דיסקונט מציג: התייעלות פרק ב' – פיטורים, ניוד עובדים ומכירת נדל"ן

דיסקונט מציג: התייעלות פרק ב' – פיטורים, ניוד עובדים ומכירת נדל"ן

פן אחר של ההתייעלות הוא ביטול פרויקטים שואבי ממון בתחום מערכות המידע, שהיו מתוכננים לשנים הקרובות בבנק

שיתוף

בעוד הבנקים הגדולים ממשיכים לחלק בונוסים נדיבים למנהלים הפורשים ובשעה שהבנקים הקטנים יוצאים במבצעי גיוס לקוחות אטרקטיביים, בנק דיסקונט ממשיך לדשדש מבחינה פיננסית.

הנהלת הבנק עתידה להציג בשבועות הקרובים תכנית התייעלות משמעותית ורוחבית. פירושו של דבר פיטורי עובדים ארעיים, ניוד עובדים קבועים למשרות שאותן מאיישים העובדים הזמניים, צמצום שטח הסניפים ומכירת נדל"ן שהפך מיותר כתוצאה מיישום צעדי ההתייעלות הללו.

בתחילת מאי השנה דיווחנו כאן על השלכות המיזוג בין דיסקונט משכנתאות לבנק עצמו, וביניהן קליטה של כ-244 עובדי דיסקונט למשכנתאות כעובדי בנק דיסקונט בהסכמים קיבוציים, כאשר שכרם יותאם לשכר עובדי הבנק.

כ-100 עובדי חברות כוח אדם וכאלו שהיו בעיצומן של הכשרות בדיסקונט משכנתאות, פוטרו. עוד 82 עובדים המצויים בחוזים אישיים ו-18 מנהלים נוספים יישארו בתפקידם תחת בנק דיסקונט ללא הסכם קיבוצי.

במסגרת ההסכם, שכרם של עובדי דיסקונט למשכנתאות יותאם לשכרם של עובדי הבנק כפי שנחתם בהסכם ביוני 2011, דבר שיתבטא בתוספת שכר שתשולם לעובדים במשכורת הקרובה שלאחר המיזוג. כמו כן, הושגו תוספות נוספות לעובדי דיסקונט למשכנתאות בהתאם להסכמים הקיבוציים הקיימים בדיסקונט.

פן אחר של ההתייעלות הוא ביטול פרויקטים שואבי ממון בתחום מערכות המידע, שהיו מתוכננים לשנים הקרובות בבנק. בדיסקונט ביכרו להתמקד אך ורק בהקמת מערכת תומכת החלטות ליועצי ההשקעות בסניפים, שדרוג אתר האינטרנט של הבנק, השלמת מערכת המסחר המתקדמת ומערכת המידע הניהולי. בדיסקונט מעריכים כי ביטול שאר מיזמי המחשוב יחסוך 70 מיליון שקל ב-2012. לא מן הנמנע שעובדים במערך המחשוב של דיסקונט ושל החברות המספקות לבנק שירותים בתחום זה, עלולים למצוא את עצמם מחוץ למעגל העבודה בקרוב.

בדיסקונט מועסקים כ-5,500 עובדים, 4,000 מתוכם הם קבועים וחתומים על הסכמים קיבוציים כך שההנהלה לא רשאית לפטרם או לשנות את תנאי העסקתם בלי הסכמת ועד העובדים. 1,500 העובדים הנוספים נחשבים זמניים (בעלי ותק של עד שבע שנים) והם אינם נהנים מהגנת הוועד כך שההנהלה רשאית לפטרם לפי שיקול דעתה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה