שיתוף

כיום חשוב יותר מתמיד כי חברות יתפתחו במהירות על מנת לשרוד. איכות הכישרון תמיד היה כמובן בראש סדר העדיפויות של מנהיגים עסקיים ואנשי משאבי אנוש. עם זאת, נותרה הרבה עבודה לעשות כשמדובר בשמירה על עובדים קיימים, במיוחד על אלו שנמצאים על רגל אחת בחוץ וממתינים להזדמנות הבאה.

התחרות על הכישרונות מתגברת וחברות כבר לא יכולות להתחרות ע"י הצעות מסורתיות ולצפות שעובדים חדשים יישארו בחברה לאורך זמן. במחקר שנערך לאחרונה ב- iCIMS בו נסקרו 400 עובדים אמריקנים במשרה מלאה, שנועד לגלות את הגורמים האחרונים שמובילים לשביעות רצון בעבודה, כמו גם מניעים אפשריים לעזיבת החברה, נמצא כי: 83% מהעובדים במשרה מלאה בארצות הברית ישקלו לעזוב את החברה הנוכחית. יותר ויותר אנשים מחפשים הזדמנויות טובות ו- 77% מהעובדים שוקלים לבצע שינוי בתעשייה. כל אלו ללא ספק מעידים כי החברות כיום בסיכון נטישה גדול באופן משמעותי, מאשר בעבר.

בנוסף לאיומים על חברות ותעשיות מסורתיות, 56% מהעובדים פונים לתפקידים זמניים, ולעבודה כקבלנים עצמאיים.

מדוע למעשה עובדים מחפשים הזדמנויות עבודה חדשות? 42% מהעובדים במשרה מלאה מאמינים כי פוטנציאל הצמיחה שלהם מוגבל בעבודה הנוכחית שלהם. הם כבר לא מאמינים במטרות החברה, מעוניינים בלוחות זמנים גמישים יותר, או שאינם מסתדרים עם עמיתיהם לעבודה. הגורם הגדול ביותר לשקול נטישת חברה הוא שהעובדים אינם מרוצים מההטבות שהם מקבלים.  עלויות החלפת עובדים בארצות הברית נע בין 450 ל -550 מיליארד דולר בשנה, ועם כל כך הרבה אנשים שמוכנים לקפוץ מהספינה, חיוני להבין מה מעודד את העובדים להישאר באותו מקום עבודה. ההטבות הסטנדרטיות אינן מספקות עוד, ו -92% מהעובדים במשרה מלאה סבורים שחברות המציעות הטבות לא מסורתיות, נוטות יותר לגייס כישרונות ברמה הגבוהה ביותר.

על מנת לשמר עובדים בצורה הטובה ביותר כיום, יש לזהות מה הוא הטריגר הרלוונטי ביותר לחייהם והוא יהיה המפתח ליצירת חבילת הטבות בעלת תועלת. עבור העובדים הצעירים המציפים את כוח העבודה, יישום הטבות הקשורות לשלב החיים שלהם היא דרך מצוינת לשמר כישרונות. לדוגמה, 66% מהעובדים אמרו שאם הם היו מתחילים משפחה בשנה הבאה, חופשת לידה ארוכה בתשלום תהיה חשובה להם ביותר. כמה יתרונות נוספים שהעובדים ציינו כמהותיים, כוללים החזר שכר לימוד לילדים, משחקי וידאו בבניין החברה, ביטוח חיות מחמד, בריאות, עיסויים, ואפשרות להביא חיית מחמד לעבודה. וכמובן נושא שמירת האיזון בין העבודה והבית.

למרות שכל העובדים במשרה מלאה רוצים להיות מובנים על ידי המעסיקים, קיים פער בין מה שמגדיר אושר ונאמנות לחברה לאורך הדורות. עם 71% של בני דור המילניום שמחפשים באופן פעיל עבודה חדשה, זה בטוח לומר כי כישרונות צעירים חשים יותר בטוחים לעזוב עבודה לטובת הזדמנות טובה יותר. במונחים של גורמים מניעים, שכר גבוה יותר ינצח אצל בני דור ה- X, בעוד שעובדי דור הבייבי בום יעדיפו תוכניות פרישה טובה יותר. העובדים הצעירים נוטים להתמקד פחות בשכר כאשר הם מקבלים תפקיד, כאשר 94% מבני הדור הזה מדווחים כיום כי הטבות לא מסורתיות יהיה מה שיחתום את העסקה עבורם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה