שיתוף

היתרונות למעסיק הנובעים מאיזון טוב בין עבודה לחיים אישיים כוללים פרודוקטיביות מוגברת, שיפור בגיוס מועמדים ובשימור עובדים, שיעורי היעדרות מהעבודה נמוכים יותר, עלויות תקורה מופחתות, חווית עובד משופרת וכתוצאה מכך גם חווית לקוח משופרת, וכוח עבודה מרוצה יותר ובעל מוטיבציה.

השאלה הגדולה היא איך מבצעים בפועל את הנושא של איזון בין חיים אישיים לעבודה, בשעה שעובדים רבים נמצאים במירוץ להוכיח את עצמם.

מחקרים שבוצעו בארה"ב מצביעים על כך שמעסיקים יכולים לסייע לעובדים להגביר את האיזון בין עבודה לחיים אישיים על ידי ניהול מדיניות, הטמעת נהלים, ביצוע פעולות ותקשור ציפיות, המאפשרים לעובדים לנהל חיים מאוזנים יותר.

שאלה אחרת שעולה בהקשר זה היא למה בעצם גוברת לאחרונה המודעות לחשיבותו של האיזון בין עבודה לחיים אישיים.

מתברר כי איזון טוב בין עבודה לחיים אישיים מאפשר לעובדים להרגיש שהם מקדשים את תשומת הלב הראויה והנדרשת לכל אחד מההיבטים החשובים בחייהם.

אחד המרכיבים החשובים לאיזון נכון בין חיים אישיים לעבודה הוא יציאה לחופשה שנתית כדי למלא מצברים.

מחקרים שנעשו בארה"ב בנושא משאבי אנוש מצביעים על כך, שעובדים שאינם יכולים להרשות לעצמם לצאת לחופשה ושיש בחייהם לחצים רבים, הם גם העובדים שאינם מחדשים כוחות במישור הפיזי והנפשי כאחד.

מעסיקים שמעודדים את היציאה לחופשות של עובדיהם, ומספקים להם הטבות ודרכים משתלמות לצאת לחופשות, כדי שיוכלו לאפשר לעצמם לקחת חופשה, הם מעסיקים שיצליחו לשפר בו זמנית גם את מורל העובדים, גם את הפחתת השחיקה וכתוצאה מכך, גם את התוצאות העיסקיות של החברה שלהם.

יתרה מזאת, מסקר שנערך בארה"ב ב-2016 עלה, כי כ-26 אחוזים מהעובדים במשרה מלאה לא לקחו חופשה שהינה רחוקה מביתם במהלך השנה שקדמה לסקר.

מתברר שהעובדה שעובדים לא לוקחים חופשה שבמהלכה הם מתרחקים מביתם ומהדברים המוכרים להם, גובה מחיר, במונחים של פרודוקטיביות, מורל ובריאות.

חופשה שבמהלכה העובדים מתרחקים פיזית מאיזור המגורים, משמעה חופשה מוחלטת וניתוק מוחלט מהעבודה. ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי זהו הצעד הבריא ביותר שעובד יכול לנקוט עבור עצמו.

אם כן, מה יכולים המעסיקים לעשות כדי לקדם את יציאתם של העובדים לחופשה. מאחר שנמצא כי עלויות הן אחת הסיבות העיקריות לכך שעובדים נמנעים מלצאת לחופשות בתשלום, מעסיקים יכולים לסייע בכך על ידי הצעת תוכנית בסבסוד חלקי של המעסיק לרכישת חבילת נופש.

סבסוד חלקי מהחופשה יכול להתבצע כחלק מחבילת התגמול של העובד אבל ניתן לעשות זאת גם על ידי הסכמי שיתוף פעולה בין ארגונים או כעסקת בארטר עם חברות התיירות.

אפשרות אחרת היא להעניק לעובדים הלוואה ללא ריבית לצורך חופשה, כאשר החזר ההלוואה מבוצע בסכומים קטנים משכרו  של העובד לאחר חזרתו מהחופשה.

תוכנית כזאת לסבסוד חופשות או הלוואה ללא ריבית לעובד לצורך חופשה במקום המרוחק מביתו (אתר נופש בארץ או בחו"ל) תסייע רבות גם למותג המעסיק ולאפשרות לשמר את העובד.

בשורה התחתונה, כל עובד זקוק לחופשה. עובד שחוזר מחופשה חוזר עם נקודות מבט חדשות לגבי המשימות שעליו לבצע, עם תובנות ורמה גבוהה יותר של יצירתיות ועם הרבה פחות לחץ ושחיקה.

חופשה אמיתית שמאפשר לעובד להתנתק מהעבודה, יכולה להפוך את העובדים להרבה יותר פרודוקטיביים וגם מרוצים יותר כשהם חוזרים לעבודה, דבר שכאמור, מתורגם לשיעורי שימור עובדים גבוהים יותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה