שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

משבר הקורונה לא צפוי להסתיים בקרוב, וככל שהוא מתארך וסופו לא נראה בטווח הקצר, כך ארגונים צריכים להתחיל להיערך לקראת עבודה תחת "שגרת קורונה".

החזרה לשגרה תחת מגבלות משרד הבריאות צריכה להתבצע בשני מישורים. מישור אחד הוא היערכות נכונה במשרדי הארגון.

יש לפזר בכל פינה בארגון חומרי חיטוי, מסיכות וכפפות חד פעמיות ולעודד את העובדים לחטא את ידיהם בתדירות גבוהה.

בנוסף יש להקפיד על מרווחים המתאימים בין עובד לעובד, להקים מחיצות גבוהות בין העובדים, בין אם מחיצות מפלסטיק שקוף או מחיצות מקירות גבס.

זה יגביר את הפרטיות של כל עובד במקום העבודה ויאפשר למנוע מהבל פה של כל אחד מהעובדים "להגיע" אל העובדים האחרים. במקביל יש למדוד חום בכניסה לבניין, להימנע מארוחות משותפות ועוד.

המישור השני הוא עבודה מהבית. לאור העובדה שהנחיות משרד הבריאות לא מאפשרות לכל עובדי הארגון להשיג למשרד, יהיה הצורך להגיע רק בתורנות.

העובדים שאינם ב"תורנות משרד" יכולים לעבוד מהבית. לעובדים מהבית שקצת יותר קשה להם להכנס ל"מצב עבודה" (כלומר למצב הרוח המתאים לעבודה) כדאי ליצור מעין טריגרים שיאפשרו להם להכנס למצב רוח של עבודה.

בימים רגילים, העובדים קמים בבוקר, מתארגנים ליציאה, ונוסעים למשרד. השגרה היומיומית של היערכות לעבודה עוזרת למוח להתכונן לקראת יום העבודה.

כשעובדים מהבית אין את ה"הכנה" הזאת ולכן יש צורך ליצור הכנה מסוג אחר.

כלומר, ליצור באופן יזום מעין כפתור של "התחל את היום" שכאשר "לוחצים" עליו מכינים את המוח לקראת יום עבודה, בצורה דומה. זה יכול להיות פעילות גופנית מסויימת, צפייה בחדשות תוך הכנת קפה או כל פעילות אחרת שמאפשרת לאדם לנתק את עצמו מתחושת ה"בית" ולהכנס לתחושה של "משרד" או יום עבודה.

סביבת עבודה (פינת עבודה) שהוכנה מראש עשויה להיות מפתח טוב לכניסה למצב רוח של עבודה.

יש אמנם עובדים שיכולים פשוט להתיישב ולהיות פרודוקטיביים בכל מקום, בלי קשר לכלום וזה דבר מעולה, אבל לא כולם בנויים כך.

יש עובדים שזקוקים ליותר אווירת עבודה ואין להם בבית חדר שניתן להפוך אותו לחדר עבודה.

מאחר שהמצב הנוכחי של משבר הקורונה עם כל ההגבלות הנובעות ממנו צפוי להמשך כמה חודשים לכל הפחות, כדאי לארגן בבית פינה שמופרדת במחיצות.

במקרים בהם שני בני הזוג צריכים לעבוד מהבית, ואין להם ילדים, או שהילדים כבר מספיק גדולים ועצמאיים – כדאי לבנות שתי פינות עבודה, כשלכל אחד מבני הזוג יש פינה קבועה משלו.

בכל פינת עבודה כזאת כדאי להציב שולחן ועליו את המחשב ואת הציוד המשרדי הדרוש, באופן שיהיה נגיש.

המטרה היא להמנע מהסחות דעת. שכן הסחות דעת הן אחד האתגרים הגדולים ביותר בעבודה מהבית.

לכן, גם אם עושים הפסקות קטנות באמצע היום, רצוי להמנע מלמלא את מכונת הכביסה במהלך ההפסקה או לבצע מטלות אחרות שקשורות לבית ולא לעבודה. וחשוב מאוד להמנע מגלישה ברשתות חברתיות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה