המראיין שלך תוהה אם את בהריון

המראיין שלך תוהה אם את בהריון

על אף האיסור: מעסיקים סבורים כי נשים צריכות לגלות למראיין אם הן הרות

שיתוף
האם את בהריון

זעזוע בוועדת השוויון וזכויות האדם (EHRC) בבריטניה, עם נתוני הסקר שנערך ע"י YouGov. הנתונים "מדכאים" לדברי גורמים בוועדה, כאשר בסקר התגלה שרוב המעסיקים בבריטניה מאמינים שאישה צריכה לגלות אם היא בהריון במהלך תהליך הגיוס.

ה- EHRC התריעה בעקבות פרסום נתוני הסקר כי עסקים רבים עומדים "עשרות שנים מאחורי החוק". בסקר נשאלו 1,106 מקבלי החלטות בכירים בחברות פרטיות ונמצא כי שליש מהם סבורים שזה סביר לשאול אישה במהלך תהליך הגיוס על תכניותיה להביא ילדים בעתיד. 59% אמרו שהיא צריכה לגלות אם היא בהריון כבר בראיון העבודה וכמעט מחצית (46%) אמרו שזה גם סביר לשאול אישה אם יש לה ילדים קטנים.

לדברי רבקה הילסנראת, מנכ"לית EHRC, כפי שפורסמו: "הממצאים היו "מדכאים". היא האשימה חברות בריטיות רבות בכך שהן "חיות בימי הביניים".

"כולנו יודעים טוב מאוד כי זה נגד החוק לא לגייס אישה אם היא בהריון או מתכננת להיכנס להריון. עם זאת, אנו יודעים גם כי נשים באופן שגרתי נשאלות לגבי תכנון המשפחה בראיונות" אמרה הילסנראת. "ברור שמעסיקים רבים זקוקים לתמיכה רבה כדי להבין טוב יותר את יסודות האפליה ואת זכויותיהן של נשים הרות ואימהות חדשות".

עוד עולה מהסקר כי 44% מהמעסיקים סברו שנשים צריכות לעבוד בארגון לפחות שנה לפני שהחליטו ללדת ילדים, בעוד שמספר דומה אמרו שנשים שעברו הריון אחד או יותר במהלך אותה שנת עבודה יכולות להוות "עומס על הקבוצה שלהם".

המחקר מהווה סימן אזהרה עם מאות דוגמאות של אפליה. אחת מהעובדות בתחום התקשורת, בת 32, ספרה כי "בעבודה באמת חיבבו אותה אבל היה לה ילד אחד והיא רצתה ילד נוסף, והמעסיקים כנראה החליטו להיזהר במידת ההשקעה שהשקיעו בה".

מנהלת משאבי אנוש בכירה בת 29 אמרה כי נאמר לה בראיון שהחברה "לא רצתה לקבל לעבודה מישהי שתצטרך לצאת מהמשרד ב 16:00 כדי לרוץ לילדים. היא אמרה שהם רצו עובד מחויב לתפקיד.

"סיפורי האפליה הגלויים בתהליך הגיוס היו נפוצים להפליא. התפישה, שאמהות חשוב פחות מחויבות או שאפתניות בעבודה היא אבסורדית. נשים מסוגלות להשתמש היטב הן במוחן והן ברחם שלהן בו זמנית". לדברי מגיבים לסקר.

העובדה היא שחברות עם יותר נשים בתפקידים בכירים הן יותר משגשגות ורווחיות, ולכן האינטרס של המעסיקים הוא למגר את ההטיה המודעת והלא מודעת לנשים הרות ולאימהות צעירות.

על פי סקר של – EHRC 40% מהמעסיקים טוענים כי ראו לפחות אישה הרה אחת במקום עבודתם ש"מנצלת" את ההיריון שלה, וכשליש מאמינים כי אמהות חדשות בעבודה "בדרך כלל פחות מעוניינות בקידום הקריירה". 4 מתוך 10 מעסיקים מסכימים כי הריון במקום העבודה מעמיד "נטל של עלויות מיותרות" במקום העבודה.
מחציתם טענו כי לפעמים יש טינה בקרב העובדים כלפי נשים בהיריון או בחופשת לידה, ואילו שליש מהם לא חושבים שקל להגן על אמהות מפני אפליה במקום העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה