שיתוף

חברת ההייטק KLA, המפתחת ומייצרת מערכות בקרה ומדידה לשוק המוליכים למחצה והמיקרו אלקטרוניקה, העניקה מתחילת השנה (2022) ובמהלך יותר מחצי שנה, מלגות לסטודנטים מצטיינים כמו גם תמיכה במחקר אקדמי פורץ דרך בהיקף כספי של 250 אלף דולר.

בשנת הלימודים החולפת העניקה KLA מלגות ליותר מ-50 סטודנטים מכל התארים, הלומדים בטכניון, אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון, מכללת אורט בראודה, מכללת עזריאלי והמרכז האקדמי לב.

המלגות הוענקו על הישגים בלימודים ומצוינות מחקרית, לסטודנטים מכל החוגים של הפקולטות להנדסה, פיסיקה והנדסת תוכנה.

זאת ועוד, במסגרת פרויקט מיוחד בנושא גיוון והכללה הוענקו גם כ-14 מלגות לסטודנטים מצטיינים בטכניון המגיעים מהחברה הערבית.

חברת KLA מנהלת קשרי אקדמיה ענפים ופוריים מזה שנים. קשרים אלה כוללים מענקי מחקר, יזום תכניות הצטיינות משותפות, מלגות לסטודנטים וקיום שיתופי פעולה אקדמיים עם החוקרים המובילים בארץ.

"אנחנו מאמינים בחשיבות הטמונה בקשרי אקדמיה ותעשייה, וכבר שנים רבות מקדישים לנושא זה משאבים ותשומת לב מיוחדת" אומרת ויקי פלטניק, מנהלת גיוון והכללה, ישראל ואירופה ומנהלת קשרי אקדמיה ב- KLA.

"הקשר האמיץ שלנו, עם כמעט כל המוסדות האקדמיים בישראל, מניב יתרונות ותועלות רבות לכל הצדדים: הסטודנטים נהנים מתקציבים והכרה בהצטיינותם האקדמית, המוסדות האקדמיים נהנים משיתוף פעולה עם תעשיית ההייטק, סביב אתגרים מחקריים בחזית הטכנולוגיה והמדע, ואנחנו כחברה עסקית נחשפים למאגר איכותי ביותר של הון אנושי. במקרים רבים, בתום הלימודים, ואף במהלכם, הבוגרים של אוניברסיטאות אלה מצטרפים לחברה והופכים לעובדי KLA".

מהו היקף שיתוף הפעולה של KLA עם האקדמיה באופן כללי?

"שיתוף הפעולה של KLA עם האקדמיה הוא עמוק ומקיף. כך לדוגמה, גם השנה (2022) לקחה החברה חלק בכנס השנתי של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, המוקדש ליום האור הבינלאומי.

"בשלוש השנים האחרונות אנחנו לוקחים חלק פעיל בכנס 'יום האור' בכל הנוגע לגיבוש תכנים וחלוקת מלגות.

"השנה הענקנו שש מלגות לדוקטורנטים ופוסט דוקטורנטים מן המחלקה להנדסת אלקטרואופטיקה ופוטוניקה ומן המחלקה להנדסת חומרים.

"בנוסף, הענקנו שישה פרסים לפוסטרים שזכו בתחרות הפוסטרים, המהווה חלק אינטגרלי מאירועי היום".

באילו יוזמות השתתפה KLA בשיתוף עם האקדמיה?

"לאחרונה ארעה פעילות נוספת עם האקדמיה שהיא למעשה יוזמה משותפת של KLA, משרד החינוך והטכניון.

"שלושה הגורמים שיתפו פעולה בעריכת יום עיון למורים תחת הכותרת 'מהנדסות לעתיד'. ביום העיון השתתפו כ-80 מורים מכל הארץ. 

"המטרה המשותפת שלנו היא לעודד ילדות ונערות לבחור בלימודי מדע וטכנולוגיה. למען השגת מטרה זו, הגענו למסקנה שחשוב לתמוך גם במורים של התלמידות ולתת להם כלים, שיסייעו להם לטפח בקרב התלמידות את השאיפה להשתלב בקריירה בתחומי הטכנולוגיה, לפתח חוסן נפשי ותחושה של מסוגלות עצמית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה