שיתוף

סביבת עבודה גמישה תורמת להעצמת עובדים והגברת הפרודוקטיביות, באמצעות מתן חופש ואוטונומיה לצוות מבחינת מתי לעבוד והיכן. בעידן של טלפונים חכמים וטאבלטים, שיחות וידאו ואחסון בענן, סביבה זו הופכת לפופולארית יותר ויותר.

מחקר משנת 2015 שנעשה באוניברסיטת סטנפורד מצא, כי עובדים בסביבת עבודה גמישה היו פרודוקטיביים יותר, פחות צפויים לקחת ימי מחלה והפיקו ביצועים טובים יותר.

כיצד אם כך תכינו את המשרד לסביבת עבודה גמישה?

הפכו את סביבת העבודה לגמישה

סביבת עבודה גמישה לא בהכרח מתכוונת ל"עבודה מרחוק", זה אומר להציע לעובדים בחירה. עובדים רבים יעדיפו את השגרה של עבודה עם אנשים לצדם ומקום עבודה פיזי, ולכן תכנון שטח המשרד הוא חיוני. באופן אידיאלי, צריך לשאוף לספק סוגים שונים של אפשרויות עבודה לעובדים. כנ"ל גם בבניין החברה, אפשר לתכנן כך שיהיה אזור אחד פתוח עם שולחנות גדולים, לוחות קיר מתקני וידאו לשיחות וועידה, ואזור אחר עם משרדים סגורים ואינטימיים יותר, עם אלמנטים מגבירי פרטיות כגון קירות מבודדים כדי לחסום את הרעש.

חשבו על הטכנולוגיה שלכם

גישה מוצלחת לסביבת עבודה גמישה מסתמכת על שימוש יעיל של טכנולוגיה. אם יש לכם צוות עובדים מרחוק, הם חייבים להיות מסוגלים לגשת לחומר ולמידע שהם צריכים במהירות ובקלות. זה יכול להיות באמצעות התקנים שהחברה מספקת וכמובן הרשאות לשרתים ולענן – היכן שהחומרים נמצאים. כמובן שבהתאם יש לחזק את מערך האבטחה של הארגון. פריצות סייבר הן הרעה החולה ואחד מהמגרעות פוטנציאליות של גמישות במקום העבודה, במיוחד אם הצוות משתמש במכשירים שלהם. השתמשו בסיסמאות ובהצפנה, וודאו שאנשים יכולים לגשת רק לחומרים שיש להם הרשאה מתאימה להם. זה עשוי להיות קשה לפקח על אילו קבצים ואפליקציות הצוות יכול להוריד בעצמו, לכן ההרשאות חיוניות. תוכנת וירוס עדכנית אף היא חובה.

השאירו חדר להרחבה עתידית

כאשר הקמעונאית האמריקאית 'בסט ביי' עברה לאסטרטגיית עבודה גמישה במטה שלהם, הם חוו ירידה של 45% בתחלופת העובדים. על פי "טלגרף ", עובדים מאושרים בסביבת עבודה גמישה ונשארים לאורך שנים, בנוסף מצטרפים להם עובדים נוספים. לכן חשוב לוודא שעיצוב הפנים בבניין שלכם משאיר מקום לצמיחה ולמספר רב יותר של עובדים בשנים הקרובות.

יצירת סביבת עבודה וירטואלית

בעוד שעובדים מרחוק הם לעתים קרובות מאוד פרודוקטיביים, קיימת סכנה שהם יהיו מבודדים ולא מעורבים בדיונים חשובים במקום העבודה, או שיסבלו מחוסר שיתוף פעולה. מערכות העברת הודעות של החברה יכולות לסייע, אך חשוב גם ליצור סביבת משרד וירטואלית על ידי שימוש בטכנולוגיית שיחות וידאו ובטכנולוגיות מתקדמות נוספות.

שימו לב לאזורי ההפסקה שלכם

אחד הדברים שסביבת עבודה גמישה מעניקה לעובדים, היא שליטה רבה יותר על איך הם משתמשים בזמן שלהם. עם זאת, זה יכול לפעמים לגרום לכך שהעובדים יבלו במשרד במשך שעות וחשוב שיהיו אזורי הפסקה מעודדי הפסקות למניעת שחיקה. אזורי ההפסקה צריכים להיות מעניינים וכיפיים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה