האם משרדי העבודה יהפכו בקרוב לחממות?

האם משרדי העבודה יהפכו בקרוב לחממות?

התא המשרדי שלכם עשוי להיראות בקרוב כמו חממה

שיתוף
עיצוב משרדים

עיצוב משרדים

מקרר המים שיוחלף על ידי מפל מים אמיתי, וחדרי המשרדים יפונו לטובת יער שלם.

האם הפיכת המשרד לחממה היא הדבר הבא בעולם התעסוקה של היום?

השבוע, חברת אמזון העולמית חשפה, ע"פ הפרסומים, מבנים שנראים דומים לחממות בבסיס המטה בסיאטל. המבנים הללו גדולים מספיק עבור העובדים כדי לשוטט בפנים והם מהווים את ביתם של למעלה מ 40,000 צמחים. עובדי אמזון יכולים לעבוד בסביבה שהיא יותר כמו יער גשם טרופי מאשר משרדים. לדברי גורמים בחברה.

לא כל מקום יכול להרשות לעצמו ליצור מבנים כמו הספירות בקמפוס של אמזון בסיאטל, השווי של המבנים מוערך בכ -4 מיליארד דולר. אבל אמזון מצטרפת למעשה לתנועה, של סביבת עבודה ירוקה יותר, הרבה יותר.

העציץ הצנוע במשרד נעלם ומפנה את מקומו לטובת מודל שנקרא: "עיצוב ביופילי" (Biophilic). כאשר עובדים בחברות מסוימות, בעיקר בתחום הטכנולוגיה, מבלים עד 12 עד 16 שעות ביום במשרדיהם, חברות פונות למעצבים שיכולים להפוך את החללים הפנימיים להרגיש פחות מחניקים ומדכאים. לדברי בכירים בחברות: "אנחנו רגועים יותר, יצירתיים יותר, פרודוקטיביים יותר ובריאים יותר כאשר אנחנו מוקפים על ידי מקומות מבוססי טבע.

עובדים לעיתים קרובות חשים חשופים במשרדים פתוחים, ולכן עיצוב ביופילי יכול לגרום להם להרגיש בטוחים ועטופים על ידי הטבע, כך לדברי אמר דוד בריאפל, מנהיג עיצוב אזורי בר קיימא בחברת עיצוב גנסלר, אשר ייעץ לגבי עיצוב המשרדים בברוקלין של חברת Etsy.

משרדיה של Etsy כוללים כעת שלושה קירות "ירוקים" שונים של צמחים, שלוש טרסות, גן אזוב ואיורים של צמחייה. העובדים בחברת Etsy רשאים להביא חיות מחמד לעבודה.

בשנים האחרונות, HOK יצר עיצובים ביופילים עבור המפקד של משמר החופים של ארה"ב ועבור המינהל הלאומי לאוקיינוס ואטמוספירה. לאחרונה, הוא עבד עם אוניברסיטת סטנפורד על חצר מעוצבת, ליד הקמפוס.

חברות נוקטות גישות שונות לגבי המודל. מקום עבודה משותף בליסבון, הנקרא Second Home, מפריד בין עובדים עם צמחים במקום תאים. ל- Google GOOG ול- Essence Digital בלונדון ובניו יורק, יש כל האלמנטים של עיצוב ביופילי משולבים.

למעשה, הוצאות הצרכנים על צמחים מקורים גדל בארה"ב והניב יותר מ- 1 מיליארד דולר בשנת 2017, לעומת 895,000,000 $ בשנת 2011. כך על פי חברת המחקר Euromonitor International.

מלבד יצירת סביבת עבודה אטרקטיבית ונעימה עבור העובדים, חלק מהמחקרים מעידים על עיצוב ירוק משרדי, שיכול לשפר את יעילות העובדים ואת רווחתם. חוקרים מאוניברסיטת סנטרל מישיגן ניתחו 444 עובדים שונים בארה"ב ובהודו. הדו"ח שלהם לשנת 2014 מצא כי אלמנטים טבעיים וחשיפה לאור השמש הטבעי השפיעו לחיוב על שביעות רצונם בעבודה. עובדים אלה דיווחו גם על רמות נמוכות יותר של דיכאון וחרדה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה