היתרונות בהקמת יחידת גיוס פנימית אצלכם בארגון

היתרונות בהקמת יחידת גיוס פנימית אצלכם בארגון

האם הקמת יחידת גיוס עצמאית בארגון היא המהלך הנכון עבור ארגונים בתקופה הנוכחית או שיש חלופות לכך? ואם כן - מהן?

שיתוף
גיוס עובדים

לקראת 2024, מנהלי משאבי אנוש צריכים לחשב מסלול מחדש ולבחון הקמת יחידת גיוס עצמאית בארגון. בעוד שסוכנויות גיוס חיצוניות עדיין יכולות למלא תפקיד במצבים מסוימים, הקמת מחלקה פנימית איתנה יכולה לספק יתרונות רבים, כגון: חיסכון בעלויות, התאמה תרבותית משופרת, תהליכי גיוס מהירים, מינוף מיתוג המעסיק ועוד.

כאשר בוחנים עלות מול תועלת לתהליך זה יש להעריך את היקפי הגיוס, מגבלות התקציב והיעדים בטווח הארוך. ההחלטה צריכה להתבסס על ניתוח יסודי של הנסיבות הספציפיות, תוך שקלול העלויות בטווח הקצר מול היתרונות בטווח הארוך.

להלן כמה סיבות טובות לשקול את המהלך לקראת 2024!

עלות מול תועלת: לאורך זמן, מחלקת גיוס פנימית תוביל לחיסכון בעלויות על ידי הפחתה או ביטול עמלות לסוכנויות גיוס חיצוניות. הפחתת עלויות זו יכולה להיות משמעותית במיוחד עבור ארגונים בעלי צרכי גיוס גבוהים. בנוסף, עם הידע הנרכש ושיטות העבודה היעילות תהליך הגיוס יכול להתקצר משמעותית ולמזער עיכובים במילוי תפקידים קריטיים.

בקרה וגמישות: השליטה תהיה בידיים שלכם. מה שיאפשר לכם להיות ולהתאים את האסטרטגיות והקריטריונים על סמך הצרכים העסקיים המתפתחים ותנאי השוק מבלי להסתמך על סוכנויות חיצוניות.

התאמה תרבותית: עובדים שהוכשרו לתהליך הגיוס הפנימי יהיו בעלי הבנה עמוקה של התרבות הקיימת ויצליחו להתמקד באיתור מועמדים התואמים את ערכי הארגון וע"י כך להגביר את המעורבות, המוטיבציה והמחויבות אליו, ובסופו של דבר לנאמנות מוגברת וסבירות נמוכה יותר לתחלופה

מיתוג מעסיק: ארגונים יכולים לעצב ולחזק את מותג המעסיק באמצעות מחלקת גיוס פנימית, שמכירה את ערכי הארגון ואת ייעודו ומסוגלת לתקשר ביעילות את הייחודיות למועמדים פוטנציאליים ולשפר את המוניטין כמעסיק מועדף.

חווית מועמדים טובה יותר: המחלקה תצליח לספק חוויה אישית וקשובה יותר למועמדים לאורך כל תהליך הגיוס באמצעות משובים וסקרים, התייחסות לשאילתות למועמדים ותקשורת בינאישית גבוהה.

הגברת הסודיות ואבטחת הנתונים: שמירת סודיות היא קריטית עבור מועמדים רגישים. לסוכנויות גיוס חיצוניות עשויה להיות גישה למידע על מועמד ממספר ארגונים, מה שעלול לפגוע באבטחת המידע ובסודיות הנתונים.

תכנון כוח אדם אסטרטגי: בשיתוף פעולה עם מחלקות אחרות, מחלקת הגיוס יכולה להעריך ולתכנן אסטרטגיית כח אדם טובה יותר, לזהות פערי מיומנויות ולפתח אסטרטגיות גיוס כדי להתמודד עם פערים אלה. גישה זו מסייעת לארגון להקדים את מגמות התעשייה, וההתקדמות הטכנולוגית.


נכתב ע"י אורית שירה רונן מומחית ומרצה לשיווק ולגיוס דיגיטלי. מכשירה צוותים בארגונים לגיוס דיגיטלי עצמאי. לפרטים התקשרו 052-6351675.

אורית תנחה את סדנת לינקדאין בכנס שיתקיים ב 22.6.23 בכפר המכביה. לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה