שיתוף

משך תשומת הלב של העובדים בעת שיעורי הכשרה בארגון נמדד לפני כמה שנים ומתברר שהוא עומד על כשמונה שניות.

לומדים שלנו עד שיחליטו אם הם רוצים להשאר איתנו או לא, עומדת על שמונה שניות. אם במהלך השניות הללו, ההכשרה מצליחה לתפוס את תשומת ליבו והתעניינותו של העובד הלומד, הוא ישאר וימשיך בהליך הלמידה.

אבל אם בתוך שמונה שניות, מערך הלמידה לא הצליח לדבר אליו ולתפוס את תשומת ליבו, הוא ינטוש.

רוב מערכי הלמידה בנויים בדומה להיסק לוגי. כלומר, כל פריט מידע שלומדים, למידה נובע מזה שלפניו. כלומר למידה שמכוונת בקו ישר מנקודה לנקודה.

האתגר הגדול בסוג כזה של מידה נעוץ בכך שדור העובדים הצעירים מדורות ה-Y וה-Z, הם קצרי רוח ותשומת הלב שלהם מפוזרת על הרבה מאוד גורמים.

הם נמצאים כל הזמן במכשירים הניידים ואלה מסיחים את דעתם לדברים אחרים. לכן, סוג הלמידה הזה, שדורש התמקדות וריכוז בכל נקודה על גבי מסלול ההתקדמות של הלמידה, הוא מאוד קשה להם.

לכן הפתרון שמוצע בדרך כלל הוא מיקרו למידה. כלומר, לפרק את החומר להרבה מאוד יחידות למידה קטנות, שכל אחת מהן נמשכת כמה דקות.

ואת יחידות הלמידה הללו ניתן לצרוך בכל מכשיר סלולרי שהלומד מעדיף, בין אם זה במכשיר הסלולרי, בטבלט או במחשב, בתוך פרק זמן קצר שמיועד לפריט מידע ספציפי קצר.

הרעיון הוא, שבמקום ללמוד מראש הכול, ולאחר מכן לגשת למשימות עצמן וליישם, העובד לומד תוך כדי עבודה.

כך, ברגע שהוא נתקל בסוגייה שהוא צריך לקבל לגביה מידע, הוא שולף בטלפון או בטבלט או במחשב את יחידת הלימוד הרלוונטית, לומד את החומר הרלוונטי לסוגייה בה הוא נתקל לצורך ביצוע המשימה, מיישם את החומר, וממשיך הלאה, עד לסוגייה הבאה.

לכן, יחידות הלמידה צריכות להיות קצרות מאוד ונגישות מאוד כדי שהעובדים יוכלו לצרוך אותן בצורה פשוטה. פרט לכך, הרבה יותר קל לתחזק את זה.

לכן, האתגר של המדריכים ומעבירי ההכשרה הוא לא הטכנולוגיה עצמה, אלא איך מנגישים את החומר תוך שימוש בכל הפלטפורמות הטכנולוגיות שעומדות לרשותם, באופן שכל דור של עובדים שמעוניינים לרכוש הכשרה יוכל לצרוך את ההכשרה באמצעים הטכנולוגים המתאימים לו ביותר.

מנהל ההדרכה בארגון צריך להיות עם היד על הדופק ולברר אילו מיומנויות חסרות בארגון וכתוצאה מכך אילו מיומנויות יש להקנות לעובדים המתאימים, ובאילו מיומנויות יש לעובדים נקודות תורפה ולכם יש לחזק אותן אצל העובדים.

על מנהלי ההדרכה להבין מהם הצרכים המקצועיים של העובדים ומה הם הצרכים הניהוליים, ועל פי זה לבחור את מערכי השיעור של המיקרו למידה, שיאפשרו לעובד הלומד לקבל את כל המידע שהוא צריך ולשדרג את הרמה המקצועית שלו.

במקביך, על מנהלי ההדרכה להתעדכן כל הזמן בנוגע לטכנולוגיות החדשות שבאמצעותן ניתן ליישם את פלטפורמות הלמידה הדיגיטליות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה