חמשת הדרכים להתקדם לתפקיד הבא

חמשת הדרכים להתקדם לתפקיד הבא

קידום לתפקיד בכיר יותר בחברה מצריך למידה, אימוץ אסטרטגיות והכנה מראש. במידה והחלטת על תפקיד מסוים אליו תרצה להתקדם, להלן כמה מהדברים שכדאי שתדע לקראת תהליך הקידום

שיתוף

כדי להתקדם הלאה לתפקיד בכיר יותר, עליך לחשוב בצורה אסטרטגית ולפעול בכמה מישורים, על מנת לעמוד בתחרות על המקומות הנחשקים. מה אתה יכול לעשות כדי לשפר את סיכויי הקידום שלך?

מיומנות הקידום

מיומנות הקידום לתפקיד, היא מיומנות נרכשת בדיוק כמו מיומנות הנהגה, תקשורת, טכנולוגיה ומיומנויות נוספות. בדיוק כשם שאף אחד לא נולד מנהיג, באותה מידה גם אף אחד לא נולד עם כלים לקדם את עצמו. על מנת לרכוש את מיומנות הקידום ולהתקדם לתפקיד בו אתה חושק, עליך ללמוד את הדרכים לבצע זאת. החל מאיך לבצע את שיחת הקידום לתפקיד, דרך אילו כישורים עליך להציג בבקשה ועד ללמידת מקבלי ההחלטות – איתם עליך לשוחח בנושא הקידום, כל אלו הם דברים שעליך ללמוד ולהבין בטרם אתה מגיש את הבקשה.

מוכנות לעבודה קשה

על מנת להתקדם לתפקיד בכיר, תצטרך להתאמץ באופן מיוחד בתקופה הקרובה ולהפגין ביצועים מרשימים ועמידה במשימות ויעדים. כל אלו יבחנו לעומק, כשתבקש להתקדם בתפקידים. העבודה הקשה תתבטא באנרגיה ובמאמץ אותם תשקיע בתפקיד הנוכחי שלך, על מנת להוכיח שאתה ראוי ומסוגל להתמודד עם המשימות שמצריך התפקיד הבא שלך.

ערך ייחודי

אחד מהדרכים להתכונן לקראת הבקשה לקידום, היא להציג את הערך הייחודי שלך. הערך הייחודי הוא אותה תכונה או כישור מיוחד, שבולט אצלך וחזק אצלך יותר מאשר אצל אחרים. בטרם תוכל להציג את אותו ערך ייחודי, עליך ראשית להבין מהו. הערך הייחודי שלך יכול להיות כישורי מכירה מצוינים, יכולת מנהיגות, ראייה כוללת, תפישה טכנולוגית וכד'. כמובן, חשוב שאותו ערך ייחודי מתאים ונדרש לתפקיד הבכיר אליו אתה מעוניין להתקדם. לאחר להבנת את הערך הייחודי שלך, עליך להבליט אותו ולהמחיז אותו בדוגמאות, בזמן שיחת הקידום לתפקיד הנחשק.

פוליטיקה ארגונית

בהנחה שאתה יודע מי הם מקבלי ההחלטות בחברה ומי הם אותם הגורמים שאחראים לאישור הקידום שלך בתפקיד, עליך להתחיל בהתנהלות הפוליטית המתאימה. חשוב ללמוד את אותם מקבלי החלטות, להבין כיצד לדבר איתם, מה הם הדגשים החשובים בעיניהם, מהי המדיניות אותה הם מקדמים בחברה, וכל מה שיסייע לך להתחבר אליך ולהציג את עצמך כמתאים לתפקיד, בהתאם לתפישה שלהם. לאחר ש"למדת" את מקבלי ההחלטות, הגיע הזמן להתחבר אליהם בצורה נכונה. חשוב לקיים איתם שיחות, לא רק בנושא הקידום, גם באופן כללי. להתאים את השיחות לנושאים החשובים להם ולאותה מדיניות ויעדים שהם מנסים לקדם, וכמובן לנסות להתחבר אליהם ככל האפשר, בטרם תעשה שיחת הקידום.

שיחת הקידום

את שיחת הקידום צריך לעשות בנחת ובחכמה. לאחר שלמדת מי הם מקבלי ההחלטות בחברה, שייחדת את הערך הייחודי שלך אותו תביא לתפקיד, שהבנת את המדיניות והיעדים של מקבלי ההחלטות ואת התפקיד אותו אתה רוצה למלא, עליך לבצע אינטגרציה בין כל המכלול הזה, בשיחה עצמה. נסה להסביר למקבל ההחלטות בשיחה, את הרצון שלך בתפקיד גם מבחינת התרומה לקריירה שלך, אך גם לתרומה שלך לחברה באמצעות התפקיד. הצג את המדיניות שלך שתתאים למדיניות של החברה, את הערך הייחודי שלך אותו תביא לידי ביטוי בתפקיד הרצוי, ואת היעדים אותם החברה ואתה גם יחד, שואפים להשיג. הכי חשוב לא לפחד משיחת הקידום ולא לחשוש מתשובה שלילית. ייתכן וכרגע איך אפשרות לקידום מסיבה של תקן או תקציב – סיבות שאינן קשורות אליך וליכולותיך המקצועיות. אך ברגע שמקבלי ההחלטות ידעו אתה מעוניין בתפקיד, ובהנחה שיחליטו שאתה מתאים לקידום, הם וודאי יקדמו אותך לשם ברגע שתהיה להם אפשרות. לכן מאוד חשוב שידעו שאתה מעוניין בכך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה