גיוס עובדים בחברה קטנה יקר מגיוס עובדים בחברה גדולה בשיעור של 90%

גיוס עובדים בחברה קטנה יקר מגיוס עובדים בחברה גדולה בשיעור של 90%

הפער בין גיוס עובד בחברה קטנה לבין גיוס עובד בחברה גדולה עומד על 92.6%

שיתוף
פיתוח כישורונות
פיתוח כישורונות

סקר חדש שבוצע על ידי החברה האמריקאית למחקר וייעוץ במשאבי אנוש Bersin & Associates, מגלה שגיוס עובד בחברה גדולה בה מועסקים למעלה מ-10,000 עובדים, צפוי לעלות ממוצע של 1,900 דולר, גיוס עובד לחברה בינונית צפוי לעלות כ-3,600 דולר ואילו בחברה קטנה הגיוס יעלה 3,660 דולר.

ג'וש ברסין, שותף בכיר בחברת Bersin & Associates, מסביר את הפער העצום בעלויות הגיוס בין חברות גדולות לבין חברות בינוניות וקטנות: "לחברות קטנות ובינוניות אין את המשאבים הנחוצים לגייס עובדים, קרי אין להם את אנשי המקצוע או את הפתרונות המתאימים לגיוס. על כן, הן נאלצות לפנות למיקור חוץ, מה שמייקר את הגיוס בסדר גודל של 90% ביחס לארגונים גדולים, בהם ישנו צוות משאבי אנוש שלרשותו עומדים הזמן, הכלים, הידע והמוטיבציה לעסוק בגיוס."

ברסין עוד הוסיף וציין כי ככל שחברה מגייסת יותר עובדים, כך עלות הגיוס פר עובד יורדת. ברסין מוסיף כי הרבה אנשים מבינים את הנוסחה בגדול, אולם מעט מאוד בקיאים בנתונים המספריים כפי שהם נחשפו בסקר האחרון.

עוד עולה מהסקר כי התחום בו גיוס העובדים הוא היקר ביותר עבור חברות קטנות ובינוניות, הוא התעשייה היצרנית על כל ענפיה, שם עלות הגיוס לעובד מוערכת בכ-6,440 דולר. ברסין: "כאשר מגייסים לענפי הייצור השונים, ישנן דרישות ספציפיות ביותר כמו ידע במכשור, במחשוב, במערכות טכניות, בכלי עבודה ספציפיים, עמידה בתקנים ועוד. מנגד, הגיוס הזול ביותר הוא בתחום הבריאות הממלכתי, שם עלות הגיוס מוערכת בכ-2,200 דולר וזאת מאחר שבתחום הבריאות, המועמדים מגיעים עם תעודות, הכשרות והסמכות, כך שתהליך המיון הופך קצר ופשוט יחסית."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה