חברת פיליפ מוריס נבחרה כמעסיק מצטיין

חברת פיליפ מוריס נבחרה כמעסיק מצטיין

אמל מזרחי מורדו, מנהלת משאבי האנוש של חברת פיליפ מוריס ישראל, בראיון בנושא זכית החברה כאחד המעסיקים המצטיינים בישראל ובמזרח התיכון, גיוס עובדים וניהול בחברה גלובלית

שיתוף
אמל מזרחי מורדו

אמל מזרחי מורדו

חברת פיליפ מוריס (PML) נבחרה החודש בפעם השנייה ברציפות על ידי מכון Top Employers לאחד המעסיקים המצטיינים בישראל ובמזרח התיכון, וזאת עפ"י מחקר מקיף שפרסם המכון ונערך מדי שנה. מכון Top Employers בוחן יותר מ- 1,200 מקומות עבודה ב 116 מדינות ונחשב לאחד מארגונים המובילים בעולם בתחום משאבי האנוש.

מנהלת משאבי האנוש של פיליפ מוריס ישראל, אמל מזרחי-מורדו, מספרת איך הצליחו להגיע להישג המכובד.

מהו תפקידך בחברה ואיך הגעת לתפקיד?

"נולדתי וגדלתי באיסטנבול. למדתי הדרכה וייעוץ פסיכולוגי באחת האוניברסיטאות הטובות ביותר באיסטנבול. במהלך לימודיי, עבדתי במקצועות כמו עיצוב אתרים, גננת בגן ילדים, וגם במחלקות כוח אדם בכמה חברות מקומיות גדולות. זה נתן לי הזדמנות להבין מהן היכולות שלי ואת העניין שיש לי בתחום. מהר מאוד הבנתי שהתשוקה שלי היא בעיקר למשאב החשוב ביותר בכל ארגון – העובדים. לכן החלטתי להמשיך במסלול הזה, לקריירה בניהול כוח אדם.
לאחר הלימודים באוניברסיטה, עבדתי במשך שנתיים במחלקת משאבי אנוש של חברת תקשורת, והשתתפתי בתכנית הכשרה לתחום. אז גם עברתי לעבוד בחברת פיליפ מוריס [בטורקיה] כמנהלת משאבי אנוש. בפיליפ מוריס, גדלתי עם השנים וקיבלתי תפקידים עם אחריות גדולה בתחומים שונים של ניהול כוח אדם, כמו פיצויים והטבות, מערכות כוח אדם, פיתוח ארגוני ועוד.

במהלך התקופה, השתתפתי במספר פרויקטים אזוריים ומוסדיים שעזרו לי לשפר את ההבנה בניהול כוח אדם בחברה גלובלית. באוגוסט 2013, עברתי לישראל כדירקטורית משאבי אנוש בפיליפ מוריס בע"מ. אני נשואה עם שני ילדים – ילד בן 13, ילדה בת שנתיים – וכלב לברדור."

כמה עובדים יש בחברה?

"יש לנו בפיליפ מוריס בישראל 300 עובדים לערך, בעיקר בתפקידי שיווק ומכירות. העובדים שלנו מפוזרים ברחבי הארץ – בתל אביב, בבני ברק, חיפה, יבנה ובאר שבע."

האם החברה שולחת עובדים להשתלמויות או לעבודה בסניפים אחרים בעולם?

"בחברת פיליפ מוריס אינטרנשיונל, הדרכות מוגדרות בקנה אחד עם תוכניות הפיתוח והקריירה של עובדינו, והן כוללות ספקטרום רחב של למידה, ממיומנויות טכניות ועד פיתוח מיומנות עובדים ובשיפור מיומנויות ניהוליות. אנחנו משתמשים בהדרכות בישראל כמו גם בחו"ל בכדי להכשיר את העובדים שלנו במיומנויות הטובות ביותר שהן צריכים להיום אבל גם למחר."

כיצד אתם מגייסים עובדים מישראל?

"אנחנו משתמשים בספקטרום רחב של מקורות גיוס, התלויים בדרישות המתאימות לגופו של כל תפקיד. אנחנו מעוניינים תמיד להציע אפשרויות שוות לעובדים שלנו, ולכן מפרסמים את רוב המשרות הפנויות בפורטל העובדים הפנימי תחילה. עבור גיוס חיצוני, אנחנו מפרסמים את המשרות הפתוחות באתר שלנו pmi.com ובחשבון הLinked-in שלנו.

בשנה האחרונה, התחלנו להשתמש במגוון ערוצי הרשתות החברתיות, כולל פייסבוק, או לוחות דרושים אוניברסיטאיים. בשביל תפקידים בעלי דרישות ספציפיות, אנחנו משתמשים גם בחברות השמה.

יש לנו שני פרויקטי גיוס קריטיים במהלך השנה: הראשון הוא אינקומפס – תוכנית המתמחים הגלובלית שלנו, המציעה שני מחזורים, ועובדת כפרויקט מבוסס עבודה לסטודנטים באוניברסיטאות, אשר נותן את האפשרות לרכוש ניסיון בפרויקטים בחיים האמיתיים. בשנים האחרונות, שכרנו כ-40% מאותם מתמחים לתפקידים במשרה מלאה, עם השלמת שנת ההתמחות שלהם.

השני הוא תכנית הכשרה מסחרית בת 18 חודשים, הכוללת 2-3 עמדות במכירות ושיווק לבניית פוטנציאל המנהיגים המסחריים העתידיים של הארגון שלנו."

אילו אתגרים עומדים בראש סדר החשיבות של ניהול משאבי אנוש בחברה גלובלית?

"האתגרים העיקריים שלנו, כחברה הפועלת בסביבה גלובלית, מחולקים ל-3 קטגוריות:

– למשוך ולשמור כישרונות מגוונים שיכינו אותנו לעתיד

– לפתח בסיס כישרונות לבניית יכולות ניהוליות משתנות ולעשות דיגיטציה במהלך הזמנים של שינויים מתמשכים, תנודתיים ולא ידועים.

– לאמץ אווירת עבודה מגוונת ומכילה עבור כל עובדינו."

להרגשתך, מהן הדרכים הנכונות לשימור עובדים טובים בחברה גלובלית? איך את יוצרת מחויבות גדולה יותר לחברה?

"העובדים הם הנכס הגדול ביותר בארגון שלנו ושמירה עליהם מעורבים ובעלי מוטיבציה הוא אחד מהיעדים המרכזיים שלנו. עובדים הופכים למעורבים כשהם מקבלים מידע. דיונים פתוחים, תקשורת רציפה עם עובדים ופרויקט מונעי עבודה, הם בעדיפות עליונה. הארגון וההנהלה שלנו משקיעים זמן משמעותי בנושאים אלה.

בנוסף, אנחנו מציעים טווח רחב של אפשרויות פיתוח מקומיות וגלובליות לעובדים, שמתחילים ב"הכשרה בזמן עבודה" מהלכי פונקציונליות כפולה, ופרויקטים עם פונקציונליות כפולה.

יש לנו קשת רחבה של הדרכות ואמצעי לימוד אחרים דוגמת חונכות וליווי מונחה. אנחנו משקיעים בתנאים העובדים, הזדמנויות פיתוח, ופלטפורמות מעורבות. בגלל מאפיינים אלו נבחרנו החודש בפעם השנייה ברציפות על ידי מכון Top Employers לאחד המעסיקים המצטיינים בישראל ובמזרח התיכון."

במונחי ניהול ההון האנושי– מהם ההישגים החשובים עבורך?

"בניית מותג המעסיק פיליפ מוריס בע"מ, טיפוח מאגר כישרונות מוצק לדורות הבאים, פיתוח העובדים שלנו עם מיומנויות והתנהגויות לעתיד ויצירת עובד מעורב ובעל מוטיבציה."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה