חדשנות כמנוע הצמיחה של האג'יליות הארגונית

חדשנות כמנוע הצמיחה של האג'יליות הארגונית

החדשנות מעצימה את האג'יליות הארגונית - כיצד זה בא לידי ביטוי?

שיתוף
חדשנות

המילה חדשנות כיום הופכת שגורה אצל כל מנהל או מנהיג ארגוני, לעתים קרובות כל כך, שזה נשמע כמו האופנה האחרונה של העולם הטכנולוגי.

יש להניח כי עבור חלק מהחברות זו המציאות שלהן: לנסות להיות כל הזמן חדשניות יותר ויותר ולהמציא את עצמן בכל פעם מחדש. חדשנות היא גורם חיוני לצורך התבלטות בשוק והבטחת הקיימות העסקית. במילים אחרות, זהו היבט אסטרטגי שחייב להיות נוכח בכל החברות הן ככישורים והן כתחום פיתוח.

אמונה עממית לגבי חדשנות גורסת כי מיומנות אמיתית היא הדרך לייצר מוצרים או פתרונות מכלום – כמעט ישר מתוך ההשראה שלהם. עם זאת, המציאות מכתיבה שחדשנות חייבת להיות מובנת ככוח פוטנציאלי או מפותח, כך שחברה צריכה לזהות את כל המשאבים בסביבתה, לנתח, לקשר ולשלב אותם, כדי לענות על הצורך. בדרך זו, החברה יכולה לבנות פתרון, מוצר או שירות שיקרא תיגר על פרדיגמות ישנות או דינמיקה ותיקה.

מלבד פיתוח הרעיון החדשני והפתרונות, יש להשקיע בנוסף סכום כסף מסוים ומאסיבי לצורך בחינת הרעיונות והפיתוח. זה לא צריך למנוע מכל חברה לאמץ חדשנות כמיומנות, אשרי צריכה להיות נוכחת ברחבי הארגון; אחרת ההישרדות שלו נמצאת בסיכון. יתר על כן, בעולם שבו הכלכלה המשותפת צוברת כוח וחשיבות גם ביחסים הארגוניים, יוזמות כמו מיקור חוץ, מימון המונים והשקעות, הופכות להיות פתרונות שפותחים את הדלת לפיתוח חידושים, מיזמים ופטנטים לחברות גדולות.

כיצד החדשנות תורמת לאג'יליות (זריזות)?

גמישות ארגונית מייצגת עבור חלק מהחברות שינוי גדול בדרך עבודתם ועשייתם. זה כולל לצאת מאזור הנוחות של העובד ולנסות פתרונות חדשים. זה נובע מאימוץ תרבות שבה טעויות לא מתקבלות באופן שלילי, אלא כדרך להמשיך וללמוד מהן. זהו בדיוק אחד מעקרונות החדשנות, להיפתח לעולם של אפשרויות ולראות בהן הזדמנויות להשיג תוצאות טובות אף יותר מאלו שהתקבלו.

פיתוח החדשנות כמיומנות הופכת לכלי רב עוצמה להבעת זריזות בארגון, שכן היא מזמינה את מנהיגים ומשתפי הפעולה לתהות לגבי התהליכים שלהם, התקשורת, הדינמיקה של העבודה, השימוש במשאבים הטכנולוגיים וקשרי הלקוחות, וכן כדי להתמודד עם המגמות בסביבתם.

דוגמה לכך ניתן לראות בחברות המשתמשות בחשיבה עיצובית כמתודולוגיה לפיתוח מוצרים, שירותים או פתרונות חדשים באמצעות הבנת הלקוח וצרכיו ועיצוב אב טיפוס שיש לבחון לפני קבלת האור הירוק לשיווק. חברות גדולות ומוכרות עוקבות באופן שוטף אחר צרכי הלקוחות שלהן ומחדשות את המוצרים שהן מציעות.

כיצד להשיג זאת?

פיתוח חדשנות להגברת הזריזות הארגונית בחברה מהווה אתגר המתחיל באנשים, ומתורגם לתהליכים ולטכנולוגיה. כתוצאה מכך, הנה כמה המלצות עבור חברות:
לקדם שינוי פרדיגמה דרך המנהיגים שלהם, שבו העובד יוזם ומעלה רעיונות חדשים ופתרונות אשר מתקבלים בברכה.

לפתח מעקב טכנולוגי על הסביבה. לעודד את משתפי הפעולה של הארגון לעדכן כל הזמן במגמות ושינויים ולראות איך אלו יכולים להשפיע על העסק, על מנת לחזות את השינויים.

לזהות את השיטות והכלים שישמשו לעידוד החדשנות, כגון סיעור מוחות, מפות מסע, לוחות סיפור וכו '. זה גם יעודד עבודה משותפת שהוא משאב חיוני לזריזות.

לפתח כישורי ניהול שינויים בקרב משתפי הפעולה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה