שיתוף

בין מדדי המנהיגות החיוניים ביותר להצלחה עסקית של ארגון ניתן למנות את מדד האמון של העובדים במנהלים שלהם ובהנהלה הבכירה של הארגון.

המשמעות היא, שמשבר אמון של עובדים במנהלים שלהם עלול להביא לכישלונו של הארגון בשוקי היעד שלו.

מחקר שערכה לאחרונה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ, המתמחה במחקרי שוק בתחום שוק העבודה מצא, כי בארה"ב קיימת בעיה לא פשוטה של ירידה באמון העובדים במנהלים.

יש לכך חשיבות רבה גם עבור שוק העבודה הישראלי, שכן מגמות שמתחילות בשוק העבודה ארה"ב עושות את דרכן אל שוק העבודה הישראלי מהר יותר מאי פעם.

מהסקר של גאלופ עולה, כי כ-21 אחוזים בלבד מהעובדים בארה"ב השיבו כי הם 'מסכימים מאוד' עם הקביעה שהם סומכים על ההנהלה של הארגון שלהם.

לדברי החוקרים, נתון זה הינו נמוך יותר מהנתון הנמוך ביותר שנצפה בשנת 2019 ועמד על 24 אחוזים, והוא מעלה שאלה רצינית לגבי מורל העובדים.

החוקרים מסבירים, כי אמון של עובדים בהנהלה נבנה כאשר העובדים חשים שהמנהלים שלהם מהווים עבורם השראה וכאשר הם רואים שהנהלת הארגון נוקטת באסטרטגיות שמובילות להצלחה עסקית.

הירידה החדה באמון העובדים לגבי העתיד הפיננסי של הארגון שהם עובדים בו ולגבי תחושת ההשראה מהמנהיגות שלהם מעידה עוד יותר על כך שהאמון של העובדים במנהיגות הולך ומתפוגג, טוענים בגאלופ.

ירידה זו באמון הולכת יד ביד עם ירידה היסטורית במידת המחוברות של העובדים לארגונים בהם הם עובדים.

בניית אמון בהנהלת החברה היא המפתח לעידוד המוטיבציה של העובדים ולשמירה על רמת ביצועים גבוהה.

פרט לכך, הטמעה יעילה של תרבות ארגונית חיובית מביאה איתה אמון בהנהלה. עידוד המוטיבציה, הגברת מחוברות העובדים והטמעה של תרבות ארגונית חיובית חזקה, אינן מטרות פשוטות להשגה.

כאשר מטרות אלה אינן מושגות, לא יספיקו תיקונים קלים ומהירים כדי להשיגן.

אחד הדברים שמנהלים צריכים לעשות כדי להשיג את האמון הוא ליצור תקשורת בגובה העיניים עם העובדים. הדגש הוא על גובה העיניים משום שסוג התקשורת שהיה רווח בעבר, כאשר מנהלים הנחיתו הוראות ועובדים ביצעו אותן, כבר אינו רלוונטי בתקופה הנוכחית, כאשר דור המילניום ודור ה-Z מהווים את השדרה המרכזית של העובדים.

דבר נוסף שעל הנהלת הארגון לעשות כדי לקבל את אמון העובדים הוא לבנות אסטרטגיה לפיה על המנהלים הזוטרים ובדרגי הביניים לוודא שכל עובד יודע מה מצופה ממנו.

מהסקר של גאלופ עולה, כי שיעור העובדים שהשיבו כי הם אכן יודעים מה מצופה מהם בעבודה ירד ב-2022 לשפל.

מנהלים טובים הם מנהלים שמוודאים שהחזון שלהם מוגדר באופן שהוא ברור ונהיר לכל עובד. ההנהלה צריכה לוודא שכל עובד יודע מהן מטרות החברה, לאילו כיוונים היא הולכת ומהם הכללים לפיהם היא תפעל תמיד.

הבהרת החזון של ההנהלה הבכירה באופן שכל עובד ידע מהו בדיוק החזון ויוכל להתחבר אליו, מאפשרת לעובדים לראות את המסלול שבו החברה רוצה להתקדם, ובו למקד את המאמצים שלהם.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה