חוק חינוך חובה: ב-2013 צפוי מחסור של 620 גננות במערכת החינוך

חוק חינוך חובה: ב-2013 צפוי מחסור של 620 גננות במערכת החינוך

לשם מימושו המלא של החוק יידרש משרד החינוך לגייס כ-2,900 גננות בשנים הבאות

שיתוף

החלטת הממשלה להחיל בישראל חוק חינוך חינם מגיל 3 חשפה אתמול (ב') בוקה ומבולקה בדיונים בנושא שהתקיימו בכנסת.

ההחלטה הותירה הורים רבים מבולבלים, כאלו שלא ידעו אם לרשום את ילדיהם לגנים הציבוריים או לפרטיים. בדיוני הוועדה בכנסת המליצו נציגי הרשויות המקומיות להורים שירשמו את ילדיהם במקביל לגנים הפרטיים ולגני העירייה.

מנכ"ל משרד החינוך, דלית שטאובר, ציינה כי לצורך יישום מלא של החוק, יהיה על המשרד לגייס כ-2,900 גננות וכי בשנת הלימודים הקרובה צפוי מחסור של כ-620 גננות. על סמך עדותה של שטאובר, המשרד נערך לכך בין השאר באמצעות פתיחת מסלולי הכשרה מואצים וגיוס סטודנטיות בשנה ג' למערך הגננות, וגם על-ידי איתור וגיוס גננות בעלות תעודות הוראה שאינן מועסקות כיום.

שר החינוך גדעון סער, שנכח בדיון, הוסיף כי הרשויות המקומיות הן המרוויחות העיקריות מהחוק החדש, שכן לדבריו עד כה לא קיבלו מהמדינה תקציב כלשהו המיועד לבניית גנים לגילי 3-4.

ועדת הכספים אישרה בדיון שערכה אתמול העברת תקציב של 1.3 מיליארד שקל לצורך יישום החוק, בהתאם להמלצת ועדת טרכטנברג. התקציב ישמש לבניית כ-500 גני ילדים, ושר החינוך הבטיח בדיון כי בנייתם תחל באופן מייי ותסתיים עד לתחילת שנת הלימודים הקרובה ב-26 באוגוסט. עם זאת, לצורך יישום החוק במלואו דרושות לפחות עוד כ-2,000 כיתות גן נוספות בתוך שלוש שנים

נחום חופרי, יו"ר ועדת החינוך של מרכז השלטון המקומי וראש העיר רעננה, קרא בדיון בוועדת החינוך להורים לרשום את ילדיהם גם לגנים הפרטיים "המדינה העמידה אותנו במטלה לא פשוטה. לא נוכל להבטיח קליטה של כל הילדים כבר בשנת הלימודים הקרובה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה