בוטלו דיונים בביה"ד לעבודה בשל עיצומי הפרקליטים בביטוח הלאומי

בוטלו דיונים בביה"ד לעבודה בשל עיצומי הפרקליטים בביטוח הלאומי

עילת העיצומים: סכסוך בין ההנהלה לפרקליטים על החתמת שעון נוכחות. קיים חשש שהמשך העיצומים יגרום לדחיית אלפי תביעות.

שיתוף
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי

עיצומי הפרקליטים של המוסד לביטוח לאומי הסבו השבוע ביטולים בכ-100 דיונים בבתי הדין לעבודה שהיו אמורים להתקיים.

כ-100 תיקים שעמדו להידון אתמול (ד') וביום שלישי בבתי הדין האזוריים ובבית הדין הארצי לעבודה, בוטלו עקב העיצומים שנוקטים מאז יום שני האחרון 75 עורכי הדין של הביטוח הלאומי. בין התיקים שהדיון בהם בוטל: תביעות אזרחים נגד המוסד עקב אי קבלת קצבאות מסוגים שונים.

העילה לעיצומים היא החלטת ההנהלה של הביטוח הלאומי לנכות הטבות שכר שונות מהפרקליטים, דוגמת תשלום בגין שעות נוספות, כוננויות והחזרי הוצאות רכב. שווי הניכוי מוערך ב-2,000 שקלים לחודש לכל עובד, והוחלט עליו בתגובה לסירובם של השובתים לחתום על שעון נוכחות פעמיים ביום. אלה מוכנים לחתום על שעון נוכחות פעם אחת בלבד מדי יום.

הנזק שנגרם בשל כך גדול משמעותית, מפני שתביעות נגד הביטוח הלאומי נפוצות יותר מהתביעות המוגשות בתחומים אחרים כמו תביעות מעסיקים. בהנהלת בתי המשפט הביעו חשש, שעיצומים ממושכים יותר יביאו למצב שבו מאות ואלפי תביעות וערעורים לא יידונו במועדם ויידחו בחודשים רבים.

הנהלת הביטוח הלאומי מסרה בתגובה, שניכוי הרכיבים משכר הפרקליטים נעשה על פי הוראת הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר. "אנו סבורים שיש לפתור את המחלוקות סביב שולחן המו"מ ולא באמצעות עיצומים", מסרה ההנהלה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה