ניוד עובדים לסין

ניוד עובדים לסין

הכלכלה הצומחת בסין מצביעה על הון אנושי מוכשר בה. דוח של PwC מראה כי התרחבות עסקית לשווקים אחרים כמו סין תביא להתניידות אליה

שיתוף
ניוד עובדים לסין

ניוד עובדים לסין

חברות שאינן רוצות שמחסור בכישרונות יהפוך עבורן למכשול צריכות לאמץ גישה גלובאלית יותר ולראות האם האנשים שהן זקוקות להם נמצאים בארצות אחרות, כמו סין. כך קובע דוח חדש של חברת החשבונאות הגלובאלית PwC.

אנחנו חיים בעידן הניידות. על פי הדוח, מ-2020 ואילך, 50% מהעסקים ברחבי העולם יבקשו לעצמם פרויקטים גלובאליים כחלק מהחיפוש אחר דרכים חדשות לענות על הצרכים שלהם. אחת המדינות שהדוח ציין ככזו שהכלכלה בה צומחת ושמתחזק בה מאגר הכישרונות האנושיים היא סין. כותבי הדוח הסבירו זאת בכך שבעוד שבעבר בעלי הכישרונות התקבצו במדינות מערביות, שמהן האנשים בעלי היכולות עברו אל המזרח, במהלכם של שני העשורים האחרונים יותר ויותר מעסיקים מצאו את העובדים שלהם במדינות כמו סין.

מעבר לכך, הדוח של PwC אף מציין שמתוך 900 העסקים שנסקרו, רק 2% מהעובדים היו מוכנים לעבור לסין לצרכי עבודה. כתוצאה מכך יהיה צורך ליצור הזדמנויות תעסוקה עבור אנשים בתוך סין לטובת התרחבות עסקית. במילים אחרות: אין סיבה להכריח את מוחמד ללכת אל ההר, אם יש בהר כבר מי שמוכן לבצע את העבודה.

על מנת להבטיח שעובדים מאותן חברות גלובאליות יוכלו להוביל כראוי התרחבות עסקית לשווקים כמו סין, אומרים ב-PwC שהחברות הללו יצטרכו לוודא שהן מאמצות גישות חדשניות להתניידות גלובאלית ובנוסף לספק יותר הזדמנויות למעבר לחו"ל. קארול סטובינגס, מנהלת שירותים בינלאומיים של PwC בבריטניה, אמרה: "פערי כישורים בשווקים מעבר לים, עולם העסקים המשתנה וההעדפות של דור חדש של מועסקים יאלצו ארגונים רבים להגדיל את ההזדמנויות להתניידות גלובאלית לאנשיהם."

בנוסף לצורך לדאוג לכך שלעובדים יהיה נוח לנסוע ברחבי העולם, סטובינגס הסבירה כיצד טכנולוגיות חדשות יעזרו גם הן בצמצום ההוצאות של עסקים שמבקשים להתרחב אל כלכלות חדשות. היא אמרה: "נסיעות למרחקים ארוכים, ניידות וירטואלית, מיזמים מבוססי-פרויקט ומונחי משימות הופכים להיות הנורמה. כל זה יציע גמישות רבה יותר הן למעסיקים והן לעובדים ואמור לסייע בהפחתת העלויות של הניידות הגלובלית."

בלי כוח עבודה זר עמק הסיליקון היה נראה אחרת

במקביל לדוח של PwC, מרטין סורל, מנכ"ל חברת הפרסום ויחסי הציבור הבינלאומית WPP, כתב בדף הלינקדאין שלו שארצות הברית זקוקה למהגרים בעלי כישורים כדי לענות על צרכי התעסוקה שקיימים בה במגזרים רבים, ביניהם ענף הטכנולוגיה. סורל, שמשרדי החברה שלו יושבים בבריטניה, הוא צאצא למשפחות מהגרים מרומניה, פולין ואוקראינה, וכנראה יכול להעיד באופן אישי עד כמה הגירה יכולה להיות מוצלחת. הוא ציין שבכמעט רבע מחברות הטכנולוגיה שקמו בארצות הברית בין השנים 2006 ו-2012, אחד המייסדים היה זר, וכי בעמק הסיליקון, הבירה הטכנולוגית של העולם, בין מייסדיהן של 40% מהחברות יש לפחות אדם אחד שנולד מחוץ לארצות הברית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה