כיצד לשנות את תהליך גיוס העובדים כך שיחזק את שימורם בארגון

כיצד לשנות את תהליך גיוס העובדים כך שיחזק את שימורם בארגון

ייעול ושיפור תהליך הגיוס וקליטת העובד לצורך שימורם העתידי בחברה

שיתוף
שיפור תהליך הגיוס

שיפור תהליך הגיוס

בעידן התעסוקה של היום, כל גורם במחלקת משאבי אנוש עוסק במספר נושאים שבעבר לא היוו בעיה או אתגר. החל מתהליכי גיוס מורכבים ודיגיטליים, דרך ההכרח לשמר את העובדים לאחר הגיוס ולהקטין את שיעורי התחלופה ועד לחשיבות ייעול תהליך הקליטה בארגון.

אם אתם כמגייסים או אנשי משאבי אנוש מתמודדים עם בעיית שימור העובדים שלכם, זה הזמן לטפל בבעיה זו בהקדם, כאשר תהליך הגיוס יכול בהחלט להיות חלק מבעיית שימור העובדים שגויסו במהלכו.

חברות רבות מתמודדות עם בעיית השימור בקרב עובדים חדשים. בעוד שהסיבות לכך שעובדים אלו עוזבים את החברה הן שונות ומגוונות, ישנן כמה סיבות לכך שזה קורה שוב ושוב:

העובד אינו מתאים לסביבת העבודה או למדיניות החברה הבסיסית.

העובד אינו מרגיש שהוא מתאים לעבודה הספציפית.

העובדים קבלו הצעה מפתה מחברה מתחרה כאשר הם עדיין נמצאים בתהליך הקליטה

כל אלו הן שלוש בעיות נפוצות אשר ניתן לפתור אותן בדרך שבה אתם מטפלים בקליטת עובד חדש. תקופת 'השקיעה' של העובד בארגון מגדירה את עתידו של כל עובד בחברה, ולכן, חשוב וחיוני לעבור את השלב הזה בהצלחה וזהו גם המפתח ליחסי עבודה בריאים לטווח הארוך עם כל חבר חדש בצוות.

שילוב תרבות החברה ביום הראשון

לא כל מועמד יהיה מתאים לתרבות החברה שלכם. גם אם אתה אוהב את אתיקה ומוסר העבודה שלהם וכן את המיומנות, זה אפשרי שהם פשוט לא יתחברו לתרבות הקיימת של החברה. לכן, יש להכין רשימה פשוטה המרכיבה את מרבית עקרונות תרבות החברה ולהעביר אותה למועמדים כבר בשלבי המיון, כדי שיוכלו להתרשם ולהחליט אם זה מתאים להם, בטרם הם לוקחים את התפקיד.

רשימה זו צריכה לכלול את:

גודל החברה.
קוד הלבוש של החברה.
סוגי האישיות שמרכיבים את העובדים והמנהלים.
עיצוב סביבת העבודה.
פגישות החברה (יומי, שבועי וכו ')
מפגשים של החברה (באיזו תדירות הם קורים?).
מדיניות בזמן חופשה, איחורים וכו '.

ברגע שאתם מחליטים שאתם מעדיפים מועמד כלשהו ומתחברים אליו, זה הזמן להציג בפניו את הרשימה הזו של תרבות החברה שלכם. תן למועמדים המועדפים הזדמנות לשאול שאלות נוספות לגבי התרבות בשלב זה, והשב בכנות. כך, תוודאו שהם מתחברים לעקרונות התרבות כבר מהתחלה.

שיפור בחינת התאמת העובד לתפקיד

חשוב לבחון ושוב ושוב את התאמת העובד לתפקיד והכישורים בהם הוא מחזיק כדי לבצע את העבודה.

לפעמים, השיחות והבדיקות הבסיסיות שאתה עושה עם מועמד יכולות להראות שהם בכושר נהדר עבור המשרה אבל בפועל יסתבר שהם לא יודעים מספיק כדי לבצע את התפקיד.

כדי להימנע מסיום במצב מביך זה שבו אתה עלול לאבד עובד כי הוא פשוט לא מסוגל לעשות את העבודה או שהוא מרגיש מוצף מהדרישות, עליך להדק את הערכות העובדים שלך במהלך תהליך הגיוס.

נטרול הפיתוי להצעות נגד ממתחרים

גם לאחר שקבעת כי אתה אוהב את המועמד ורוצה לצרף אותו לחברה, זה אפשרי שהוא יילך בעקבות הצעה אחרת או פשוט ייעלם לך במהלך תהליך הגיוס. מועמדים רבים אבדו להצעות נגד רבות עוצמה.

כדי לנטרל את הכוח של הצעות נגד, שקול לשנות את אופן הטיפול בקליטת העובד. חשוב לעדכן את המועמד כל הזמן בתהליך הגיוס, לעמוד איתו בקשר רציף וכאשר הוא מתקבל לעבודה, לעטוף אותו בכל עת ולמלא את צרכיו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה