שיתוף

עד לפני כמה שנים, גיוס עובדים במדינות מרוחקות היה נחלתם הכמעט בלעדית של חברות גדולות ובעיקר חברות הייטק. כיום, לעומת זאת, יותר ויותר חברות בגודל בינוני ואפילו חברות קטנות מגייסות עובדים המוקמים בכל פינה בעולם.

לרוב החברות יש כיום לקוחות, שיתופי פעולה וסניפי מכירות בהרבה מאוד מדינות. בה בעת, חברות רבות מגייסות עובדים מרוחקים, הנמצאים בצידו השני של הגלובוס.

המשמעות בפועל היא, שניתן כיום לראות יותר ויותר גיוסי עובדים במגוון רחב של מדינות ותרבויות זרות. מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס יודעים שלפני כל דבר אחר, כאשר רוצים לגייס עובדים במדינות מרוחקות, יש הכרח לערוך היכרות עם התרבות המקומית שבה מגייסים, עם הכלכלה המקומית ועם החוקים המקומיים במדינת היעד.

מנהלי משאבי אנוש טוענים, כי מי שמגייס עובדים במדינות אחרות חייב להבין את שוק היעד, את שיטות העבודה בו ואת שיטות הגיוס. חיוני ביותר לדעת מה נהוג ומה לא, איך נהוג, ומהם מקורות האפקטיביים ביותר באותו איזור לחיפוש מועמדים.

גיוס עובדים מרוחקים ביפן

בעברת אמרה מנהלת משאבי אנוש בשיחה עם HRus כי בשוק היפני לדוגמה מקורות הגיוס הרווחים דוגמת רשתות חברתיות הם חסרי תועלת. ביפן עובדים בעיקר דרך קשרים אישים בענף הספציפי.

מנהל משאבי אנוש שיצליח ליצור קשרים עם האנשים הרלוונטים, יכול לפתוח הרבה דלתות בפני החברה שלו. חשוב מאוד לשים דגש על אנשים המקושרים באיזור הרלוונטי. לדוגמה, אם אתם מנסים לגייס בטוקיו, הקשרים שלכם חייבים להיות עם אנשים מטוקיו.

דרך נוספת שיש לנקוט בה בהעסקת עובדים ביפן היא שיתופי פעולה עם בעלי תפקידים בכירים בארגונים שמהם רוצים לגייס עובדים, או עם אנשים שיש להם קשרים טובים עם בעלי תפקידים אלו. אפשרות אחרת היא לעבוד עם חברות השמה יפניות, אך הן חייבות להיות יפניות מקומיות ולא חברות השמה זרות שפועלות ביפן.

גיוס עובדים מרוחקים באירופה

מסתבר שבאירופה הרשתות החברתיות הן בדרך כלל אמצעי מצויין לגיוס עובדים. עם זאת, חיוני ביותר להכיר את כל הרשתות המקומיות ולא רק את לינקדאין. למעשה, הרשתות האירופאיות המקומיות (בכל מדינה), עשויות להיות הרבה יותר יעילות מליקדאין וטוויטר.

מקור נוסף לגיוס עובדים מרוחקים באירופה הוא אתרי ה'דרושים'. למעשה, אתרי ה'דרושים' מהווים מקור טוב יותר לטלנטים מאשר בישראל. לוחות דוגמת Indeed, Monster Jobs ו-Totaljobs עשויים להיות יעילים מאד (מדי פעם יש מיזוגים ורכישות בתחום לוחות הדרושים לכן חשוב מאוד לעקוב אחר מיזוגים אלה).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה