שיתוף

רובוטיקה, אוטומציה וגם בינה מלאכותית בגיוס עובדים, הפכו זה כבר למציאות בארגונים, וניתן לראות שהטכנולוגיה הופכת למרכיב מפתח בתהליך משיכת טלנטים ושימורם.

אבל אוטומציה ובינה מלאכותית הן רק חלק קטן מהחידושים הטכנולוגיים האחרונים המיושמים במחלקות משאבי אנוש על בסיס יומי.

בעתיד הקרוב יתווספו טכנולוגיות רבות נוספות בכל הקשור לשיפור הרווחה הפיזית והנפשית של העובדים לרבות מניעת שחיקה.

יש כיום כמה מגמות בתחום משאבי האנוש, שיוצרות קרקע פורייה לכניסת טכנולוגיות הנדרשות כדי שניתן יהיה ליישם את המגמות הללו.

אחת המגמות הללו היא המגמה של עבודה מרחוק שכובשת את שוק העבודה בסערה בשנים האחרונות, ושהואצה מאוד בעקבות שנת הקורונה.

עוד ועוד מחקרים בינלאומיים מצביעים על כך שמגמת העבודה מרחוק רק תלך ותגבר ובמוקדם או במאוחר תהפוך לנורמה במדינות רבות ובסוגי תעשיות רבים.

יש חברות בעולם שכבר עתה מסתמכות באופן מלא על צוותים מבוזרים, באופן מתוכנן, וחברות רבות אחרות עוברות יותר ויותר לגיוס מרחוק.

היכולת לעבוד מרחוק הופכת במהרה לאחת מהטבות העובדים המבוקשות ביותר, אך גם לאתגר ניהולי לא פשוט.

כדי ששיטה זו תצליח וניתן יהיה להתגבר על האתגרים הניהוליים, ארגונים צריכים להיות מוכנים לקראתה עם טכנולוגיות מתאימות, שיחברו בין העובדים באזורי זמן שונים, ויבצעו צעדים מתאימים שיבטיחו שלכל העובדים, בכל פינה בעולם בה הארגון מעסיק אותם, יהיו הזדמנויות שוות להכשרה, התפתחות וקידום.

בד בבד, האפשרות לגייס עובדים בכל פינה בעולם מספקת למעסיקים גישה למאגרי כישרונות חדשים שלא היו נגישים בעבר, וכל זאת, תוך קיצוץ בעלויות הגיוס.

כאמור, מה שמאפשר למגמה זו להמשיך ולהתפתח היא הטכנולוגיה שמספקת אין ספור פתרונות שכבר היום נמצאים בהישג יד, וללא ספק ימשיכו להתפתח.

הודות לטכנולוגיות לניהול פרויקטים, להעברת הודעות, לפלטפורמות משאבי אנוש מבוססות ענן וטכנולוגיות נוספות, המיקום הפיזי של העובד כבר אינו מהווה מכשול להעסקתו.

תפקיד הטכנולוגיה הוא לוודא שהארגון שומר על הצוותים המפוזרים על פני הגלובוס, כאשר הם מחוברים ופרודוקטיביים.

הטכנולוגיות שנמצאות כבר בשטח כיום, מאפשרות ליצור חללי עבודה וירטואליים, להפחית בירוקרטיה ארגונית, לאפשר לעובדים להשתמש במיומנויות הרכות שלהם ולהפוך את חוויית העבודה המרוחקת ליותר חברתית ופחות בודדה.

ועידות המתקיימות באמצעות טכנולוגיה של מציאות וירטואלית עשויות למלא תפקיד מרכזי ולהחליף בהדרגה את ועידות הווידאו המסורתיות. ועידות המציאות המדומה צפויות להפוך לנורמה עבור חברות שעובדיהן פזורים ברחבי העולם.

האפשרות לגייס עובדים מרחוק בקלות ובפשטות הודות לטכנולוגיות יעודיות, מהווה התפתחות משמעותית וחשובה עבור מנהלי הגיוס, שכעת, כאמור, יש להם מאגרי טלנטים גדולים הרבה יותר מהם הם יכולים לבחור את המועמדים.

וכדי שמגמה זו תצליח ותשגשג, יש צורך בכלים טכנולוגים טובים ויעילים יותר כדי להגיע לאנשים שרוצים לגייס ולהעסיק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה