למצוא את האחד: הגיע הזמן לגיוס המושלם

למצוא את האחד: הגיע הזמן לגיוס המושלם

החברות הטובות בעולם הן אלו שמחזיקות בעובדים החזקים, מצליחות בשוק ומרוויחות הרבה יותר מהמתחרים והדבר שמניע אותן בעיקר, לגייס ולשמר את הכישרונות הטובים ביותר

שיתוף
הגיוס המושלם

הגיוס המושלם

חברות אלו מצליחות ב- 30% יותר חדשנות ו- 40% רמות גבוהות יותר של שימור עובדים מאשר המתחרות שלהן.

הן יודעות, כי על מנת להשיג את המשימה הן זקוקות לאותו סוג של צוות עובדים שיהיו המוכשרים ביותר, החדשניים והיצירתיים ביותר והמעורבים לחלוטין בחברה.

מהי המשמעות של מעורבות העובדים ומדוע היא כל כך חשובה?

כאשר העובדים מעורבים מאוד בחברות שבהן הם עובדים, הם למעשה מושקעים מבחינה רגשית בחזון החברה ובמשימתה ומתלהבים מאוד מעבודתם – אלו דרושים כדי לייצר רמות גבוהות של פרודוקטיביות, והתוצאות: רווחים גבוהים יותר.

תרבות ארגונית קובעת את רמות מעורבות

מה שקובע בעיקר את רמות המעורבות היא התרבות הארגונית. לכל חברה יש תרבות משלה וכדי ליישם את התרבות הארגונית הרצויה, יש לענות על השאלות הבאות:

מהי המשימה של החברה שלנו?

כיצד ניתן "לפרק" את המשימה הכוללת לתוך מטרות עסקיות שנתיות?

איך נתרגם מטרות עסקיות למטרות מחלקתיות?

איזה סוג של צוות אנחנו צריכים כדי להשיג את המטרות שלנו?

וכאן נכנס לתמונה נושא גיוס העובדים.

החברות המובילות בעולם כגון Apple, מתגאות בשיעור מעורבות עובדים של כ- 70% – מדובר במספר עצום. למרות שרוב העובדים בחברות אלו פועלים תחת לחץ עצום, Apple מציעה לעובדים שלה הטבות שלא ניתן לוותר עליהן כגון: החזר מלא של שכר הלימוד. .

Apple יצרה אסטרטגיה למשיכת כישרונות שמבדילה את החברה מהחברות המתחרות כאשר היא פנתה ישירות לסוג העובדים שהיא רצתה להעסיק ומותג המעסיק שלה פונה לאנשים עם רצון עז ללמוד, כך ההטבה מתאימה למשיכת הכישרונות.

כיצד לבצע את הגיוס המושלם?

הצעד הראשון לגיוס כמו החברות הטובות בעולם, הוא פיתוח אסטרטגיה יעילה למשוך ולשמר את סוג האנשים שאתה צריך כדי להשיג את מטרות החברה שלך.

כדי למשוך את אותם כישרונות שמתאימים לחברה שלך, עליך ליצור תרבות חברה שמתאימה לאנשים אלו. ממש כמו Apple, שפונה לאנשים שאוהבים ללמוד, עם הטבת החזר שכר לימוד מלא.

מחקרים וסקרים מראים כי רמת המוטיבציה של העובדים ושאיפתם לעבוד בחברה כלשהי, אינה מושפעת בעיקר מרמות השכר, אלא מתרבות אטרקטיבית שמתאימה לאנשים שאתה רוצה למשוך.

ברגע שהחברה מיישמת את התרבות הרצויה, תהליך הגיוס מתחיל בעיצוב מודעת גיוס שמשווקת תרבות זו ואת ההטבות הנלוות אליה. באופן אידאלי, עיצוב המודעה והתוכן צריך להיעשות על ידי מחלקת השיווק, לא הגיוס, כי המודעה היא חומר שיווקי ממותג.

המודעה צריכה לכלול:

עיצוב אטרקטיבי שמושך את האנשים שאתה מחפש.

כותרת בולטת משאר המודעות השגרתיות, אשר פונה לקהל היעד שלך.

קו ראשון שפונה לאופי הפנימי של המועמד.

דגש על מה שהמועמד יעשה, ילמד ויכוון אליו.

במידת האפשר, מומלץ להימנע מציון מיומנויות וחינוך, במיוחד כאשר היחס הוא גורם חשוב. הדגש צריך להיות על משיכת האנשים הנכונים במקום לסנן מועמדים שאינם מתאימים.

שלב הראיון

מה שחשוב ביותר בשלב הראיון, הוא המידע שאתה צריך כדי לגלות, בהתבסס על מה שחשוב לחברה שלך.
בדיקות פסיכולוגיות הן נורמה בחברות הטובות ביותר בעולם, כיוון שהן מבינות כי למרות שאתה יכול ללמד מיומנות, אתה לא יכול להחדיר את הגישה הנכונה או המוטיבציה לאופי שלך. לדוגמה, אם המועמד מיועד למנהיגות, החברה צריכה לדעת אם יש לאותו אדם יכולות מנהיגות ומה סגנון המנהיגות שלו כך שיתאים תרבות של החברה.

תהליך הגיוס כולו מפורט ומשקיע בכבדות משום שהוא נועד למשוך את העובדים הטובים ביותר ולשמור עליהם זמן רב ככל האפשר.

בראיון העבודה חשוב לשים לב לדברים אלו:

לאפשר למועמדים להציג את כישוריהם, את סגנון החשיבה שלהם, את יכולת המנהיגות והאם הם מתאימים לתרבות החברה.

לשאול שאלות סביב תרחישים התנהגותיים, היפותטיים ומקרים מבוססי-מקרה.

לבצע סימולציות לתרחישים אפשריים בחברה, כגון: משחק תפקידים של שיחת מכירות. כדי לקבוע את יכולת הביצוע, או לדמות פרויקט צוותי כדי לוודא את יכולת העבודה בצוות.

לוודא יכולת ספציפית באמצעות אתגרים, תרגילים או משימות מעשיות.

למצוא פרספקטיבות שונות משל אלו שקיימות בחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה