גיוון תעסוקתי בצוות

גיוון תעסוקתי בצוות

יש ארגונים הנמנעים להעסיק עובדים מבוגרים מתוך החשש שלא ישתלבו בצוות מסוים שכולו עובדים צעירים. יש לכך פתרון

שיתוף
כוח ניהולי מגוון

כוח ניהולי מגוון

יש ארגונים שאינם מעוניינים להפלות מועמדים לעבודה, אך עושים זאת מתוך חשיבה אמיתית שהמועמד יפגע אם יעסיקו אותו. למשל, הם לא מעוניינים לקבל לעבודה עובד מבוגר שיהיה היחיד שיועסק בצוות צעיר. הם חוששים שאותו עובד מבוגר לא ימצא את מקומו בצוות, יחוש סוג של השפלה או פגיעה מכך שהמנהל הישיר הממונה עליו הוא צעיר ויכול להיות בנו או אפילו נכדו… אז כמובן ההשלכות הן עובד ממורמר/ מתוסכל שתפוקת עבודתו אינה טובה, ומכאן ניתן רק לסיים את היחסים. בקיצור, החשש שזה פשוט לא ילך. תפקיד פנוי אחר בארגון שאינו כחלק מצוות – אין כרגע. האם זה הזמן להמשיך הלאה, ולהמשיך לחפש רק עובדים הנחשבים לצעירים?

חשוב לדעת בנוגע לניהול עובד מבוגר על ידי מנהל צעיר, שאין מקום לדאגה מאחר שיש מקומות רבים שעובדים מנוהלים על ידי מנהלים צעירים. סקר של CareerBuilder משנת 2012 מצא כי מרבית העובדים דיווחו כי המנהל שלהם צעיר מהם, והנתון הזה אינו מהווה בעיה כלל וכלל. בעקבות העלייה לכותרות של אפליה בשוק העבודה, ולאחר שהעלנו טיעונים מדוע כדאי מאוד להעסיק עובדים מבוגרים, בחרנו להתמקד במאמר זה במתן 2 עצות עיקריות להצלחה בגיוס עובדים מבוגרים:

שיחה במהלך הראיון. עוד במהלך הראיון ספרו למועמד שמדובר בצוות צעיר, ושהוא העובד המבוגר ביותר שמגיע אליו. צפו בתגובה שלו. אם נראה כי הוא מתוח מכך, נסו לברר מדוע. יתכן שבעבר הוא נכווה, ובמקום עבודתו הקודם הוא חווה חוסר השתלבות בצוות/ יחס מנוכר או שאינו הולם. אמרו לו שהארגון שלכם אינו מפלה עובדים, וגם אם הוא יהיה היחיד המבוגר בצוות, אין זה אומר שהוא יזכה ליחס מנוכר או לא הולם.

הכנה של ראש הצוות. רבים אינם אוהבים לדבר על הנושא הרגיש של אפליה מחשש שבכך הם יודו שהם מפלים! אך כפי שמנהל צריך להיערך ולקחת בחשבון שהעסקת סטודנט תחייב היעדרות שלו לצורך לימוד לבחינות, גם כאן נדרשת ידיעה ומוכנות לכך שיתכן מאוד שלאותו מועמד מבוגר יש למשל אוריינטציה טכנולוגית גבוהה מאוד, וכי הוא יודע מצוין להשתמש במערכות מידע, באפליקציות ובכל טכנולוגיה אחרת – אך יחד עם זאת יתכן שהוא מתקשה לעמוד בקצב המואץ של התפתחות הטכנולוגיה, והוא איטי יותר.
לכן הכינו את ראש הצוות מבעוד מועד, והציעו לו כלים להדרכתו. חשבו יחד על רעיונות כיצד לכוון את אותו עובד למטלות נוספות שאינן קשורות בהכרח לטכנולוגיה. לדוגמה – שיחה עם לקוח מאתגר. לעובדים שצברו ניסיון וותק רב בשוק העבודה יש ידע והסתכלות שונה על לקוחות עצבניים במיוחד. במקרים רבים לאור ניסיונם העשיר, הם אינם לוקחים ללב, הם מיומנים יותר בשיחות כאלה ומשהו בקולם מרגיע את הלקוחות.

השתלבות עובד מבוגר בצוות צעיר היא אפשרית ואינה בעייתית. בכל ארגון ניתן לפגוש בעובדים צעירים שאינם משתלבים בצוות, וכמות התככים נמצאת בעליה ללא קשר לגיל העובדים. לכן אין סיבה אמיתית לא לגייס עובדים מבוגרים. יחד עם זאת, השתדלו לגוון ולהרכיב צוותים שיש בהם יותר מעובד מבוגר אחד, צוותים שיהיו בהם גם אמהות וגם בני מיעוטים.

ביום העיון דיני עבודה – חובות המעסיק נרחיב על נושא אפליית מועמדים. לחצו כאן לפרטים נוספים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה