מדוע עובדים מתנתקים לאחר הגיוס?

מדוע עובדים מתנתקים לאחר הגיוס?

מעורבות העובדים יורדת בעיקר בשלבי הקליטה הראשונים שלהם בחברה

שיתוף
מעורבות העובדים

מעורבות העובדים

ניהול מעורבות העובדים הפך לאחד הנושאים המרכזיים והמאתגרים למנהלי משאבי אנוש, שכן הוא גורם מפתח המשפיע באופן ישיר על התוצאות העסקיות. מחקרים הראו כי ההתנתקות העובדים מתחילה לרוב במהלך שלושת השנים לאחר הצטרפותם לחברה, שכן לפעמים הציפיות הראשוניות אינן מתקיימות.

בעיית ההתנתקות לאחר הגיוס, מעניינת. אחת הסיבות העיקריות לירידה במוטיבציה של העובדים זמן קצר לאחר גיוסם לחברה, היא שלעתים קרובות מנהלים אינם מסוגלים להעביר את מסרי החברה, ערכיה ותרבותה לעובדיהם. במהלך ראיונות העבודה, המועמדים רואים רק את נקודות המבט של אחד, או לכל היותר, שני אנשים – המגייס והמנהל המראיין אותם. בהמשך הם עוברים לעבוד בצוות תחת מנהל הצוות וחברי הצוות ונחשפים לנקודות מבט וזוויות נוספות ושונות.

לעתים, מה שחשבו על התפקיד ועל החברה במהלך ראיונות העבודה והחיבור שחשו עם המראיין, אינם אותם חיבורים ותחושות כמו עם יתר הצוות. יכולה להיווצר אצל העובדים החדשים אכזבה.

איך אפשר להתמודד עם ההתנתקות הזאת? דרך אחת היא לייעל את מעורבות ושימור העובדים לטווח הארוך. בנוסף, כבר מלכתחילה, כדי למשוך ולגייס אנשים על בסיס הערכים של החברה, התרבות, העסקים והמטרות, יש לחשוף את המועמדים כמה שיותר לתרבות הארגונים ולעבודה האמיתית בחברה. לאחר שהעובדים הצטרפו לחברה, חשוב כל הזמן לפתח את כישוריהם ולטפח את רווחתם.

אם העובדים מקבלים מסרים מבלבלים או לא מדויקים לגבי תרבות ומדיניות העבודה במהלך תהליך הגיוס, סביר שהם לא יחושו נוח כשיחשפו למדיניות האמיתית.
חשוב כבר בתהליך הגיוס להתמקד באנשים הנכונים ולהעביר להם את המסרים הנכונים המיושרים עם הארגון, כדי שתהיינה הרבה פחות בעיות גם בביצועים.

תהליך הגיוס צריך להיות צודק. זה חיוני שאתר האינטרנט של החברה מציג באותנטיות וביושרה את התרבות הארגונית שלה. על המועמדים לחוות תהליך חיובי גם כאשר הם פונים למשרה המתפרסמת באתר האינטרנט של החברה, ולקבל מסרים ברורים על כל מאפייני החברה. עמוד הקריירה של החברה צריך לשקף את מיקומה הפנימי והחיצוני ולספק למועמד מידע על תהליכי משאבי אנוש בחברה כגון גיוס, תוכניות הכשרה ופיתוח והטבות.

מה שצריך להתמקד בו בעיקר בתהליך הקליטה של העובד כדי לקדם את המעורבות הוא הנושא המותי: מהי מטרתנו כחברה? מהי המשימה שלנו? מהי מטרתנו האמיתית? רוב החברות מתמקדות בפיתוח הפעילות העסקית שלהן וזוהי טעות כיוון שהארגונים צריכים להעביר את מה שהם מאמינים בו ולמצוא אנשים שהולכים יחד עם הערכים שלהם, שכן זה מה שיקבע את ההתקשרות עם ארגון לאורך זמן.

השימוש בטכנולוגיה בתהליכי הגיוס הוא מרכיב חיוני משום שהוא יכול לעזור למשוך מועמדים עם ערכים נכונים. כפי שהוזכר קודם לכן, זה חיוני לגייס אנשים אשר מיושרים באמת עם ערכי החברה. קבוצה זו של אמונות תניח את הקרקע עבור ההתנהגות ויכולות שונות של המועמד והחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה