שיתוף

חג החנוכה הוא זמן אקוטי בחברות ובארגונים רבים, כאשר ישנן הכנות קדחתניות לקראת השנה הבאה ובמקביל צריכים להתמודד עם חופשת החג והמחסור בעובדים.

כיצד ניתן לשמור על העובדים מונעים לקראת חנוכה?

עד כמה שכיף לחגוג את החג ולצאת לחופשה, מנהלים ואנשי מקצוע משאבי אנוש לעתים קרובות מוטרדים מעד כמה יצליחו לשמור את העובדים מונעים לקראת החופשה, ולאחריה. העובדים פעמים רבות מוסחים מההכנות לחג ולחופש, קניית מתנות, תכנון אירועים משפחתיים, טיולים וחופשות בארץ או בחו"ל, כך שאפילו בשבועיים שלפני החג, הראש של מרביתם לא כל כך בעבודה.

העצה הטובה ביותר היא להשתלב בהתרגשות הזו ולא לצאת כנגדה. חשוב להבטיח שלעובדים יהיה ברור שעד היציאה לחופשה עליהם להישאר מרוכזים ופרודוקטיביים בעבודה, אך עם זאת, על מנת להקל על הלחץ, אפשר ורצוי לקיים אירוע הדלקת נרות וחלוקת מתנות, כמסורת החג. כך העובדים ירגישו שאתם לא מצפים מהם לתת את ה- 100% בעבודה, מבלי לעצור ולחגוג יחד איתם.

הפכו את המשרד למקום כיפי ומהנה. זה נכון לכל יום בשנה, אך לקראת חגים אפשר לקשט את המשרד, להציב עמדת סופגניות ושוקולד עבור העובדים והלקוחות, לערוך חגיגה קטנה אחת לשבוע של אכילת סופגניות ושתיה, ולברך זה את זה.

באמצעות מחוות פשוטות ונעימות, תאפשרו לצוות שלכם לדעת שהם מוערכים ושאכפת לכם מהם.

הגדירו את הציפיות באופן ברור. אתם מצפים מהעובדים להמשיך לעבוד עד ליציאה לחופשה ולא להתפזר ולדחות משימות. כמו כן, כשיחזרו מהחג הם יצטרכו לחזור לאותן משימות שממתינות להם. בקשו מהם לנהל רישום של כל המשימות שיישארו פתוחות במהלך החופש, כך שיהיה להם קל יותר לחזור לעבודה כשישובו.

הגבילו את החופשות. אם יש לכם עומס לקראת השנה הלועזית החדשה, אל תמהרו לאשר חופשות ארוכות מהרגיל בזמן החג. חנוכה נחגג בדצמבר, בסוף השנה, כשישנן משימות רבות להשלים. על העובדים להיות מודעים ולהתחשב בכך.

תכננו אירוע של כיף בשבוע הראשון לחזרה מחופשת חנוכה. כך, לאחר שהעובדים ישובו מהחופשה, יתמקמו ויתחילו לעבוד על המשימות שנותרו פתוחות, הם גם ידעו שמצפה להם אירוע כיפי ונחמד שיקל על ההסתגלות שלהם לעבודה לאחר החופש. אירוע יכול להיות יום גיבוש עם פעילויות מהנות מחוץ למשרד, ארוחת צהריים חברתית, סדנת שף או כל סדנה אחרת בבניין החברה, ועוד.

הגדרת מטרות לחזרה מהחופשה. הגדרת מטרות לתקופה שלאחר החופשה, תעודד את חברי הצוות ותניע אותם לפעולה. ספקו להם מטרות מעוררות השראה, למשל פיתוח חדש שאתם מתכננים שעשוי להוביל את השוק, או שירות חדש שיספק להם דרייב ומוטיבציה לחזור לעבודה.

אם תכננתם קידום לעובדים מסוימים או תכנית הכשרה, מומלץ לספר להם על כך בטרם הם יוצאים לחופשה, כך שתהיה להם מוטיבציה גבוהה עם שובם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה