ונשים, מבוגרים וצעירים, יזמים ובעלי עסקים. מפתח ומנחה של "קורס טייס לקריירה, לעסקים ולמנהלים". בקריירה הראשונה שלו בחיל האוויר טס 20 שנים כנווט מוביל בטייסת יסעורים (מסוקי סער כבדים), ביצע שורה של תפקידים בכירים בערוץ התכנון והשליטה, ופרש בדרגת סגן אלוף.

כנס קהילת הגיוס השנתי

כנס ההדרכה והלמידה השנתי

אין תגובות

השאר תגובה