שיתוף

לכל ארגון כבר ברור כיום, כי מחוברות עובדים לארגון היא אחד המרכיבים הקריטיים להצלחתו של הארגון ולשיפור תוצאותיו העסקיות.

מה שפחות ברור הוא, באיזו מידה ארגונים מיישמים את הידע הזה ומוודאים מידת מחוברות גבוהה של העובדים.

בארה"ב, למשל, יותר מ-90% מהארגונים מבצעים סקרי מחוברות עובדים בתדירות גבוהה, ויותר מ-80% מהמנהלים הבכירים בארה"ב מאמינים, כי מחוברות עובדים גבוהה היא מרכיב קריטי להשגת המטרות העסקיות של הארגון.

ארגון שרוצה לערוך סקר מחוברות עובדים צריך לברר קודם את התשובות ל-4 שאלות מקדימות:

1 איך מבצעים בפועל סקר מחוברות עובדים, כולל אילו שאלות יש לשאול את העובדים.

2 האם הארגון מתכוון לאפשר לעובדים לענות בעילום שם.

3 האם הארגון מבהיר לעובדים שאף חד לא ינזק כתוצאה מכך שיכתוב תשובות בלתי מחמיאות לארגון.

4 איך מיישמים את התוצאות.

אחד הגורמים החשובים שהנהלות חייבות לקחת בחשבון הוא שעל ההנהלה הבכירה לקחת אחריות מלאה על ביצוע הסקרים באופן שישקפו את המציאות כפי שהיא ולא כפי שהמנהלים היו רוצים שהיא תיראה.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מחוייבות אמיתית של ההנהלה הבכירה ליישום התוצאות, כאשר המיקוד הוא ביישום המסקנות באופן שניתן יהיה לתקן עיוותים ועל ידי כך לשפר את התוצאות העסקיות של הארגון.

ממחקרים שערכה חברת הסקרים והמחקרים גאלופ בארה"ב עולה, כי בארגונים רבים אכן מבצעים סקרי מחוברות עובדים וסקרי שביעות רצון עובדים, אבל להנהלה אין עניין בתוצאות אמיתיות או ביישום. המטרה היחידה היא לסמן "וי" על ביצוע הסקר.

אם בתום הסקר לא מסיקים מסקנות ומיישמים אותן, ולא מנתחים את הקשר שבין תוצאות הסקר לתוצאות העסקיות של הארגון, הרי שבסקרים הבאים, העובדים עצמם יפסיקו לענות בכנות על הסקר או שכלל לא ימלאו אותו.

מתברר כי ארגונים רבים משקיעים מאמצים רבים כדי להשיג תוצאות טובות בסקר, ולאחר מכן לא משקיעים מספיק מאמצים כדי לתרגם את תוצאות הסקר לשיפור התוצאות העסקיות של הארגון.

בעקרון, השאלות בסקר על מחוברות עובדים צריכות לספק אומדן לגבי מידת האושר ושביעות הרצון ממקום העבודה, שהעובד חש בעת שהוא ממלא את המשימות המוטלות עליו כחלק מחבר הצוות.

בתקופה הנוכחית, כאשר שיעור לא קטן של עובדים, בעיקר עובדים צעירים שאמורים להוות את עתיד החברה, מעדיפים לעבוד במתכונת פרילנס, וכאשר כה רבים מקרב העובדים השכירים אינם חשים כל סוג של מחוייבות או נאמנות לארגון, דווקא עכשיו, חשוב מאוד לשאול את העובדים את השאלות המיועדות לגלות איך ניתן לגרום לעובד להיות מרוצה.

מחוייבות העובד לארגון והתחושות החיוביות שהוא חש בנוגע לתפקידו תורמות אמנם לביצועי החברה. ועם זאת, מחקרים מראים כי 4 המרכיבים שתורמים הכי הרבה לשיפור מחוברות העובדים ולכן לתוצאות העסקיות של הארגון הם:

1 הבנת העובדים את מטרות הארגון

2הזדהות העובדים עם מטרות הארגון.

3 תחושת חיבור של העובדים לארגון, ותחושת מחוייבות לעבודה תוך שיתוף פעולה עם עובדים אחרים.

4 העובדה שלעובד יש את היכולות המתאימות לתפקידו.  

תוכלו לשמוע עוד על מחוברות עובדים וחיית עובד חיובית ביריד משאבי אנוש שיתקיים ב-24 ביוני במרכז הירידים בתל אביב

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה