האם עובדים צריכים לקבל יום חופשה בתשלום לאחר משחק של ליגת האלופות?

האם עובדים צריכים לקבל יום חופשה בתשלום לאחר משחק של ליגת האלופות?

כיצד צריך להתנהל מול היעדרויות של עובדים ביום שאחרי משחק ליגה חשוב

שיתוף
משחקים חשובים

משחקים חשובים

החודש, פברואר 2017, יערכו משחקי שמיניית הגמר של ליגת האלופות. עם צ'לסי ברצלונה שישחקו ב-20 בפברואר ובאיירן מינכן – שישחקו ב-20 בפברואר, סביר שעובדים רבים לא יגיעו לעבודה ביום למחרת.

היעדרות עובדים מהעבודה יום לאחר משחק ליגה חשוב, משחק של ה- NBA שמתקיים באמצע הלילה, ומשחקי המונדיאל, אינה זרה למעסיקים ברחבי העולם.

למעשה, כ -14 מיליון עובדים בארה"ב בממוצע מתקשרים ומודיעים שהם חולים ולא יגיעו לעבודה, לאחר משחק סופרבול. האם הנתון העצום הזה מצריך יום חופשה בתשלום לעובדים לאחר ליל של משחק חשוב?

מומחי משאבי אנוש טוענים שלא. אך מעסיקים, לטענתם, צריכים לאמץ את התרבות ולסבול היעדרויות ביום שאחרי אירועי ספורט חשובים.

השפעת משחקי גמר חשובים על כוח העבודה בארה"ב, נחקרים למעלה מעשור. בעוד המספרים עשויים להשתנות מידי שנה, עובדה אחת נותרת ברורה: לאחר משחקים חשובים במיוחד אנשים רבים נעדרים מהעבודה ומודיעים שהם חולים.

מומחים קוראים למנהלים בחברות לשים לב לתופעה ובמקום להעמיד פנים שהתופעה לא קיימת, לעודד את המנהלים לשוחח על כך בגלוי עם העובדים ולנהל שיחות משמעת בהתאם לתרבות החברה. אם תרבות החברה היא כזו המאפשרת היעדרויות לאחר אירועים חשובים הרי שאין בעיה. אם לעומת זאת, המעסיקים מצפים שהעובדים יגיעו לעבודה בזמן לאחר משחק ליגה או NBA, עליהם לעדכן את העובדים שהיעדרויות אלו לא תתקבלנה בסובלנות.

כאשר מדברים על תוכניות אלו בגלוי במשרד וגם הרבה לפני מועד המשחקים החשובים, זה מאפשר לארגונים את הזמן ואת רוחב הפס לתכנן כראוי את היום שאחרי.

לא ניתן לעשות הרבה כדי להתמודד עם עובדים שהגיעו עייפים לעבודה לאחר משחק של ה- NBA שהתקיים באמצע הלילה, אך אם תרבות החברה מבינה ותומכת בתחביבי הספורט של עובדיה, היא יכולה להיערך מראש ולהפחית משימות ופגישות חשובות בימים אלו. הרי שלא מדובר באירועים שמתקיימים ביום יום, אלא במועדים מסוימים וידועים מראש שניתן להיערך להם.

דרך נוספת להתמודדות היא לאפשר גמישות בשעות העבודה בימים אלו, לאפשר לעובדים להגיע מאוחר יותר ביום שלאחר צפיה במשחק באמצע הלילה, או לאפשר להם לעבוד מהבית ביום למחרת.

בסקר שנערך בארה"ב ע"י חברת OfficeTeam בנושא נמצא, כי קרוב ל- 3 מתוך 4 מנהלי משאבי אנוש (72%) אומרים כי היום שאחרי הסופרבול צריך להיות חג לאומי עם יום חופש בתשלום.

יותר מרבע מהעובדים בסקר (27%) הודו כי הם התקשרו להגיד שהם חולים אחרי המשחק או מצאו תירוץ אחר כלשהו כדי שלא להגיע לעבודה ביום שאחרי אירוע ספורט גדול כגון: הסופרבול, גמר ה- NBA או פרק סיום של סדרה עולמית.
אם אפשר יהיה לתת מרחב פעולה ואפילו מינימלי בבוקר שאחרי משחקים חשובים, זה יכול לעזור.

למרבית המנהלים אין זמן לטרוח ולבדוק האם באמת העובד היה חולה באותו יום והם לא תמיד מבקשים אישורי מחלה.

לכן, מעסיקים יכולים לשקול להעלים עין אם העובדים יגיעו לעבודה למחרת מאוחר יותר ואם העבודה שלהם תהיה פחות אינטנסיבית ביום זה. אחרי הכל, לא ניתן להתעלם מכך שישנם אירועים שמשפיעים על אנשים, לא משנה עד כמה העבודה חשובה להם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה