כיצד לפתח אמפתיה במקום העבודה?

כיצד לפתח אמפתיה במקום העבודה?

כשמתארים מקום עבודה מצוין, בדרך כלל משתמשים במילים: "מעוררו השראה", "משפיע" ו"חזק" , אך מעטים הפעמים בהם משתמשים במילה: "אמפתיה"

שיתוף
אמפתיה במקום העבודה

אמפתיה במקום העבודה

אמפתיה היא מיומנות אשר לעתים קרובות זוכה להתעלמות במקום העבודה. המונח נקבע ע"י פרנס דה ואל כ"דבק חברתי שמחזיק את החברה האנושית יחד", והאמפתיה מתייחסת למודעות הרגשית לצרכים ולחששות של האדם.

אמפתיה הוכיחה כמונעת מורל ירוד, אי הבנות וקונפליקטים ומאפשרת לאדם לבנות יחסים משמעותיים וארוכים טווח עם אחרים. לכן, אמפתיה היא מרכיב מפתח להצלחה אישית ומקצועית.

אמפתיה לעומת סימפטיה

למרות שאנשים רבים מאמינים שאמפתיה וסימפטיה דומים, הם למעשה תכונות שונות לחלוטין. אמפתיה היא היכולת להבין את המחשבות, הרגשות והחוויות של אדם אחר, בעוד שסימפטיה (אהדה), מעוררת תחושות של רחמים וצער על מצבו של מישהו אחר. במילים אחרות, אמפתיה היא היכולת להיכנס לנעליו של מישהו אחר, להיות מודעים לרגשותיו ולנסות לעזור, לעומת לרחם עליו.

כיצד ניתן לפתח אמפתיה במקום העבודה?

רב הזמן, אנחנו שוכחים לקחת בחשבון איך אנשים אחרים מרגישים כי אנחנו כל כך טרודים במחשבות ובמשימות שלנו. חשיבה זו יכולה לגרום לאי הבנות וקונפליקט בקרב הצוות, וכתוצאה מכך ליצור סביבה רעילה ולחץ.

מסיבה זו, העובדים צריכים להיות מודעים לעצמם ומודעים יותר לאחרים, ועליהם לקחת את הזמן להבין את רגשותיו של האחר לפני ששופטים אותו. לדוגמה, כאשר אתה מדבר עם עמיתים לעבודה, נסה לחשוב גם על האינטונציה שלהם, על שפת הגוף ועל כל המכלול המצטרף לדברים. כך תוכל להבין את תחושותיהם האישיות כלפי הדברים שנאמרו. היו מודעים לרמזים הלא מילוליים והקפידו להרהר במה שנאמר, זה יאפשר לכם לזהות מצבים ולהגיב בצורה הרבה יותר תומכת.

הכישורים החזקים ביותר של מנהיגים כוללים יכולת הקשבה פנומנלית. אם עמיתים שלך רוצים להעלות רעיון או שהם מחפשים עצה, היה מוכן להקשיב ונסה להגדיל שיתופי פעולה. שיתוף פעולה צוותי יוצר רשת קשרים חיובית ותומכת, במיוחד עבור מנהיגים שאפתנים או מנהלים, אמפתיה מאפשרת לך להעביר את המיקוד מתוך השאיפות האישיות שלך לאלו של הצוות, לעזור לאחרים עם התפתחות הקריירה שלהם ולהבין מה הכי טוב להצלחה של החברה.

במחקר של מימדי פיתוח בינלאומיים (DDI) שחקרו למעלה מ- 15,000 מנהיגים ברחבי העולם, אמפתיה נקבעה כבעלת השפעה ראשונה על ביצועי העובדים. מדוע? אמפתיה מתבטאת באופן שבו החברה חולקת את החזון שלה עם עובדיה. מתן אפשרות לעובדים להרגיש חלק מרשת שעובדת בשיתוף פעולה לקראת אותה מטרה, מייצרת כוח עבודה דינמי ומגובש יותר. צור יומן חודשי שבו העובדים שלך יכולים לחגוג את ההצלחה של החברה, לדון בפרויקטים הנוכחיים ואפילו להשתתף בתחרויות, דבר שיאפשר לעובדים שלך לראות את התמונה הגדולה ולתמוך בערכים של החברה.

מהי חשיבותה של אמפתיה במקום העבודה?

אנשים הם הבסיס של כל חברה מוצלחת. מסיבה זו, סוג האווירה בחברה יכול לפתח או לעכב את העתיד של העסק. על ידי נקיטת גישה אמפתית, תצרו סביבת עבודה מכובדת יותר, חיובית ופורה עבור הצוות, וכתוצאה מכך גם עבור החברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה