כיצד לבדוק את המיומנויות הרכות של המועמד

כיצד לבדוק את המיומנויות הרכות של המועמד

מבחנים ומבדקים יכולים להציג תמונה ברורה של הידע והכישורים המקצועיים של המועמד לתפקיד. את המיומנויות הרכות שלו קשה יותר לאבחן

שיתוף
ראיון מובנה

ראיון מובנה

לבדיקת מיומנויות רכות של מועמד, אין נוסחת קסם. מה שעליך לחפש בעצם אלו שני דברים עיקריים: מודעות עצמית – כך שהעובד יוכל לעשות את החיבור בין הפעולות שלו לתוצאותיהן, והאינסטינקטים – כך שהמועמד יהיה אינטואיטיבי ואמפתי וידבוק בגישה אופטימית באופן כללי.

לבדיקת המודעות העצמית והאינסטינקטים ישנן 2 שאלות עיקריות שתוכלנה לסייע לך בבדיקה:

– האם תוכל לספר לי על תקופה שבה עבדת כחלק מקבוצה?

אם המועמד ינצל שאלה זו כדי לספר לך עד כמה הקבוצה היתה חסרת תועלת ואיך הוא הגיע "להציל את המצב", הדבר צריך להדליק אצלך נורה אדומה. אין הרבה דברים גרועים יותר מלבטל או להכפיש אנשים אחרים. שנית, אם המועמד הצליח להציל את המצב בעצמו, ככל הנראה הוא לא ממש טוב בעבודת צוות. בהעברת המסר שהוא יותר חכם ומוצלח מכל אחד אחר, הוא מציין מודעות עצמית נמוכה וחוסר אמפתיה לאחרים.

ישנה חשיבות לדרך בה המועמד מציג את תשובתו. אם הוא יספר על משימה שנכשלה אך ישלב בסיפורו את ניסיונותיהם של חברי הצוות לצלוח אותה, ושבסופו של דבר הוא זה שהיה בידיו הפתרון האפקטיבי, זה כבר נשמע טוב יותר.
כמובן שהתשובה הטובה ביותר תהיה על צוות שעבד יחד והביא את המשימה להצלחה. המועמד ידון בתרומותיהם של חברי הצוות להצלחה במשימה וכיצד הוא השתלב יחד איתם בתכנון ובביצוע. כך תוכלו לאבחן בעבודתו היפה עם האחרים ובמיומנויות עבודת הצוות החזקות שלו. בנוסף הדבר יצביע על האינסטינקט הרצוי שלו, לעבוד עם אחרים בשיתוף פעולה על מנת להצליח.

– האם תוכל לספר לי על רגע בו היית צריך לבקש עזרה?

שאלה זו היא אחת השאלות החכמות ביותר בראיון עבודה, מהסיבה שמועמדים חכמים יודעים שכל תשובה צריכה לגרום להם להיראות הכי טוב שאפשר. בכך המועמד יכול להציג את עצמו כנכס לחברה, גם כאשר הוא נכשל במשימה.
תשובת הדגל האדום במקרה הזה היא: "אני באמת לא יכול לזכור את הפעם האחרונה בה נאלצתי לבקש עזרה". מועמד שישיב כך סבור כי הדרך היחידה לעשות רושם חיובי היא להיות מושלם, וכידוע – אף אחד לא מושלם. דבר זה מציג אותו כחסר מודעות עצמית וגם כבעייתי כיוון שאם הוא יעשה טעויות הוא ככל הנראה יסתיר אותן ויהיה קשה לזהותן. 

התשובה הטובה ביותר היא זו שבה המועמד מזהה טעות שנעשתה וכיצד למד ממישהו אחר לתקן אותה. הדבר מצביע על מודעות עצמית גבוהה ועל היכולת ללמוד לקחים לעתיד. תשובה כזו מאפשרת למועמד להציג בכנות את אפשרויות החונכות והצמיחה שלו וזה מצויין במידה ויש לו מיומנויות כאלו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה