שיתוף

דור ה- Z, המכונה גם פוסט דור המילניום, הוא הדור הדמוגרפי אחרי דור המילניום.

אין תאריכים מדויקים ושנות לידה ספציפיות לדור Z, אך דמוגרפיים וחוקרים בדרך כלל קובעים כי שנות הלידה של דור ה- Z נעות בין אמצע 1990 לתחילת שנות ה -2000 בממוצע.

דור ה- Z מאופיין בשימוש נרחב באינטרנט מגיל צעיר, באוריינטציה טכנולוגית "מולדת" ואינטראקציה מקסימלית ברשתות מדיה חברתיות.

בחודש מאי האחרון, מכון ההון האנושי בארה"ב (The Human Capital Institute) ערך סמינר בנושא דור ה- Z (אנשים שנולדו בין השנים 1994-2010). בסמינר פורסם המחקר המשותף של Randstad US ו- Millennial Branding בנושא הרגלי האישיות ופועלו של דור ה- Z ומה ארגונים יכולים לעשות כדי להתכונן לכניסתו של דור זה לשוק העבודה.

להלן כמה עובדות מהמחקר:

46% מבני דור ה-Z "מחוברים" לרשת במשך יותר מ -10 שעות ביום.

34% מבני דור ה- Z מונעים ממקומות עבודה שיש בהן הזדמנויות לקידום ו -28% מונעים מעבודה בעלת משמעות.

35% מהם דווחו כי חשוב להם מאוד שתהיה תכנית בריאות במקום העבודה.

36% אמרו שהם רוצים שהמעסיק העתידי שלהם ייתן בחזרה לקהילה, בדרכים כגון: יצירת מקומות עבודה למקומיים, תרומת כסף וגיוס כספים לצדקה.

מדוע הנתונים הללו חשובים?

הלשכה הסטטיסטית של ארה"ב (The U.S. Bureau of Labor Statistics) חזתה, כי בני דור ה- Z ירכיבו כמעט 10% מכוח העבודה בשנת 2020, שמסתכמים ביותר מ -16 מיליון עובדים. מדובר רק בעוד 5 שנים מהיום.

כיצד אם כך ארגונים יכולים להתחבר בצורה הטובה ביותר לבני דור ה- Z ולמשוך אותם לעבודה?

הערכים האמורים במחקר, צריכים להיות במוקד כאשר מעסיקים מחפשים עובדים פוטנציאליים מדור ה- Z. ארגונים שיש להם תכניות בריאות, שעורכים פעילויות של תרומה לקהילה ופותחים משרות לאוכלוסיות המקומיות, צריכים לבטא ולשווק זאת באופן מסוים במיתוג המעסיק. על המידע הזה להגיע בצורה ישירה לבני דור ה- Z.

בנוסף, ארגונים שמעודדים ומאפשרים לעובדים שלהם להשמיע את קולם ולהמציא רעיונות ופיתוחים חדשים, צריכים לשווק את הנושא הזה גם כן.

ארגונים שמקפידים על טכנולוגיות חדשות ומתקדמות בסביבת העבודה, ימשכו באופן מיוחד את בני דור ה- Z. כנ"ל לגביי אפשרויות שימוש ואף צורך לגלישה ברשתות חברתיות.

בני דור ה- Z נוכחים באופן קבוע באינסטגרם ולכן זה מקום אידאלי עבור מעסיקים לפרסם את המשרות שלהם שימשכו את הדור הצעיר.

בנוסף, חברות יכולות להציע פעילות התנדבותית בקהילה בשעות העבודה. הדבר יאפשר לבני דור ה- Z להתנדב מספר מסוים של שעות בחודש או להירתם למאמץ משותף לגיוס כספים לטובת הקהילה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה