שיתוף

רבות מדובר על עובדים שמעדיפים להמשיך לעבוד מהבית, מספר גדול של ימים ככל האפשר ושאף מעדיפים לעבוד מהבית באופן מלא. הרעיון להיפרד מהסביבה הביתית מחריד אותם.

מנגד, יש גם לא מעט עובדים שמבחינתם, חזרה למשרד פירושה מראית עין של נורמליות, או לפחות מקום עבודה שהינו דומה יותר לזה שהם זוכרים מלפני המגיפה.

דבר אחד ברור: אף אחד מהם – בין אם מדובר בעובדים שמעוניינים לעבוד על פי מודל העבודה ההיברידי ובין אם מדובר בעובדים שרוצים לחזור למשרד – לא חוזר לאותו מקום עבודה שעזב.

עובדים שתפקידם מאפשר להם לעבוד מרחוק, מצפים במידה רבה לסביבה משרדית היברידית. כזו שתאפשר להם לעבוד לפחות חלק מהשבוע בעבודה מרחוק.

התשובה לשאלה איך בדיוק תיראה העבודה על פי מודל העבודה ההיברידי, רק עכשיו מתחילה להתגבש עבור כל ארגון, ויש כמה לקחים שנלמדו בינתיים ושצפויים להגדיר את חיי העבודה בשנים הבאות.

בסופו של דבר, האופן שבו יתפתח העידן החדש של מודל העבודה ההיברידי יתפתח יהיה תלוי בסוגי החוויות ההיברידיות שמעסיקים יוצרים, וכיצד מנהלים מסתגלים אליו.

חברת המחקרים האמריקאית גאלופ בחנה את החוויות, הצרכים והתוכניות העתידיות של יותר מ-140 אלף עובדים אמריקאים שנסקרו מאז פרוץ המגיפה, במטרה לסייע לארגונים להתוות את דרכם.

התובנות שהוסקו מהמחקר משרטטות תמונה ברורה של איך יהיו המשרדים שונים לעומת מה שהיה טרם פרוץ המגיפה ושל הדינמיקה הייחודית של מקום עבודה גמיש מאוד.

תחילה, יש 5 שאלות מפתח שהחוקרים של גאלופ ממליצים לבחון בעת המעבר למודל העבודה ההיברידי:

1 היכן העובדים עובדים כעת, והיכן הם יעבדו בעתיד.

2 מה צופים ארגונים שלא תומכים בגמישות מרחוק, שיקרה בעקבות היעדר התמיכה שלהם במודל זה.

3 למה מדוע עובדים רבים שמוכנים ויכולים לעבוד מרחוק באופן מלא, מעדיפים עבודה על פי המודל ההיברידי.

4 איך יראה שבוע העבודה העתידי.

5 איך ניתן להפוך עבודה על פי המודל ההיברידי ליותר פרודוקטיבית ומרתקת.

ההבנה לאן מועדות פניו של שוק הארגונים מתחילה בסקירת התוכניות שלו לעתיד.

מהמחקר של גאלופ עולה, כי כמחצית מהעובדים האמריקאית שעובדים במשרה מלאה בארה"ב – מדובר בכ-60 מיליון עובדים – מדווחים שניתן לבצע את העבודה הנוכחית שלהם מרחוק בעבודה מהבית, לפחות חלק מהזמן.

לשם השוואה, לפני מרץ 2020, רק כשמונה אחוזים מהעובדים היו בעלי יכולת לעבודה מרחוק ועבדו אך ורק מהבית, בעוד שלכ-33 אחוזים מהעובדים היה סידור עבודה היברידי (הם עבדו כמה ימים בשבוע מהבית).

עם פרוץ מגיפת הקורונה, הרוב המכריע של העובדים שתפקידם מאפשר להם לעבוד מרחוק נאלצו לעבוד מהבית בתפקיד כלשהו. במאי 2020, עד כ-70 אחוזים מהעובדים עבדו אך ורק מהבית.

כעת, רוב העובדים בארה"ב שתפקידם מאפשר להם לעבוד מהבית ממשיכים לעבוד מהבית לפחות חלק מהזמן, אבל התמהיל הפך לחלוקה כמעט שווה: כ-42% מהעובדים האמריקאים שעובדים בארה"ב במשרה מלאה עובדים על פי לוח זמנים היברידי, וכ-39% עובדים מהבית באופן מלא.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה