אסטרטגיית גיוס עתידנית

אסטרטגיית גיוס עתידנית

יש הסוברים כי בעולם הגיוס העתידי קורות חיים וראיונות אישיים לא יהוו משקל רציני בהחלטה האם לקבל עובד לעבודה. את מקומם יתפסו הידע והניסיון הקונקרטיים שצבר. בשורה משמחת?

שיתוף

אסטרטגיית גיוס

יש סברה שאומרת שבעתיד הלא כל כך רחוק – קורות החיים וראיונות עבודה פרונטליים מסורתיים הכוללים גם שאלות אישיות יאבדו את הרלוונטיות שלהם בהדרגה ולא יזכו למשקל גבוה במיוחד בתוך תהליך גיוס עובדים. בזכות הטכנולוגיה יותר ויותר מודלים של עבודה מרחוק יתפסו את מקומם בעולם העבודה, ולפיכך ידע, כישורים וניסיון קונקרטי יהיו המשמעותיים ביותר בתהליך גיוס העובדים.

כמו כן, אם עד היום מעבר תדיר בין מקומות עבודה נחשב למועמד כחוסר יציבות, למרות הידיעה כי מועמדים של דור ה-Y שונים מהדורות הקודמים שנשארים במשך שנים ארוכות באותו המקום – בעתיד הדבר יהיה ברור מאליו, והשאלות שהמועמד ישאל יהיו אילו קשרים פיתח ואיזה ניסיון וידע צבר.

בראיית ההווה כמובן, לגישה עתידנית זו שבסך הכל אינה רחוקה מהמציאות, יש יתרונות אך גם חסרונות רבים מבחינת אסטרטגיית משאבי אנוש.

קורות החיים הם המסמך שמהווה את כרטיס הביקור ראשוני של המועמד. זה לא סוד שכיום המציאות מחייבת את המועמדים להתאים את קורות החיים שלהם כמעט לכל משרה בנפרד. פיתרון באמצעות רשת חברתית כמו לינקדאין, בה ניתן למצוא את תמצית קורות חייו של מועמד, יאפשר לצפות בפרטיו של המועמד ומשם להמשיך הלאה, ללא תהליך פרסום המשרה ופתיחת קבצי קורות חיים. במקום תהליך השליחה (שכולל לרוב מילוי חוזר של פרטים), מועמד יוכל לשלוח למעסיק את כרטיס הלינקדאין שלו, או להגיב למשרה בטוויטר. היתרון: פרודוקטיביות, חוסר התעסקות בפרטים אישיים שלרוב אינם רלוונטיים כלל למשרה, כגון מצב משפחתי של המועמד, תאריך הלידה שלו, שירותו הצבאי שהתקיים מזמן ועוד. חסרונות: קריאה של פורמטים לא אחידים בהם כתובים נתוני המועמדים, ירידה באקטיביות של המועמדים לעומת עליה באקטיביות של המגייסים.     

המשך תהליך הגיוס יתבטא ביותר ויותר ראיונות עבודה מרחוק ופחות ראיונות פרונטליים מסורתיים. ראיונות וידאו המתמקדים בעיקר בידע, בניסיון ואף בקשרים שאסף המועמד עם השנים יתפסו מקום מרכזי ויאיצו את תהליך הגיוס. יתרונות: בפועל, אכן ידע וניסיון הם גורם מרכזי בהצלחת מועמד בתפקיד, ללא עיכוב מיותר בפרטים שמסביב שלא תמיד חשובים. יתרון נוסף הוא תהליך הגיוס המהיר והיעיל יותר שיערך, בעיקר בגיוסי מאסה. חסרונות: מיון מהיר כזה מתאים בעיקר לפרויקטים לטווח קצר או למשימות אד הוק. ארגון המבקש לגייס לשורותיו עובדים לתפקידים שונים שיתבצעו מהארגון ולטווח ארוך, לא יוכל לוותר על מפגש עם העובד. ראיונות עבודה פרונטליים מאפשרים להכיר טוב יותר את המועמד, גם אם קיימת הטענה כי "רק הזמן יביא להיכרות עם העובד לעומק. חוסר היכרות עם אדם הוא סיכון שנלקח בכל מערכת יחסים" – בכל זאת, עוד כשהאינטרנט היה בחיתוליו, נאמר שאף טכנולוגיה לא תחליף מפגש ואינטראקציה חמים פנים אל פנים בין בני אדם.

אסטרטגיית הגיוס העתידית תבוא לידי ביטוי על ידי התאמתה לקצב החיים המהיר ובצורך בעובדים בעלי ידע וניסיון מעשי. על ידי התאמת תהליכי הגיוס לדורות החדשים, וזאת במקביל לדרישה הגוברת לעובדים ולקשיים ולתחרות הגוברת באיתור אחר עובדים טובים שפשוט עושים את העבודה. אין ספק שהאפשרויות החדשות מעניינות ומביאות פרספקטיבה שונה ומרעננת על עולם הגיוס, אך כמובן גם מעלה בעיות אחרות.

כל מה שנותר הוא לזרום עם השינויים שעוד יהיו בעולם העבודה ולהישאר סקרנים לגבי מה שצופן לנו העתיד.   

לחצו כאן לפרטים נוספים אודות כנס אסטרטגיית משאבי אנוש שיתקיים ב-9.9.12

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה