שיתוף

תפקידו של מנהל הגיוס בארגון הוא אחד היותר חשובים. היכולת שלו להשפיע על טלנטים להצטרף לארגון, ועוד קודם לכן, לאתר את הצרכים הספציפיים של הארגון, ולדעת למצוא את הטלנט המתאים ביותר מבין כל קורות החיים והמועמדים הפוטנציאלים, כל אלה הם אתגרים שדורשים ידע רב, אינטואיציה טובה והרבה סבלנות מצד מנהלי הגיוס.

לא כל חברה יכולה או מעוניינת להוציא את כל הגיוס לחברות חיצוניות. יש חברות שמעדיפות לנהל את נושא הגיוס תוך החברה, או לפחות את הגיוס לתפקידים ספציפיים יחודיים.

אחד המאפיינים שמנהל גיוס טוב זקוק להם הוא היכולת להשפיע על אחרים. היכולת היא במקרים רבים מאוד ההבדל בין היכולות של הארגון לגייס את הטלנטים הטובים ביותר לבין להשאר זמן רב עם משרות שלא אויישו, או שאויישו בצורה לא מדוייקת.

בנוסף, למנהל הגיוס חייבות להיות תכונות של מנהיג. כזה שהצוות הולך אחריו. אחרת, חברי צוות הגיוס יחליטו על קליטת מועמדים בעצמם, שלא על פי המדיניות קבע מנהל הגיוס.

הדיוק בגיוס הינו בעל חשיבות רבה שכן בהמשך הדרך הוא יהיה זה שעל פיו יקבעו הצלחה או כשלון של פרויקטים. לכן, מנהל הגיוס צריך להיות אדם שיעניק השראה לאחרים.

תכונה נוספת שנדרשת למנהל גיוס היא היכולת להיות מוכן ומזומן לקראת כל תרחיש, לא חשוב כמה בלתי מתקבל על הדעת הוא היה רגע לפני כן.

המשמעות היא, שמנהלי הגיוס חייבים להתכונן לכל תוצאה אפשרית שיכולה להופיע בסופו של דבר, בין אם היא חיובית או שלילית.

המוכנות הזאת משמעה שעל מנהל הגיוס לדעת מה לעשות כשמשהו לא בסדר קורה באופן מפתיע, או כשמונחתת עליו משימה שנראית בלתי אפשרית לאור הדרישות ופרק הזמן שניתן לדדליין.

משימה נוספת שמוטלת על מנהלי הגיוס היא להדריך את הצוות המגייסים שעובדים תחתם (בחברות בהן יש צוות גיוס), לייעץ להם ולאפשר להם לשאול שאלות.

הכוונת המגייסים בצוות הגיוס יכולה להתבצע במישורים רבים. אחד מהם לדוגמה היא ללמד אותם איך לשאול את המרואיינים את השאלות הנכונות.

לסיכום, כדי להפוך למנהל גיוס טוב ויעיל, על מנהל הגיוס להיות בעל מאפיינים מאוד ספציפיים ביחסי אנוש, לרבות היכולת להשפיע על המועמדים הנכונים ועל צוות הגיוס כאחד.

עליו להיות מסוגל להתאים את מאפייני המועמד לתפקיד, לצוות ולארגון, עליו לדעת איך והיכן לאתר את המועמדים הטובים ביותר, ועליו להקפיד על הליך גיוס שיתבצע על פי החוק וכל דיני העבודה.

בשורה התחתונה, מנהל גיוס טוב ויעיל הוא זה שמאפשר לארגון לשפר ולמטב את המשאב האנושי. כתוצאה מכך הוא תורם רבות להצלחת החברה וליכולתה לקחת פרויקטים איכותיים ולעמוד בביצוע המטלות.  

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה