השאלות המוזרות בראיונות העבודה של גוגל

השאלות המוזרות בראיונות העבודה של גוגל

אם היינו מסירים את הפרסומות מיוטיוב, כיצד היית מציע שנרוויח דרכו כסף? באילו דרכים תחפש מחט בערימת שחט, כמה אנשים מסתפרים ביום באמריקה?! אלו רק מקצת מהשאלות המוזרות שנשאלים מרואיינים בגוגל

שיתוף
מותג המעסיק ב- Google+

ענקית הטכנולוגיה גוגל ידועה בשאלות הראיון המאתגרות שלה, שמטרתם לבדוק כיצד המועמד פועל תחת לחץ. כך שבמהלך ראיון העבודה, המראיין מטעם החברה מנחית שאלה מוזרה ובלתי צפויה למרואיין המופתע, ומה שנבחן למעשה הוא המהירות ואיכות התשובה שתקבל ממנו. רב השאלות מחייבות את המרואיינים לחשוב בצורה רוחבית וכמותית ולהתמודד עם בעיות של כאן ועכשיו.

להלן הצצה לכמה משאלות האתגר של גוגל שנשאלו מועמדים בזמן אמת:

איזה מוצר של גוגל אתה הכי אוהב, ומה היית עושה על מנת לשפר אותו?

שאלה תמימה לכאורה נכון? קל מאוד להשיב שאתה אוהב את מנוע החיפוש של גוגל לדוגמה, אך האתגר מגיע בסיבוב. "איך היית משפר את המוצר?", נראה אתם עונים על כך בשליפה מהירה.

 אם היינו מסירים את הפרסומות מיוטיוב, כיצד היית מציע שנרוויח דרכו כסף?

אלטרנטיבות לפרסום ביוטיוב לצורך הפקת רווחים, הן פלטפורמות חדשניות שצריך להגות אותן עוד בטרם מבינים ומעריכים את הפוטנציאל הרווחי שלהן. כעת נסו לענות על כך במספר דקות ומבלי הכנה מראש.

אם אתה רוצה להביא את הכלב שלך לעבודה, אבל אחד מחברי צוות שלך אלרגי לכלבים מה היית עושה?

בחינה של כישורי הצוות שלך? האמפתיה? או הידע הרפואי בכלל?! כל הסוגיות הנבחנות באמצעות השאלה הזו אינן ברורות לחלוטין, אך המועמד נדרש להשיב עליה במהירות ובכנות. בהצלחה!.

תכנית מילוט

אם עד כה לא הכנת תכנית מילוט מהראיון עצמו, הרי שהשאלה הבאה תדרוש ממך להכין תכנית מילוט מהבניין במקרה של שריפה. כאן נבחנים כישורי ההתמודדות שלך עם מקרים של סכנה, האומץ שלך, ההרואיות, יכולת ההנהגה שלך, הראייה האסטרטגית והיכולות הטכניות שלך. לא פשוט, כשמדובר במרואיין הממתין לתשובה מהירה ממך בנושא וכשאין רקורד של לוחם אש ברזומה שלך.

מה מפחיד אותך?

שאלה פשוטה וטריוויאלית. וכשהיא מגיעה לאחר שלל השאלות ההזויות הקודמות, אפשר להניח שהראיון הנוכחי הוא מה שהכי מפחיד אותך כרגע.

אתה משחק טניס?

כן? יופי. אז הנה שאלה עבורך: כמה כדורי טניס אפשר לדעתך להכניס למטוס אחד?. אתה יכול לנסות להיעזר בכישורי הטניס שלך, בטכניקת ההגשה של הכדור ובמסירה. בינינו, אני לא בטוחה שמישהו מווימבלדון ידע לענות על השאלה הזו.

חנות פרחים או בית לוויות?

עדיין איתנו? יפה. היכן לדעתך בבוסטון יש יותר פוטנציאל פרסום – בחנות פרחים או בבית לוויות? ובכן, מלבד העובדה שהשאלה מצריכה ספירה מדוקדקת של כל חנויות הפרחים בבוסטון למול מספר בתי הלוויות בעיר, נדרשת גם המחשבה המאתגרת של באילו משני המקומות הללו, אנשים יהיו צמאים יותר לפרסום. לא פשוט.

בכמה דרכים תוכל לחפש מחט בערימת שחת?

אפשר גם לשאול בכמה דרכים סבא אליעזר ניסה למשוך את הגזר, או כמה פעמים נחש נשך נחש, כך או כך הסיכויים למצוא תשובה הולמת קלושים ביותר.

כמה תספורות מתבצעות באמריקה מידיי שנה?

פשוט. רק לספור את כל המספרות באמריקה, כולל הביתיות ואלו שאינן רשומות בספר הטלפונים. להעריך כמה אנשים מגיעים להסתפר בכל אחת מהן ביום ולהכפיל ב 365. "קלי קלות"…

איך היית מסביר מחשוב ענן לילדה בת 6?

זו דווקא שאלה נחמדה שבודקת ככל הנראה את היצירתיות שלך ויכולת ההפשטה. העניין הוא שמרבית האנשים המעוניינים לעבוד בגוגל, לרב מכוונים לחשיבה מורכבת ואנליטית מאוד ופחות פשוטה וסיפורית.

ולבסוף.. ספר לי בדיחה

כעת המרואיין מבקש שתשעשע אותו ותספר לו בדיחה. זה לרב מגיע בשלב שאתה כל כך מדוכא מהשאלות שנשאלת עד כה, שהבדיחה היחידה שאתה יכול לחשוב עליה היא אתה עצמך. מלבד זה, הזמן הכי קשה לספר בדיחה הוא כשמבקשים ממך לספר אותה – זה בדיוק השלב בו כל הבדיחות בורחות מהחלון. אולי תצליח להלוות את אחסון הענן מהילדה בת ה-6 של השאלה הקודמת ולהעלות את הבדיחות השמורות שלך משם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה