שיתוף

אגפי ומחלקות משאבי אנוש בארגונים הולכים ומתרחבים, הולכים ומשתכללים, והולכים והופכים למעצמה בתוך הארגון. ככל שמתרחבת הגדרת תפקידה של מחלקת משאבי האנוש, כך מתרבים התחומים בהם היא עוסקת. וככל שמתרבים תחומי העיסוק של מחלקת משאבי האנוש, כך מתווספים תפקידים חדשים ותופסים את מקומם בכל הרמות והדרגות.

אחד התפקידים החדשים יחסית הינו תפקיד ניהולי (ברמה הניהולית הגבוהה ביותר במשאבי אנוש), הממונה על כל הנושא התקשורת והשיווק בתוך אגף משאבי האנוש.

אחרי הכול, לא אחת כתבנו כאן על החשיבות הרבה שיש לשיטות שיווקיות בהקשר של משאבי אנוש. בעבר כתבנו שכדאי ורצוי שאנשי משאבי אנוש יקבלו הדרכות מאנשי השיווק בנוגע לדרכים לשווק את הארגון למועמדים ומועמדים פוטנציאליים.

מתברר כי לאור הצורך הגובר בשיטות שיווקיות ובמיומנויות תקשורת בתחום משאבי אנוש, יש כעת תפקיד חדש בתוך אגף משאבי אנוש: מנהל\ת שתחת תחום אחריותם נמצאת כל הנושא של שיווק ותקשורת. או במילים אחרות:  מנהל השיווק והתקשורת במשאבי אנוש – HRMC.

אם כן, מה בעצם כולל תפקידו של ה-HRMC ומהם תחומי אחריותו:

1 טיפול בתקשורת שוטפת בין כל עובדי החברה, על כל אתריה, סניפיה והעובדים המרוחקים והעצמאים שהיא מעסיקה.

2 הענקת תמיכה בכל הקשור לנושאי שיווק ותקשורת לצוות הגיוס, צוות רכישת הכישרונות וצוותים נוספים באגף משאבי האנוש שנזקקים לסיוע בנושא תקשורת ובתחומים שיווקיים.

3 אחריות על השיווק לעובדים והתקשורת איתם בכל הקשור ליוזמות שננקטות באגף משאבי אנוש, כולל הקניית ידע לעובדים, תקשורו והפנמתו על ידם בכל הקשור לאסטרטגיות, ליעדים ולערכים של הארגון.

4 אחריות על תקשורת בין העובדים להנהלה באופן שהעובדים יחושו כי דעותיהם והשגותיהם נשמעות ובאופן שהעובדים יחושו מוערכים על ידי הארגון.

5 לתקשר לעובדים את כל היתרונות של העבודה בארגון, כולל הבהרות לגבי חבילות התגמול – שכר הטבות וכיו"ב, הזדמנויות שניצבות בפני העובדים בכל הנוגע לקידום, ועוד.

6 לתכנן ולהוציא לפועל את האסטרטגיה של הקמפיינים שמיועדים לשווק את הארגון לעובדים ומועמדים פוטנציאליים, ואחריות על מותג המעסיק.

מנהלי ה-HRMC חייבים להיות בכל העת עם היד על הדופק. עליהם להיות מעורבים ברמה גבוהה מאוד בכל יוזמה שננקטת בכל אחת מתת-המחלקות של משאבי האנוש ובכל תחומי הפעילות של מחלקת משאבי האנוש. רמת המעורבות הגבוהה נדרשת מהם משום שהם אלה שצריכים לתקשר את היוזמות לעובדים, הם אלה שאחראים על כך שכל יוזמה תשווק לעובדים בצורה המיטבית כדי שניתן יהיה לקדם אותה בארגון.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה