העצמת עובדים: איך להפיק מהעובדים הרבה יותר וגם לקבל מהם תודה ענקית!

העצמת עובדים: איך להפיק מהעובדים הרבה יותר וגם לקבל מהם תודה ענקית!

מה זה בכלל העצמת עובדים, ולמה זו ההשקעה העסקית הכי חשובה והכי משתלמת שחברה יכולה לעשות!

שיתוף
העצמת עובדים

"כמה טוב לך בחיים בסולם של 10" שאלתי את העובד. "6-7" הוא ענה. גבר באמצע שנות ה-30, איש מכירות ותיק ומוערך בחברה מסדר גודל בינוני. "מה הבעיה? מה לדעתך לא עובד?" המשכתי ושאלתי.

"אני לא מגיע לאן שאני רוצה. אני יודע שצריך לעשות מעשה, ולא עושה ולא בגלל שאין לי זמן. הכל תקוע, ולא מתקדם, כולל כיור שבור בבית שאני צריך להחליף ולא עושה".

"הרבה פעמים אני מסתכל על עצמי ונגעל. לפעמים מסיים יום עבודה מבלי שעשיתי שום דבר ממה שהייתי צריך לעשות. אני מפספס את המהות שלי, מחבל לעצמי בתדמית האישית. אני לא נמצא במקום שהייתי רוצה להיות. מרגיש לוזר".

האם העובדה שהעובד מרגיש רע עם עצמו והאם לדימוי העצמי הנמוך ש'אני לוזר' יש השפעה גם על ההתנהלות בעבודה? בוודאי! האם זה משליך את התפוקות של אותו עובד? ברור!

האם עובד כזה מביא את ה-100% שלו לעבודה? כנראה שלא. האם יש אפשרות שישנם עוד עובדים שמרגישים כך לגבי חייהם? ללא ספק. מעט אנשים יחסית מסוגלים להעיד על עצמם שהם מרגישים בחייהם 10.

מרבית האנשים מרגישים בחייהם רמת סיפוק 7. חלקם הרבה פחות. תהליכי העצמת עובדים לא עוסקים בהקניית עוד ידע או כלים מקצועיים. הם לא השקעה בעובד, אלא השקעה באדם. כלומר, תהליכי העצמת עובדים לא עוסקים בשאלה: איך אני הופך לעובד טוב יותר, אלא לאדם טוב יותר?

סוד גלוי הוא שמרבית העובדים לא מביאים את ה-100% שלהם לעבודה. כלומר, אילו מקום העבודה היה העסק הפרטי של העובד, שהחיים ואיכות החיים שלו תלויים בו, ברור שההתנהלות שלו היתה נראית אחרת לחלוטין.

כאשר עובד לא מביא את ה-100% שלו לעבודה, יש לכך משמעויות רבות, גם ברמת ההכנסות, התפוקות וגם ברמה של איך שזה מרגיש, לעובד, למנהלים, לכולם.

האם אפשר ליצור מצב שעובד מביא 100% שלו לעבודה? שהוא יתייחס למקום העבודה כאילו היה זה העסק הפרטי שלו? בהחלט! יש מספר מוגבל של חברות שמצליחות לעשות זאת. בדרך כלל אלו גם החברות המצליחות ביותר בעולם בתחומן. הן לא עושות את זה בגלל שהן מצליחות, אלא הן מצליחות בגלל שהן למדו איך לעשות זאת.

אחד האתגרים הגדולים של חברות מובילות בתחומן הוא ליצור סביבת עבודה המאפשרת לעובד לממש את הפוטנציאל האישי שלו במלואו. היכולת לעשות זאת הוא תנאי הכרחי להיותה של חברה מובילה בתחומה.

הבסיס בתהליכי העצמת עובדים ומנהלים הוא הקניית כלים המאפשרים שינוי מוחלט של גישה לחיים ולעסקים. התוצאה גם מרגישה נהדר וגם מאוד משתלמת ברמת חשבון הבנק.

אחת השאלות הראשונות שאני שואל עובד בתהליך העצמת עובדים היא 'כמה טוב לך בחיים בסולם של 1 ועד 10'? השאלה הזו מאוד מפתיעה מבחינתם, פשוט מפני שמרביתם רגילים ליצור הפרדה בין 'החיים הרגילים' ל'עבודה'.

ההפרדה הזו מלאכותית, לא אפקטיבית ולא משרתת, לא את העובד ולא את מקום העבודה. פשוט מפני שבסופו של דבר הכל קשור להכל. אדם שרע לו בבית, זה מחבל לו בעבודה, ומי שרע לו בעבודה, זה מחבל לו בבית.

הבשורה שלי אליכם היא שליצור סביבת עבודה המאפשרת לעובד לממש את עצמו זה עניין קל, פשוט ומהנה. בניגוד לדעה הרווחת, זה גם לא קשור כלל בהשקעות כספיות או לכסף, אלא רק למודעות של הבעלים והמנכ"ל. לפתיחות ונכונות ללמוד איך לחשוב וגם לפעול אחרת. זהו.

בשביל ללמוד עוד על העצמת עובדים – לחץ כאן!

* מאת: רובי שטיינר – אימון לפיתוח מנהלים והעצמת עובדים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה