שיתוף

התגברות המגמה של מעבר לעבודה על פי המודל ההיברידי עליית העבודה מרחוק היא כיום אחד הנושאים החמים ביותר בגיוס עובדים.

יותר ויותר עובדים מעדיפי לעבוד מהבית או מכל מקום אחר שהינו מרוחק מהמשרד, ובה בעת, יותר ויותר חברות  מאפשרות לעובדים לבצע את עבודתם מהבית או ממקום אחר.

מנתוני הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה עולה, כי כ-27% מכוח העבודה בארה"ב עובדים מרחוק. היתרונות של עבודה מרחוק הם רבים.

עבודה מרחוק יכולה לחסוך כסף בעלויות שטחי משרדים ולאפשר לחברות לשכור טלנטים מכל מקום בעולם במקום להיות מוגבלים על ידי מקום מגורים.

עבודה מרחוק מאפשרת לעובדים גמישות רבה יותר בלוחות הזמנים שלהם, בלי לבזבז זמן בנסיעה ובפקקים.

ממחקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ על העבודה לפי המודל ההיברידי עולה, כי השפעת העבודה מרחוק על הפרודוקטיביות אינה חד משמעית.

חלק מהמחקרים מראים שעבודה מרחוק באופן מלא עלולה להפחית באופן מתון את היעילות בתפקידים מסוימים. לכן מנהלי משאבי האנוש חייבים להבין לעומק את דינמיקת הביצועים בארגון.

עוד עולה מהמחקר, כי מידת האפקטיביות של המנהלים והתאמה בין עובדי הצוות הם חיוניים למעבר מוצלח לעבודה היברידית. הכשרה ותמיכה למנהלים ולצוותים בנושא תפקוד יעיל בסביבה היברידית הם חיוניים.

החוקרים של גאלופ ממליצים לייצר הצעת ערך למקום העבודה. כלומר, להפוך את ההגעה למשרד לכדאית עבור העובדים.

יש לוודא שהעובדים רואים במשרד כמקום לשתף פעולה, להתפתח באופן מקצועי, לתקשר עם לקוחות, להיפגש עם המנהלים שלהם ולבנות תרבות ארגונית.

כמו כן יש להקפיד על תכנון מדיניות, לוחות זמנים של הצוות ועיצוב חללים במשרד המעודדים שיתוף פעולה ומתואמים עם המשוב של הצוות.

בנוסף, ממליצים החוקרים של גאלופ, להעצים את הצוות. לתקשר את הרעיון של המודל ההיברידי ואת ההנחיות של הארגון בצורה ברורה.

יש לעודד צוותים להתאים את ההנחיות הללו כך שיתאימו בצורה הטובה ביותר לצרכים הספציפיים שלהם.

בנוסף, צוותים צריכים לקחת אחריות על ביצוע אסטרטגיית העבודה ההיברידית שלהם ולהגדיר ציפיות בשיתוף פעולה.

זאת ועוד, החוקרים של גאלופ ממליצים להקים מנגנונים ללקיחת אחריות הקשורים לפרודוקטיביות של עובדים, לשיתוף פעולה ולשירות לקוחות.

פרט לכך, מערכת ניהול ביצועים חזקה כוללת נקודות ביקורת קבועות, בין השאר לגבי הנהלות התואמת את ערכי הארגון. זה עוזר לבנות אמון בעובדה שעבודה היברידית מועילה לארגון.

עוד ממליצים החוקרים, להכיר בחשיבותם של מנהלים במידת המחוברות של העובדים וברווחתם. ולהדריך מנהלים ועובדים איך לעבוד ביעילות בסביבה היברידית.

ניהול יעיל הוא מכריע להצלחה בלי קשר למקום שממנו העובדים עובדים. החוקרים מציינים כי ההכשרה הזו לרוב לוקה בחסר.

החוקרים של גאלופ ממליצים גם להנהלות החברות להבין לעומק את ההשפעה של הפחתת מספר המשרדים על עלויות התקורה שלהם.

לדבריהם רצוי לעצב מחדש את חללי המשרד כדי לתמוך רצון העובדים להתאים את העבודה לעידן הדיגיטלי. לדוגמה, הם ממליצים שהפגישות יכללו משתתפים מרוחקים וכאלה שעובדים במשרד באופן שלא יהיה הבדל בין סוגי ההשתתפות. לשם כך, הם אומרים, יש צורך שבתיהם של העובדים מצוידים למטרת פרודוקטיביות לשיתוף פעולה.

לבסוף, ממליצים החוקרים של גאלופ להקשיב לעובדים כי יש להם ציפיות חדשות לגבי המקום בו הם עובדים ולגבי האופן שבו הם עובדים.

יש לפתח אסטרטגיה ארוכת טווח של של עבודה לפי המודל ההיברידי, שמתואמת עם התרבות הארגונית והפרודוקטיביות במקום העבודה.

יישום המלצות אלה של חוקרי גאלופ יאפשר למנהלי משאבי האנוש ליצור מקום עבודה היברידי שמאזן את ציפיות העובדים עם הצרכים הארגוניים, ומטפח סביבה פרודוקטיבית ושיתופית התומכת בעבודה מרחוק ובעבודה במשרד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה