שיתוף

תקופת משבר הקורונה לימדה רבים מהארגונים כי עבודה מהבית יכולה להיות מועילה ופרודוקטיבית לא פחות מאשר עבודה במשרד, ובלא מעט מקרים אף פרודוקטיבית יותר.

יתרה מכך, ארגונים שמעבירים באופן קבוע שיעור ניכר מעובדיהם לעבודה מהבית, יאפשרו לעצמם לחסוך עלויות תקורה רבות, לרבות עלויות שכירות משרדים, שכן פחות עובדים שמגיעים למשרד משמע משרדים קטנים יותר.

ענקית המדיה החברתית טוויטר הודיעה לאחרונה כי עובדיה שמעדיפים לעבוד מהבית יורשו לעבוד מביתם באופן קבוע גם לאחר הסרת המגבלות הנובעות ממשבר הקורונה.

וטוויטר אינה החברה היחידה בארה"ב ששוקלת להפוך את מדיניות העבודה הזמנית שלה מהבית למדיניות קבועה.

גם בארץ, מנהלים רבים שהיססו בעבר לגבי האפשרות של עבודה מהבית, ואף כאלה שהתנגדו לכך נחרצות, מחשש לירידה בפרודוקטיביות, ופגיעה במידת שיתוף הפעולה בין חברי הצוות, גילו במהלך משבר הקורונה שהעובדים שלהם לא רק שעובדים פחות אלא אף מרוכזים יותר בעבודה ומשקיעים זמן רב יותר לעומת הזמן שהשקיעו בעבודה נטו, במשרד.

מסקר שבוצע בארה"ב לפני כשנה עולה, כי כ-99% מהנשאלים טענו כי הם מעוניינים לעבוד מהבית לפחות בחלק מהזמן – באופן קבוע.

נכון להיום, רוב הארגונים כבר נערכו מבחינה טכנולוגית וטכנית לנושא העבודה מהבית. המשמעות היא שיש תשתית קיימת וכעת ניתן להרחיב אותה ולאפשר להרבה יותר עובדים לעבוד באופן קבוע מהבית.

במילים אחרות, ההכרח להעסיק עובדים מביתם במהלך משבר הקורונה, יחד עם התנאים המגבילים מאוד שמוטלים כיום על ארגונים שרוצים להחזיר את עובדיהם לעבוד במשרד, מאלצים מעסיקים רבים לבצע הערכה מחדש לגבי האופציה של עבודה מהבית באופן קבוע, ולבדוק אילו סוגי תפקידים ניתנים לביצוע שוטף מהבית בלבד.

בחלק מהמקרים, גם תפקידים שעל פני השטח נראה כי לא ניתן להעביר אותם לעבודה מהבית, יוכלו בכל זאת לעבור למצב של עבודה מהבית בעזרת היערכות טכנולוגית מתאימה.

בראש התשתיות שנדרשות לצורך הגברת היקפי העבודה מהבית יש למנות את נושא אבטחת המידע.

התקנת מערכות VPN יעילות שמאפשרות להעביר נתונים בפס רחב מאוד (כפי שנדרש לצורך ביצוע המשימות בארגון ללא הפרעה) והצפנה של מכשירים תוך הגנת סייבר איכותית, יכולות לאפשר גישה של עובדים לכל מערכות הארגון מביתם, לתקשר ביניהם באופן חופשי, לגשת אל מאגרי מידע ועוד.

כאמור, העברת שיעור ניכר של העובדים ממצב של עבודה במשרד כל הזמן או רוב הזמן, למצב של עבודה מהבית כל הזמן, יכולה להעניק יתרונות רבים לארגון ולעובדים כאחד.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה