לאשר חברות לבוס?

לאשר חברות לבוס?

כולם משתמשים בפייסבוק, ומנהלים רבים מצרפים את עובדיהם הכפופים להם אל רשימת חבריהם ברשת. מומלץ לא לעשות זאת

שיתוף
פייסבוק

פייסבוק

אתם נכנסים לפייסבוק. פתקית אדומה מנצנצת מתחת לאייקון בקשות החברות. אתם מקליקים ומגלים שהבוס רוצה להתחבר אליכם. כל החלטה שתקבלו עשויה להביך אתכם: להגיד "כן" ולדעת שמעכשיו הוא יוכל לראות את כל התמונות וההגיגים שאתם כותבים על החתול, הילדים ומה שאכלתם בשבת, או גרוע מזה – לחזות בכם לבושים בבגד ים ושתויים קלות, או לחלופין להגיד "לא" ולהסתכן בכך שזה יירשם לרעתכם.

כולם משתמשים בפייסבוק. הוא חוצה גילים ודורות והפך גם כלי מסחרי וארגוני חשוב לעסקים. יש חברות שמשתמשות ברשת החברתית באופן מוצהר לחיזוק הקשרים בין עובדים שממוקמים בסניפים שונים. במקביל עבור רוב המשתמשים פייסבוק הוא בראש ובראשונה אמצעי לשמירת קשר עם חברים ובני משפחה, כך קובע מחקר משותף של חוקרים מאוניברסיטאות טנסי, אוניברסיטת דרום הודו ואוניברסיטת וולונגונג באוסטרליה. הם כותבים שעובדים רבים יחושו הסתייגות, במקרה הטוב, לבקשת חברות מהבוסים שלהם. כך או אחרת, עובדים רבים, בעיקר מדור ה-Y, לא ירגישו שום בעיה לצרף את הבוס לרשת החברתית שלהם ובעתיד זה יהיה נפוץ הרבה יותר, כך אומר לאתר משאבי האנוש hreonline.com דן שוואבל עיתונאי כלכלי ושותף בחברת הייעוץ Millennial Branding.

לצורך כתיבת ספר לקידום קריירה ששוואבל עומד לפרסם, הוא סקר 4 מיליון פרופילים בפייסבוק ששייכים לבני דור המילניום. יש להם 700 חברים בממוצע ומתוכם 16 בממוצע הם חברים ממקום העבודה.

שוואבל אומר שהקו שמפריד בין חיים אישיים לעבודה ימשיך להיטשטש ואנשים ירגישו נוח יותר להיות חברי פייסבוק של המנהלים שלהם. מחברי המחקר האקדמי מסכימים עם שוואבל ומצטטים מחקרים אחרים שמראים שבני דור המילניום נוטים לראות את מערכות היחסים שלהם עם הבוסים ואת ההזדמנויות למנטורינג כ"גורם החשוב ביותר בשביעות הרצון שלהם מהעבודה."

מחקר מ-2011 מצא שרק 28% מהעובדים בני ה-18 עד 34 חשבו שבלתי הולם להפוך לחברים בפייסבוק של הממונים עליהם, בהשוואה ל-50% מבני ה-45 ומעלה. במחקר הזה, שבוצע על ידי חברת ייעוץ אמריקאית, השתתפו 1,000 בני אדם שחמישת מהם (21%) היו חברים בפייסבוק של הבוסים שלהם.

שוואבל מוסיף שאופן השימוש בפייסבוק ממשיך להתפתח ויותר ויותר אנשים נעזרים בו כדי לחפש עבודה, ליצור שיתופי פעולה מקצועיים, לבנות קשרים ולחדש קשרים. לדבריו אנשים צעירים מתייחסים אל נושא הפרטיות בקלילות רבה יותר בהשוואה לדורות המבוגרים. הוא חושב שבסופו של דבר כולנו נתרגל לכמויות העצומות של המידע שאנשים מוסרים מרצונם לכל דורש.

דור המילניום צעיר מכדי להבין מה קורה כשעבודה וחיים מתערבבים

יש גם כאלה שאינם מסכימים עם שוואבל. דיוויד ספנסר מחברת הייעוץ Corbus, שהתראיין אף הוא ל- hreonline.com, חושב שהסיבה לכך שבני דור המילניום אינם חוששים מערבוב חיי העבודה עם החיים הפרטיים היא שהם פשוט לא חוו עדיין משברים בקריירה ואובדן מקום עבודה. הוא אומר שאין להם מושג מה יכול לקרות כשמשהו שמתרחש מחוץ לעבודה הופך גלוי לעין כל, כולל מנהלים, ומה עלולות להיות ההשלכות. לדבריו של ספנסר לעובדים מדור ה-Y יש הבנה מוגבלת לעניין איך מה שקורה אונליין יכול להשפיע על הקריירה, הזדמנויות התעסוקה והאופן שבו מעסיקים פוטנציאלים רואים אותם. "המחסור הזה בחשיבה ביקורתית אצל מועסקים צעירים הוא משהו שמחלקות משאבי אנוש צריכות לקחת בחשבון ולהתייחס אליו," אומר ספנסר.

החוקרים מציעים למנהלים לא לשלוח לכפופים להם בקשות חברות בפייסבוק או בכל רשת דומה. ההוכחות מראות שעובדים רבים יחושו אי נוחות אם יקבלו בקשות כאלה. החוקרים גם מציעים שמנהלים יסרבו לבקשות חברות מעובדיהם, אך יוכלו להתחבר אליהם בלינקד-אין במקום זאת. שוואבל מסכים, אך מזהיר שמכיוון שהשימוש בלינקד-אין נועד במידה רבה לחיפוש עבודה, כדאי לבדוק טוב מי רואה את הפרסומים שלכם גם ברשת המקצועית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה