שיתוף

קליטת עובדים תמיד היתה משימה מורכבת, אבל כעת, כאשר מנהלי גיוס ומנהלי משאבי אנוש צריכים לקלוט עובדים חדשים אך ורק מרחוק, כאשר הם עובדים מביתם כבר מיומם הראשון בעבודה, המשימה קשה שבעתיים.

לאור המצב והצורך להעלות משמעותית את שיעורי העובדים מביתם, המשימה לקלוט הרבה מאוד עובדים מרחוק, בלי לפגוש אותם מעולם פנים אל פנים – שכן גם הראיונות איתם התבצעו בזום – מהווה  כיום את אחד האתגרים המרכזיים של מנהלי משאבי אנוש.

בסקר שנערך בארה"ב נמצא, כי כ-37.4% ממנהלי משאבי האנוש השתתפו, אמרו כי קליטת עובד מרחוק והכשרתו הן אחת המשימות היותר מאתגרות שמשבר הקורונה הציב בפניהם.

כ-49.7% מהם אמרו כי קליטת עובדים חדשים צפויה להיות משימה קשה ומאתגרת מאוד גם בעולם שלאחר תום משבר הקורונה.

ארגונים רבים בארה"ב משתמשים לא רק בזום אלא גם באפליקציות הנגאאוט ו- Google Duo.

לדברי מנהלי משאבי אנוש ומנכ"לי חברות, לגיוס וקליטה של עובדים מרחוק באמצעות אפליקציות אלה יש גם יתרון, שכן הדבר מאפשר הפחתת עלויות תקורה במקום העבודה.

מנהלים בכירים בחברות אמריקאיות אומרים כי חברי הצוות של העובדים החדשים שנקלטים מסייעים בקליטתם.

ואף שמדובר בסיוע מרחוק, יש לכך יתרון שכן ההירתמות לקליטת העובדים החדשים יוצרת גיבוש טוב יותר בין חברי הצוות.

כ-26.4% מהמנהלים הבכירים שהשתתפו בסקר אמרו, כי קליטת עובדים חדשים צפויה להיות אחד האתגרים היותר מורכבים בעולם העבודה החדש.

קליטה מוצלחת של עובד חדש מחייבת מצב של הירתמות חברי הצוות ותחושה של "אחוות לוחמים". ההתגייסות של חברי הצוות לסייע בקליטת עובדים חדשים מסייעת רבות לאווירה זו.

אין ספק שקליטת עובד חדש ושילובו בצוות הינה פשוטה וקלה יותר במצב בו כולם נמצאים פיזית בחלל אחד, פנים אל פנים, וההיכרות בין העובדים מתבצעת בפגישות ומשימות משותפות.

כמו כן, אין ספק שהרבה יותר קשה לשלב עובד חדש בתוך התרבות הארגונית הקיימת, להקנות לו את ערכי החברה וליצור סביבה שבה הוא יכול ליצור קשרים אישיים טובים וחזקים עם עמיתיו לצוות, כאשר כל המפגשים הם וירטואליים בלבד.

אבל נראה שהעובדים מסתגלים במהירות יחסית וקולטים בעצמם את העובדים החדשים. העובד החדש אמנם אינו יושב עם שאר חברי הצוות באותו חדר, אבל גם מעבר לקווי התקשורת ולמסך המחשב הדבר אפשרי, בפרט כשמדובר בעובדים בעלי חיבור חזק לארגון ומוטיבציה גבוהה.

ולמרות זאת, מנהלי משאבי האנוש לא יכולים לסמוך על המזל וגם לא על נכונותם הרבה של שאר חברי הצוות לסייע בהליך הקליטה.

על מנהלי משאבי האנוש להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק ולוודא שהעובד החדש מתקשר היטב ובקלות עם שאר חברי הצוות, שהוא משתלב היטב בתרבות הארגונית של החברה ושהוא מזדהה עם ערכי החברה.    

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה