הכלכלה העולמית נשענת על ההון האנושי

הכלכלה העולמית נשענת על ההון האנושי

כך על פי דיויד ארקלס, נשיא Group Manpower שנשא דברים בפורום הכלכלי השנתי בשווייץ

שיתוף
David Arkless - Manpower group - הון אנושי

דיויד ארקלס, נשיא Group Manpower נשא דבריו בכנס World Economic Forum Annual Meeting  2012 שנערך החודש בשווייץ, בנושא קידום ארגונים דרך ההון האנושי באמצעות 'עקרונות משותפים' ו'עולמות תוכן', המאפשרים לעובדים להתחבר לארגון, דרך התרבות הארגונית ולהיות שותף לתפיסות, לערכים, למטרות וליעדים להשגתן.

ארקלס טוען כי שוק העבודה עבר לעידן ההון האנושי ובו הטאלנט (הכישרון) בארגון, הוא המשאב החיוני ביותר. לדבריו: "העולם כולו בוחן מחדש את מעמדו של הגורם האנושי, כגורם מרכזי בכל ארגון, וזה מחזיר את הדגש לגורם האנושי בארגון. ארגונים החלו לבחון את ההתנהלות מהיסודות, כלומר היכן הם עומדים לקראת פרויקט לא רק מבחינת תקציב, סחורה או מצבת כוח האדם, בהיבט של מספר עובדים, אלא הם בוחנים את הסיכוי מבחינת ההון האנושי: האם יש להם עובדים מוכשרים דיה, האם יש להם עובדים נאמנים/מגויסים דיה להרים פרויקט.

"הדגש על פיתוח כישורים ויכולות, מעורר מגמה של פתיחות לגיוס ציבורים שונים בשוק העבודה, קרי נשים, נוער, מבוגרים ועובדים עם מוגבלויות. ארגון ששואף להצליח צריך להיות ריאלי לגבי האוכלוסיה הפנויה לשוק העבודה ולהתאים את עצמו לקלוט אותה ולתת לה את הכלים להשתלב. ארגון ששואף להצליח יצטרך להתגמש ולהתאים את עצמו לכוח העבודה הזמין. יש בשוק מחסור משמעותי בכישרונות, כמעט שליש מהמשרות לא מאוישות כי הארגון לא מוצא את בעלי המקצועות הספציפיים. אלו דרישות לא ריאליות ולא ניתנות ליישום ולכן הארגון צריך לפעול להכשיר ולפתח עובדים כדי שיתאימו לתפקידים. השקעה בעובדים והתאמת הארגון לצרכים וליכולות של העובדים, תאפשר לארגונים לקלוט ולשמר עובדים כדי שאלו ימנפו אותם. ארגונים יוכלו לצמוח ולהצליח בשוק התחרותי רק אם הם יאמצו את הגישה האנושית על מנת לבסס את הקשר בין הארגון לעובד ויפעלו כדי לייצר עבורו סביבת עבודה תומכת המעודדת עשייה, חדשנות ויצירתיות."

ארקלס הוסיף וציין כי Manpower מראיינת בכל יום 12 מיליון מועמדים, מכשירה 10 מיליון ומשבצת 600,000 עובדים בשוק העבודה – ביום. זוהי תרומתה של החברה לציבור העובדים ובני משפחותיהם, לחברות ולכלכלת המדינה (בכל אחת מ-80 המדינות בהן  Manpower פועלת). לדבריו מטרת Manpower ותרומתה לכלכלה העולמית טמונה ב'תרגום' הפוטנציאל האנושי – להון אנושי המניע את שוק העבודה כמידי יום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה