לגייס עד הטיפה האחרונה

לגייס עד הטיפה האחרונה

וובינר שהעלה אתר HRD מראה לכם איך לשדרג ולמצות את מקורות הגיוס הקיימים וגם מגלה אילו מקורות סודיים עוד יש

שיתוף
גיוס עובדים

 הלחץ גובר וחסרים עוד עובדים, אתם מחפשים מחפשים ולא מוצאים, ובטוחים שמיציתם את כל מקורות הגיוס. אם הייאוש קרב, תעצרו אותו כבר עכשיו. תמיד אפשר לנסות שוב את אותם מקורות מוכרים, רק שצריך לדעת איך להשתמש בהם ולמצות אותם עד תום. בוובינר שהעלה אתר HRD בשם "איפה מסתתרים (עוד) מועמדים", מציגה המנכ"לית מורית רוזן אפשרויות למיצוי מקורות גיוס ואיתור כוח אדם ושדרוגם, והעלתה על נס גם מקורות פחות פופולאריים אך שעשויים להיות יעילים. מה שבטוח, אמרה, כל מה שאנחנו עושים עד היום לא מספיק. מורית תרצה בכנס חדשנות בטכנולוגיות משאבי אנוש ב-2.5.2012 – למידע נוסף ורישום לכנס – לחץ כאן!

היכן מסתתרים עוד מועמדים? בואו נדבר על מקורות נסתרים, פאסיביים, חדשים, לא קונבנציונליים וכמובן חינמיים.

בתחילה הוצג סקר שנערך בקרב הנרשמים לוובינר ממנו עלה שלמעלה מ77% מוטרדים מהשאלה כיצד מוצאים מועמדים לתפקידים בפרופילים מורכבים לאיתור. 50% ענו לעמוד ביעדי הגיוס. 38% מוטרדים מהשאלה כיצד לצמצם את עלויות הגיוס.

לפני הפתרונות, הוצגו שני עקרונות מנחים: העיקרון הראשון הוא שחייבים להוסיף ערוצי גיוס. למצוא שילוב של מספר מקורות, כמו גיוס ברשתות חברתיות, עמותות, ניוד פנימי ועוד.

העקרון השני הוא שיש לשתף את העובדים הקיימים ולשאול אותם היכן אפשר למצוא עוד מועמדים, כי הם כאנשי השטח בעלי הרעיונות הכי טובים איפה למצוא עובדים.  

בסקר נמצא שמקור הגיוס חבר מביא חבר הוא הנפוץ והאפקטיבי ביותר, אבל  יחד עם זאת עדיין יש צורך לחזק אותו. ושפניה יזומה של מועמדים לארגון הוא מקור רלוונטי שרוצים לחזק.

שני מקורות גיוס שלא עושים בהם שימוש: סטודנטים שעובדים במשרה חלקית הם מקור מצוין לבוגרים שאולי ירצו להשתלב. וכן גיוס עובדים חוזרים – סטודנטים שעבדו בעבר וישמחו לחזור, שהיתרון שלהם הוא שעובדים חוזרים רואים בארגון כבית ספר, מכירים אותו ומאמינים בו.

 קמפיין בשירותים

מהסקר עולה שמקורות גיוס שנותנים מענה חלקי ולא אפקטיבי הם עמודי הבית באתרים "קריירה". מומלץ לטפח את הערוץ הזה כי הוא משמש ערוץ תומך. בלוחות דרושים צריך לדעת איך להשתמש ובאיזה לוח.

כיצד ניתן לשדרג את תוכנית חבר מביא חבר? רוזן מציעה קודם כל לתחום את הקמפיין לזמן מוגדר וקצר יחסית, וליצור קמפיין שונה ומעלה חיוך, לדוגמה לפרסם את הקמפיין בשירותים.

כדאי גם להפתיע את העובדים ובמקום להציג כותרת לקונית, כדאי להציג וידאו של מנהל בכיר שקורא לעובדים להירתם ולהביא עובדים לחברה.

הצעה נוספת נקראת "גיב מי פייב" – Give me 5 – לבקש מהעובדים חמישה שמות של מועמדים פוטנציאליים, לדוגמא מנהלים שלהם ממקומות עבודה קודמים, ולהדגיש בפניהם – "אנחנו נעשה את כל השאר".   

31% מהמשיבים לסקר אינם עושים שימוש בניוד פנימי. הסיבה היא שאם אין מערך מובנה ומתוכנן של ניוד פנימי בארגון בדרך כלל המנהלים מטרפדים את הניסיונות לניוד כדי לא לאבד עובדים חזקים, ואז פשוט מוותרים על זה.

כמובן שהיתרונות של הניוד הפנימי הם משמעותיים: שימור וחיזוק העובדים בארגון וצמצום עלויות משמעותי. מערך מובנה מאשר לעובד להגיד מועמדות רק ביידוע המנהל ואין צורך באישורו. האישור נעשה על ידי מנהלים בכירים בעלי ראייה מרחבית ארגונית ולא על ידי המנהלים הישירים בשטח.  הצורך באישור מנהל הוא אחד המחסומים שגורמים לכישלון במודל הניוד הפנימי.

לא קונבנציונאלי

דוגמא לפרסום משרות במקומות פחות קונבנציונליים שאולי טרם השתמשתם בהם היא פרסום ממומן בגוגל וברשתות חברתיות. מדובר בפרסומים המופיעים בתוצאות בגוגל משמאל.

בסוג פרסום זה ניתן לבחור באתר מסוים לפי קהל היעד המבוקש. קובעים את קהל היעד, קובעים גם את התקציב. משלמים רק על מי שהקליק במודעה. שיטה זו מאפשרת להגיע גם למי שלא גולש בפייסבוק או בלינקדאין, אלא למי שרק מחפש משהו בגוגל, מה שעושים רוב המשתמשים במחשב כיום.

ואיך תדעו באיזו רשת חברתית כדאי לפרסם? מומלץ להתייעץ עם עובדים בארגון ולשאול אותם באיזו רשת חברתית נמצאים יותר, ואיזה מילים הם מחפשים בגוגל במהלך העבודה שלהם.

 הצעה נוספת לא קונבנציונאלית היא להשתמש בדיוורים קבועים שמקבלים למייל. למשל מרשויות מקומיות, חברים ללימודים, הורים מהגן, דוברי רוסית, ועוד ועוד. איך להגיע לרשימות תפוצה אלה:

לשאול העובדים איזה רשימות תפוצה אליהם הם שייכים שלדעתכם נמצא בה עוד עובדים כמוכם. לשאול אותם האם יוכלו להעביר בתפוצה זו פרסום משרה?

לשאול האם מכירים רשימות תפוצה נוספות שיוכלו לאתר אנשי שיווק/ מכירות/ מהנדסים וכו'.

קהילות היא שיטה נוספת להגיע לקהלי יעד. ישנן קהילות בפייסבוק ובגוגל.

ודרך נוספת היא פרסום המודעות בעיתונים מקצועיים ופורומים. לדוגמא, פורום לחיילים משוחררים, פורומים של דוברי שפות מסוימות.

כדאי אפילו לנסות אתרי מועצות מקומיות. בעיקר ליישובים קטנים יש בדף הבית לשונית שבה לוחות דרושים. והמלצה אחרונה אך בהחלט מעניינת: אם המשרדים שלכם קרובים לתחנות רכבת, כדאי לפנות ליישובים הסמוכים לתחנות רכבת ולפנות לכלי התקשורת של המועצה ואף לדובר המועצה.

בהצלחה!

בואו לפגוש את מורית בכנס חדשנות בטכנולוגיות משאבי אנוש – למידע נוסף ולרישום לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה