שיתוף

אורית רוטרמןבכנס הגיוס הקרוב אורית רוטרמן, מנכ"לית JobFit, תשתף בהבדל הדק בין תהליך גיוס לחוויית מועמד בשלבי הגיוס, ותדבר על השוני התפיסתי שבין מועמדים לעובדים פוטנציאליים ובשיטות ובמנגנונים השונים היוצרים את ההבדל המשמעותי שבין הרצון להתקבל על פני חברות אחרות שמעוניינות באותו מועמד.

בהרצאתה תסביר אורית איך יוצרים קשר משמעותי עם עובדים פוטנציאליים באופן שיגרום להם לרצות להתקבל לחברה על פני חברות אחרות. היבט נוסף שיעלה בכנס הוא על יצירת זהות מהודקת של 'value proposition' המתקיים גם לאחר סיום תהליך הגיוס עצמו, כלומר ההסתכלות הינה על מחזור החיים של עובד בחברה גם לאחר שהוא התקבל. אם לדוגמא אנו יוצרים שקיפות לאורך תהליך הגיוס ע"י חוויית מועמד נכונה ולאחר שהמועמד מתקבל רמת השקיפות בחברה בפועל היא לא גבוהה, החברה חוטאת למטרה, הזהות הארגונית לא מתקיימת.

לפיכך נוצר דיסוננס על מול מה שתוקשר, ומקור המסר הליבתי, שעליו הייתה מושתת כל חוויית המועמד בתהליך הגיוס, אינו מתקיים. ואם הוא לא מתקיים גם לאחר מכן, אנחנו מפספסים את הנקודה. לפיכך הוא חייב להיות ערך או  proposition שאכן מתקיים בצורה מאוד חזקה בארגון לאחר שאותו מועמד מתקבל כעובד בחברה.

אורית תפתח בכנס את התכנון הנכון יחד עם המנהלים המגייסים ליצירת חוויית מועמד חיובית ואפקטיבית.

המודעות של חוויית מועמדים חיובית היא חלק בלתי נפרד ממנהיגות בקרב מנהלים. ועל המודעות ליצור הבנה על מה היא ה- proposition שלך כמנהל? מהו הערך הניהולי שאתה הולך לתת לאותו מועמד הגורמת למנהלים להיות מזוהים יותר וטובים יותר? הגדרת 'מזוהים יותר' מתייחסת לערך ספציפי שהם יכולים לספק לצוות שלהם וזה יכול גם להשתנות מצוות לצוות ומפונקציה לפונקציה.

כלל המודעות ליחסים הדדים בין מנהיג לעובד פוטנציאלי בשלב הזה של הגיוס היא מאוד קריטית וחשובה מפני שאותה מערכת יחסים הדדית אומרת: שאתה כמנהל נותן ערך ניהולי כלשהו לעובד שלך. השקיפות של מה הולך לקרות בארגון?  אלו שינויים צפויים לקרות? חזון היעדים לשנה הבאה?

המודעות המנהיגותית של ערך שבא לידי ביטוי בחוויית המועמד בתהליך הגיוס, ממשיך גם לאחר מכן. ולכן החשיבה צריכה להיות לא רק חשיבה ברמת חברה כמו: מהם הערכים שהחברה מספקת? אלא לזקק ערך ניהולי עבור כל מנהל ומנהלת ועבור כל פונקציה ופונקציה, כך שלאחר שעובד התקבל הוא יחוש שאותו ערך שבא לידי ביטוי בחוויה אכן מתממש לאחר מכן כשהתחיל לעבוד.

הכלים שאיתם יצאו המשתתפים מההרצאה הם: איך לבנות חווית תהליך של 'value proposition' ברובד של מנגנונים שעוסקים באפקט מואר בתהליך הגיוס עצמו. ומנגנונים ארגוניים מנהיגותיים של איך ממשיכים לייצר את אותו ערך שהבלטנו במהלך תהליך הגיוס בשלבים הראשונים של העבודה ואף לאחר מכן.


למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס – לחצו כאן!


 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה