שיתוף

ההתחדשות הטכנולוגית שינתה את מחלקת משאבי אנוש, והכלים הדיגיטליים הפכו להיות חשובים יותר לניהול ההון האנושי. כלים אלו מעניקים למחלקות משאבי אנוש לייעל תהליכים, לשפר את התקשורת עם העובדים ולנהל בצורה אפקטיבית את כוח העבודה, ובפרט כלים דיגיטליים אלו פתחו בפני מחלקות משאבי אנוש הזדמנויות חדשות לשיווק ולמיתוג כח האדם.

הנה כמה דרכים שבהן כלים דיגיטליים עוזרים למחלקות משאבי אנוש לשפר את מאמצי השיווק והמיתוג שלהן:

  • הגברת החשיפה במנוע החיפוש של גוגל: קידום אורגני של משרות או שימוש במערכת הפרסום הממומן של גוגל, יובילו לאתרכם תנועה ממוקדת של מחפשי עבודה.
  • המדיה החברתית: מקלה על יצירת קשרים ומאפשרת לחברות ולארגונים ליצור קשר עם אנשי מקצוע בתעשיות שונות. עובדים ועוקבים יכולים לחלוק משרות פנויות בפרופילים האישיים, ולהגדיל את החשיפה בקרב מועמדים. שלל הבמות משמשות כערוץ תקשורת ישיר עם מועמדים ועובדים קיימים, וכערוץ פרסומי לטובת מיתוג וקידום תרבות החברה. החל מפרסום מודעות דרושים בקבוצות ועד יצירת סמינרים מקוונים לתמיכה בתהליך הגיוס. היצירתיות תופסת פיקוד, ובשנים האחרונות אנו מזהים שתוכן מושתת וידאו תורם לויראליות (בין היתר סטוריז, רילס).
  • אתרי מיתוג מעסיקים: חברות רבות יוצרות אתרי מיתוג מעסיקים ייעודיים כדי להציג את התרבות, הערכים והזדמנויות העבודה. אתרים אלו יכולים לעזור למשוך כישרונות מובילים וליצור תדמית חיובית עבור החברה.
  • יצירת קמפיינים: מחלקות משאבי אנוש יכולות להשתמש בכלים דיגיטליים כדי ליצור קמפיינים שיווקיים להגדלת המאגר. מסעות פרסום יגבירו את החשיפה למודעות דרושים במדיה החברתית ושיווק ממוקד בדוא"ל וניתן למדוד את האפקטיביות בזמן אמת ולבצע התאמות.
  • ניתוח משאבי אנוש: כלים דיגיטליים כגון תוכנת ניתוח משאבי אנוש יכולים לעזור למחלקות משאבי אנוש להבין טוב יותר את כוח העבודה ולקבל החלטות מונחות נתונים. על ידי ניתוח נתוני עובדים, מחלקות משאבי אנוש יכולות לזהות תחומים לשיפור, למדוד את האפקטיביות של מאמצי השיווק והמיתוג , ולקבל החלטות מושכלות לגבי גיוס עובדים, הדרכה ושימור, ולהפעיל לולאות משוב החיוניות לתהליך.
  • למידה אפקטיבית: מחלקות משאבי אנוש יכולות לבנות תוכניות הדרכה ופיתוח מקוונות מרתקות.

לסיכום: הכלים הדיגיטליים פתחו הזדמנויות חדשות לשיווק ומיתוג, ועוזרים למשוך ולשמר כישרונות מובילים וליצור תדמית חיובית לכל חברה וארגון. מומלץ לנצל את החשיפה ולהתמקד בבניית מאגר מועמדים.

נכתב ע"י אורית שירה רונן מומחית לשיווק דיגיטלי ומרצה בכירה. להזמנת סדנא לארגונכם התקשרו 052-6351675 .

אורית תעביר סדנה בנושא שימוש בלינקדאין לגיוס אפקטיבי של עובדים במסגרת כנס הגיוס השנתי 2023, פרטים נוספים ורישום לכנס הגיוס השנתי – בקישור זה!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה