פרויקט קידום עובדים

פרויקט קידום עובדים

ברנדה בראון, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת Canada Compass Group, מציגה את המודל הארגוני שלה לפיתוח קריירה

שיתוף
משאבי אנוש
משאבי אנוש

ברנדה בראון, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת Canada Compass Group, המספקת פתרונות ושירותים לענף המזון, התראיינה לאתר HR Reporter בנושא מסלולי פיתוח קריירה ייחודיים לחברה המעסיקה למעלה מ-25,000 עובדים ברחבי קנדה.

ברנדה בראון: פיתחנו בחברה 3 מסלולי קריירה שרצים כל הזמן: 1. מסלול הכשרה ייעודי לתפקידי ניהול בכירים בחו"ל 2. מסלול הכשרה ייעודי למנהלים בדרג בינוי 3. מסלול הדרכה למנהלי חדשים, לשכבת הניהול הראשונה בארגון (חוד החנית).

בשלב הראשון התחלנו להיפגש עם המנהלים המקצועיים (מנהלי הענפים) השונים בחברה. הסברנו להם את התוכנית לפיתוח עתודה ניהולית ועבדנו איתם כדי לבחון את המדדים / הפרמטרים המקצועיים והאישיים לניהול, מהזווית שלהם. בשלב השני ביקשנו מהם לבחון את העובדים בענפים שלהם, על פי הפרמטרים שהם הגדירו, כדי לראות מיהם העובדים המתאימים ביותר להשתלב במסלולים.

גיבשנו ועדת היגוי לקידום המסלול המקצועי. בוועדה חברים המנכ"ל, מנהל הכספים, מנהל פיתוח מקצועי ואני. תפקיד הוועדה הוא לרכז את הקריטריונים שהתקבלו מהמנהלים המקצועיים ואת ההמלצות שלהם ולבחון לעומק, כל מועמד. המטרה שלנו היא לגבש שלוש קבוצות לשלושת המסלולים כך שנוכל להתחיל להכשיר אותם, בתוכנית הכשרה ייעודית, לכל אחד מהמסלולים. גם כאן, בהכשרה עצמה, מי שלוקח חלק חשוב הם מנהלי הסקטורים השונים.

מאז שהתחלנו להריץ את הפרויקט הזה אנחנו רואים תוצאות בשטח. ראשית כל אנחנו עדים לעליה ניכרת במוטיבציה של העובדים, עליה בתפוקה ובעמידה ביעדים. אחוז הפרישה הצטמצם וגם כאשר עובדים פרשו, נהיה לנו קל יותר לאייש תפקידים מתוך הארגון. אנחנו פחות דואגים ממקרה של עזיבה כי אנחנו יודעים שיש לנו עתודה מצוינת של מנהלים שיוכלו להשתלב מידית בתפקידי ניהול שונים בחברה. קל לנו לנייד אותם ולקדם אותם כי הם כבר נמצאו מתאימים והוכשרו למסלול ניהול ייעודי מבעוד מועד.

הזמנים בהם משרות נמצאות בסטאטוס של 'ואקום' הצטמצמו משמעותית. אנחנו מאיישים משרות מהר יחסית מבלי להשקיע משאבים בהכשרת מנהלים מבחוץ או מבית לקראת תפקיד, ולכן הכניסה לתפקידים היא מידית והיא אפקטיבית. 

כדי למנף פרויקט כזה צריך תמיכה. אני נהניתי מתמיכה מלאה הן מצד המנכ"ל, הן מצד המנהלים המקצועיים והן מצד העובדים עצמם. ההצלחה לרתום אנשים לפרויקט טמונה ביכולת להסביר לכל צד את התועלת שהוא יוכל להפיק ואכן, כל צד הפיק תועלת בסופו של דבר כך שהפידבקים שקיבלנו ושעדיין מתקבלים בארגון הם מאוד חיוביים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה