שיתוף

לכל ארגון כמעט, בעיקר מסדר גודל בינוני ומעלה, יש תוכנית לעידוד, טיפוח ואיתור מנהיגים, או לחלופין, תוכנית לגיוס עתודת מנהלים.

טיפוח מנהלי העתיד של הארגון צריך להיות אחד ממרכיבי היסוד של מדיניות הארגון. כל ארגון זקוק למנהלים מוכשרים בעלי כושר מנהיגות שמסוגלים להוביל יוזמות חדשות.

יוזמות למוצרים ושירותים חדשים הם הבסיס החשוב ביותר לעתידה של כל חברה, ולהצלחתה על פני זמן, בלי קשר לתחום בו היא פועלת. לכן, מנהלים שהוכשרו כראוי הם עמודי התווך שנמצאים בבסיסה של כל חברה.

אם כן, איך ניתן לטפח מנהלים טובים. ראשית, יש לאתר בקרב העובדים את העובדים בעלי פוטנציאל ותכונות שיאפשרו להם להיות מנהיגים שיודעים להוביל אחריהם את שאר העובדים.

ארגון שלא מטפח מנהלים עתידיים ולא מכשיר אותם להיות מנהלים טובים, עלול למצוא עצמו מול היעדר יכולת לעמוד ביעדי הצמיחה ומול התערערות האיתנות בזמנים קשים.

עובד בעל פוטנציאל של מנהיג, בין אם הוא עובד מהשורה או מנהל בכל דרג, לפני כל דבר אחר הוא אדם ישר, הגון ואמין, נאמן לארגון וכזה ששם את טובת הארגון והצלחתו לפני טובתו האישית.

עובד בעל פוטנציאל של מנהיג אמיתי הוא עובד שמסוגל להעניק השראה לשאר העובדים. הוא גם אדם שמסוגל להודות בטעויות ולקחת אחריות על פרויקט שכשל, גם אם הכשלון נבע מאחד העובדים הכפופים לו.

מנהל שהוא מנהיג אמיתי, לעולם לא יטיל את האחריות לכישלונות האישיים שלו על עובדים הכפופים לו. זאת ועוד, מנהל שהוא מנהיג אמיתי לא חושש להאציל סמכויות, ותמיד יעדיף לגייס עובדים חזקים המוכיחים מומחיות ויעילות בעבודתם בלי לחוש מאויים על ידם.

יתרה מכך, מנהל שהוא מנהיג אמיתי יעדיף לגייס עובדים שהידע שלהם עולה על הידע שלו, בלי לחשוש למעמדו, וידע לתת לעובדים אלה את הקרדיט המגיע להם בלי לנסות לקחת מהם את הקרדיט.

מנהל בעל כושר מנהיגות יעודד תמיד את עובדיו להביע את דעתם האמיתית גם כאשר היא מנוגדת לדעות שלו, ויעודד אותם לחלוק עליו.

לאור כל זאת, כאשר ארגון בונה את העתודה הניהולית עליו להתמקד בעובדים שיש להם פוטנציאל ניהולי גבוה, הרבה יותר מאשר בעובדים שביצועיהם ורמת המקצועיות שלהם הם מעל לממוצע.

אין ספק שביצועים ומקצועיות מעידים אמנם על יכולות ורמת מומחיות גבוהה. אבל כדי למנות מנהל טוב שיצטיין בצד הניהולי של תפקידו, הרבה יותר חשוב לחפש תכונות של מנהיגות כמו גם מוטיבציה, שאיפה לצמוח, ופוטנציאל להגיע רחוק.

העובדה שעובד הוא בעל יכולות מקצועיות גבוהות אינה בהכרח מעידה על כך שיש לו יכולת לתפקד כמנהיג.

לסיכום, עובדים בעלי פוטנציאל גבוה להיות מנהלים טובים הם עובדים שכל הזמן משקיעים את מיטב מרצם בהשגת מטרות החברה, ומכוונים את הישגיהם המקצועיים, כך שישקפו את הישגי הצמיחה של הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה