8 דרכים מקוריות לתגמל עובדים

8 דרכים מקוריות לתגמל עובדים

תכנית תגמולים ותמריצים מחושבת היא כלי עוצמתי המשמש חברות ליצירת מעורבות ולשימור עובדים. עם זאת, ישנם תמריצים שאינם מצריכים תכנית אסטרטגית ורחבת היקף וניתנים ליישום די בקלות

שיתוף

להלן שמונה תמריצים ותגמולים שכל חברה יכולה ליישם בקלות ובהצלחה:

חטיפי בריאות

חלוקת חטיפי בריאות לעובדים במשרדים שלהם, או עמדות חטיפי בריאות בפינות הקפה, היא בבחינת תמריץ מפנק לעובדים, שאינו מסתכם בהוצאה כספית משמעותית. חטיפי בריאות מספקים אנרגיה לעובדים בשעות הקשות של היום וברגעי עייפות, ומספקים להם "דלק" להמשיך לעבוד ביעילות.

תרומה לקהילה

תמריץ שנחשב למוצלח ביותר ותפס תאוצה בשנים האחרונות, מתבטא בפעילויות של תרומה לקהילה. חברות שלמות יוצאות לשטח ומסייעות לקהילה בדרכים שונות ומגוונות: צביעת בית ספר בשכונה ישנה, חלוקת מזון לנזקקים, מירוצי לצורך איסוף תרומות, ביקור בבתי חולים ועוד. חברה המתגבשת לפרויקט של תרומה לקהילה, מייצרת מעורבות גדולה מאוד של העובדים ומטמיעה מדיניות ארגונית מפתחת ומעודדת.

יום פינוק

ימי פינוק לעובדים בהם העובדים והמנהלים בחברה עוצרים את העבודה למספר שעות על מנת ליהנות מפעילות מפנקת כגון: עיסוי, שיעור יוגה, סטנד אפ, קורס בישול או אפיה וכד', היא בגדר תמריץ מצוין ושובר שגרה. כמה שעות של פינוק, רגיעה וצחוק, מחזירים לאחר מכן את כולם לעבודה עם אנרגיות חדשות וטובות.

כרטיסים להצגות

כרטיס זוגי להצגה, משחק כדורסל או כדורגל, ואפילו סרט קולנוע, הוא תגמול נהדר לעובד שהשקיע לאחרונה באופן משמעותי והשיג תוצאות יפות. לא תמיד מוכרחים להוציא הון על מנת לתגמל עובדים. מעטפה עם זוג כרטיסים וברכה יפה מההנהלה המודה לו על ביצועיו, אשר תמתין על שולחן משרדו של העובד, תפתיע אותו ותעניק לו תחושת הערכה ואושר.

פעילות עם בעלי חיים

עם המודעות הגוברת בשנים האחרונות לסביבה ולטבע, אין כמעט עובדים ומנהלים שלא ייהנו מפעילות הקשורה לבעלי חיים. חברת התכנה "איטרנטי" יצרה שיתוף פעולה מקסים על עמותת "צער בעלי חיים" ונרמתה לימי האימוץ של העמותה. עובדי החברה והמנהלים הגיעו לשבתות אימוץ ותרמו את סל האימוץ הראשוני, לכל משפחה שאמצה כלב או חתול באותו היום. חברות נוספות לוקחות את העובדים ליום של צפייה בציפורים נודדות, טיול בעקבות איילים ולחוות גידול של בעלי חיים מזנים שונים. הפעילות עם בעלי חיים מדווחת כמייצרת מעורבות עובדים ומייצרת תחושת אמון ושייכות בחברה.

ערב חברה

דרך נוספת לתמרץ ולהגדיל מעורבות עובדים היא באמצעות ערב חברה במסעדה, בבאולינג או בבר. ישנה אפשרות שהעובדים והמנהלים יגיעו לבדם או עם בני זוגם, להחלטת החברה. כך או כך, כאשר כולם נפגשים לערב מהנה מחוץ לכותלי המשרד, האווירה משתנה, השיחות נוגעות יותר בפן האישי ופחות במקצועי ונוצר תהליך גיבוש פרודוקטיבי.

מסיבה נושאת פרסים

מסיבת סוף שנה בחברה, במיוחד כאלו המשלבות פרסים ותגמולים לעובדים מצטיינים, היא דרך נהדרת לתמרץ את העובדים במהלך כל השנה. מלבד זה שכולנו אוהבים פרסים שווים, רובנו גם אוהבים לזכות בהוקרה והערכה גלויה. במהלך המסיבה כאשר יכריזו על הזוכים ובעבור אילו ביצועים, העובדים יחושו ששווה לעבוד קשה מידיי יום, על מנת להשיג את אותה הערכה ותגמול בסוף השנה.

סרטון תודה

העברת הערכה ותודה לעובד באמצעות סרטון וידאו, הוא כלי נהדר וחדשני לתגמל עובדים. הסרך המומלצת לעשות זאת, היא לצלם את העובד בחשאי במהלך עבודתו על פרויקט מצליח, בו הוא משקיע רבות ומשיג ביצועים מרשימים. לאחר מכן, לצלם את חברי הנהלת החברה, כשהם מודים לו ומברכים אותו על הצלחתו, בזה אחר זה, בסרטון הווידאו. את הסרטון אפשר לערוך עם מוזיקת רקע ואפקטים מיוחדים, והחשוב ביותר הוא להקרין את סרטוני התודה הללו מול כל עובדי החברה, כך שאותם העובדים המשקיעים יזכו להערכת כלל עובדי החברה.

 ל-9 דרכים נוספות לתגמל עובדים – לחצו על הקישור!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה