כיצד לרתום חוכמה למעורבות עובדים

כיצד לרתום חוכמה למעורבות עובדים

מעורבות העובדים מתבטאת בהשקעת הפרט בחוכמה, מיומנויות, אנרגיות, יצירתיות וזמן בעבודה

שיתוף
חוכמה ומעורבות עובדים

חוכמה ומעורבות עובדים

 

מהי ההגדרה של החוכמה?

חוכמה היא היכולת לחשוב ולפעול תוך ניצול הידע, הניסיון, ההבנה, השכל ישר והתובנה. חוכמה משפיעה על החלטות, תכניות ופעולות עבור הארגון שלנו. הדבר נכון לגבי מוצרים חדשים, הקמת אתרים ושירותים, הרחבת השוק והחלטות בנושא כוח אדם. ככל שגורמי החוכמה רבים יותר, כך תהליך קבלת ההחלטות אפקטיבי יותר בהתאם.

מהו הערך של החוכמה?

ככל שהחוכמה של העובדים רחבה, עמוקה ומוטמעת יותר, גדל ערכה.

חוכמה מתבטאת ביתרון תחרותי – עובדים חכמים לרב מנצחים את המתחרים שלהם. הידע תורם בהנדסת המוצר, תנועת שוק, יעילות במכירות, הוצאות תפעול, ניהול נכסים אנושיים. הניסיון הנובע מהצלחות או כישלונות העבר הוא מקור למידה. השכל הישר והתובנה מוסיפים את המגע המיוחד כדי למקסם את גורמי החוכמה האחרים. חוכמת העובדים המוכשרים היא יתרון תחרותי.

תשומת לב חיובית לחוכמה תורמת להצלחה ומעודדת עובדים "להמציא את חוכמתם". התוצאה היא ערך מוסף. העבודה נעשית מהר יותר והיא איכותית יותר. המוצר מעוצב בהתאמה מדויקת יותר לצרכי השוק, ההוצאות מנוהלות בתשומת לב רבה יותר לתקציבים. כאשר העובדים מוזמנים להביא את החוכמה שלהם לשולחן, החוכמה שלהם מייצרת רווחים אמיתיים.

תהליך שיפור ביצועים – חוכמה יישומית מניעה את הרצון להפוך את תהליכי העבודה לטובים יותר: יעילים יותר, מהנים יותר ועם פחות טעויות. שימוש בחוכמה משפר את הביצועים של הפרט, הביצועים של הקבוצה, והביצועים של החברה. מעורבות העובדים מייצרת ביצועים משופרים. אין ספק שהמאמץ לשפר את הביצועים הוא חלק ממעורבות העובדים.

כיצד לרתום את החוכמה למעורבות העובדים?

חשוב לטפח את החוכמה והאוטונומיה של העובדים כדי להגדיל את מעורבותם ואת הפרודוקטיביות שלהם.
עודדו את העובדים שלכם לשתף מידע. חשבו כמה מתסכל זה לבצע שוב ושוב את אותם טעויות, במיוחד כאשר ניתן להימנע מהן?! כאשר המידע זמין לכולם, והעובדים מונחים כיצד להשתמש בו, הם יכולים להימנע מטעויות מעכבות שאחרים עשו לפניהם. כך התהליכים משתפרים, ההצלחות של העובדים גדלות והמעורבות שלהם גדלה בהתאם.

בני אדם נהנים מאתגרים. האתגר חייב להיות כזה שניתן לצלוח. ספקו לעובדים שלכם אתגרים שהחוכמה שלהם תוכל לצלוח, וכך תגדילו את האמון והמעורבות שלהם. העובדים יוכלו לרתום את החוכמה והמשאבים שלהם (ידע, ניסיון, הבנה, שכל ישר, אינטואיציה) ולמתוח את "יכולת החשיבה" שלהם, כדי להתמודד בהצלחה עם האתגר.

זכרו לעורר חוכמה אצל העובדים. חוכמה היא משהו שיש לנו, אנו סומכים עליו, והוא עושה לנו טוב כאשר אנו רואים את התוצאות. החוכמה לא זוכה לתשומת לב רבה בטרם היא מופעלת, לכן חשוב לעודד את העובדים לאחר השימוש בחוכמה שלהם וההגעה להישגים. תגמולים יכולים לתמרץ את העובדים להשתמש בחוכמה ולהפעיל שיקול דעת עצמאי, כאשר הדבר מתורגם להצלחות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה