רוצה להצליח? תקפצי!

רוצה להצליח? תקפצי!

אל תצפי שיקדמו אותך למעלה, ידחפו אותך קדימה או יסללו עבורך את הדרך הלאה. קפצי לבד!

שיתוף
כך תקדמי את עצמך

כך תקדמי את עצמך

כבנות תמיד היינו תלמידות טובות יותר מהבנים. המורות תמיד חיבבו אותנו מעט יותר. בשקט בשקט, בסודי סודות או בריש-גלי, הבנות תמיד היו חרוצות יותר, ממושמעות יותר, מסודרות יותר, משקיעות יותר… כילדות קיבלנו הרבה חיזוקים על התנהגות טובה. ציונים טובים, דברי שבח להורים ביום ההורים או אפילו חיוך חם וטפיחת עידוד על הכתף מהמורה הספיקו לנו כדי לעבוד עוד יותר קשה.

עבדנו קשה וזכינו בהוקרה. בית הספר היה מערכת אידיאלית שבה הושם דגש על קשר ישיר בין: ידע, יכולת, השקעה, התמדה, מוטיבציה ויחסי אנוש – לבין התמורה (ציונים, הערכה, המלצות…).

רבות מאתנו נכנסו לשוק העבודה עם אותה הציפייה, מתוך הרגל של שנים ומתוך תפישה מושכלת שכך נכון, שמי שמשקיע יקבל את מה שמגיע לו. הרבה מאתנו התעוררנו בבוקר שאחרי וגילינו שאנחנו לא בבית הספר אלא בג'ונגל.

אז איך תקדמי את עצמך בשוק העבודה שאינו תמיד מעריך עבודה קשה?

קפצי! דחפי את עצמך מעבר לגבולות המוכרים. עשי את מה שאת שונאת לעשות, מתעצלת לעשות או לא חושבת שאת בכלל יודעת לעשות. אל תמשיכי לעשות את מה שעשית עד כה (בהצלחה מרובה) מתוך תקווה שזה יקדם אותך. עד כה עשית את מה שאת יודעת לעשות ובהצלחה מרובה, אבל בואי נודה בעובדות – לא קידמו אותך לשלב הבא. אם תמשיכי לעשות את מה שעשית עד הלום, תישארי באותו במקום שבו את נמצאת.

זה הזמן להכיר בעובדה שבאקלים העסקי שבו אנו פועלים, הקידום למעלה לא בא מעצמו בשעה טובה. את צריכה לדחוף את עצמך למעלה וקדימה – עלייך לקפוץ לשלב הבא.

אז איך עושים את זה?

הציבי לעצמך יעדים חדשים שמכילים בתוכם את מה שלא העזת, לא הצלחת או אפילו לא חשבת לנסות בעבר. מצאי את נקודות החולשה שלך והתחילי לעבוד עליהן בצורה נקודתית אחת אחרי השנייה.

כל אחד מאיתנו יודע שהוא לא חזק במשהו. אחד לא חזק במספרים, לכן הוא משאיר את זה לאנשי מקצוע. השני לא טוב בגבייה לכן הוא מתחמק מזה ודוחה את זה עד כמה שניתן. ישנם אנשים שפשוט לא חזקים בשיחות פנים אל פנים ולכן הם מתמקדים בעבודה מול מחשב (תקשורת באמצעות אימיילים וטלפונים).

כל אחד מאתנו למעשה מזהה במודע או שלא במודע את נקודות התורפה שלו, ומנסה להתחמק עד כמה שניתן מלעשות את מה שהוא לא אוהב, לא מכיר, לא חזק בו או לא ניסה אותו מעולם. הצעד הבא, זה שכרוך בקפיצה המשמעותית למעלה, מתחיל בדיוק בנקודה הזו. מי שרוצה לקפוץ, צריך להיות מוכן לעשות מחר את מה שהוא לא עשה אתמול.

אז איך אני מתכוננת לקפיצה שלי?

מצאי את נקודת התורפה החזקה ביותר שלך. את בוודאי מכירה אותה אך ליתר דיוק את גם יכולה להתייעץ עם חברים ועמיתים מהשנים האחרונות, אנשים שמכירים אותך ומסוגלים לתת לך קצר פרספקטיבה על אופן ההתנהלות שלך בהיבט של חולשות וחוזקות. גלי במה את לא טובה וממה פחדת עד כה. האם זה ממספרים? האם זה מהתמודדות עם לקוחות בעייתיים? האם זה מטכנולוגיה מתקדמת? האם התחמקת מאנשים ועימותים בארגון והעדפת להיות נייטרלית במאבקים ארגוניים? מה הפחיד אותך או שיתק אותך ודחק אותך לפינה?

זה הזמן לתפוס את השור בקרניים. להתחיל להעיז לעשות דברים שלא עשית בעבר או לעשות דברים שעשית פעם בחשש וחוסר ביטחון – בראש מורם. אצל חלק מאתנו זה רק עניין של החלטה לקום ולעשות את המשהו הזה, אצל אחרות זה עלול להיות תהליך ארוך יותר שדורש עזרה מבחוץ (מנטורינג, קאוצ'ינג, קורס וכיו"ב). אבל אף אחד לא מתזמן אותך! מה שחשוב זה התהליך, היציאה מהאזור המוגן, הבחירה לעשות היום את מה שלא עשית אתמול ולעשות את זה טוב! הדגש הוא על התהליך.


 בואו לשמוע עוד ביום עיון בנושא נשים פורצות קדימה! לחצו כאן לפרטים


תקפצי, תלמדי, תשתפי ותדעי לדרוש את ההערכה שמגיע לך!

הקפיצה הזו, מהמקום המוכר והבטוח אל מחוץ לשטח הנוחות, אין בה כדי להבטיח לך את הקידום המקצועי הבא או העלאת השכר המיוחלת. זה לחלוטין לא תהליך שנועד להביא אותך לנקודת יעד מסוימת אלא תהליך עמוק יותר שנועד להפוך אותך לאדם שזז, מתקדם, מנסה, לומד, מתמודד עם מורכבויות חדשות וממשיך הלאה. ברגע שהתפכי לאדם הזה, הזדמנויות חדשות יצוצו ויתאפשר לך לנצל אותן טוב יותר מבעבר.

אז החלטת לקפוץ למעלה משטח הנוחות שלך? ספרי על זה לכולם!

היציאה משטח הנוחות היא לא איזשהו תהליך שאדם עובר עם עצמו בשקט כמו התגברות על חרדת נטישה או פחד גבהים, זה עוד ניסיון של אדם להתמודד עם משקל עודף או כל התמודדות אישית ופרטית שאותה הוא שומר עד כמה שיותר לעצמו. הקפיצה משטח הנוחות היא כדי להראות ולהראות שאת מסוגלת. שתפי את הסובבים אותך בעבודה, בקהילות שאליהן את מקושרת, ספרי על התהליך בריש-גלי. הפכי את המקרה שלך לקייס-סטדי. הציגי את סיפור ההתמודדות שלך עם החדש והמורכב כפרויקט שאת בחרת לקחת על עצמך ותארי איך את התמודדת (ועדיין מתמודדת) עם האתגרים שהוא טומן בחובו.

מהמקום הזה של שיתוף מתוך מודעות לחשיבות הצעד שאת עושה והביטחון או האומץ שדרוש לעשות דבר שכזה, את תזכי להערכה פעמיים: פעם אחת להערכה עצמית ופעם שנייה לתמיכה והערכה מצד הסובבים אותך.

זהו שינוי שמתחיל מבפנים, מקרין החוצה וחוזר להשפיע מבפנים. מי שרוצה דברים אחרים בחיים, רוצה להגיע רחוק יותר וגבוה יותר, צריכה לדעת לדחוף את עצמה מבפנים. מי שרוצה שיקדמו אותה למעלה צריכה להוכיח שהיא מסוגלת לקפוץ למעלה, מהר יותר, גבוה יותר ורחוק יותר ממה שהיא הצליחה או חשבה שהיא מסוגלת אתמול.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה